וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הגשם: טראמפ לא הגיע לטקס זיכרון לחיילים אמריקנים בצרפת

10.11.2018 / 20:46

הבית הלבן אמר כי תנאי מזג האוויר מנעו מהמסוק של הנשיא להמריא לבית קברות שבו קבורים נחתים שנהרגו במלחמת העולם ה-1. רבים ביקרו את טראמפ על כך. "לא יכל להתגבר אפילו על מזג האוויר", אמר נכדו של צ'רצ'יל

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל היום (שבת) את השתתפותו בטקס זיכרון בצרפת בשל מזג האוויר - כך נמסר מהבית הלבן. ההחלטה זכתה לבוז ברשתות החברתיות ולביקורת מצד גורמים בבריטניה ובארצות הברית, שסבורים כי טראמפ "ביזה" את זכרם של החיילים האמריקנים.

הוא היה אמור להגיע לטקס בבית הקברות האמריקני באיזן-מרן בעיירה בלו, כ-85 ק"מ ממזרח לפריז, יחד עם רעייתו מלניה, ולכבד את זכרם של נחתים אמריקנים שנהרגו במלחמת העולם הראשונה. עם זאת, הגשם והעננים הנמוכים לא אפשרו למסוק שיועד להטיס אותו למקום להמריא. לפי הבית הלבן, משלחת בראשותו של ראש הסגל ג'ון קלי, גנרל לשעבר בצבא ארצות הברית, השתתפה בטקס במקום הנשיא ורעייתו.

עוד ידיעות בנושא
טראמפ: מקרון רוצה להקים צבא אירופי להגנה מפני ארה"ב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ 11.9.2018. רויטרס
טראמפ לפני המראתו לפריז, אתמול/רויטרס

ניקולס סומס, חבר פרלמנט לשעבר בבריטניה ונכדו של ראש הממשלה ווינסטון צ'רצ'יל, גינה את ביטול הביקור. "הם נהרגו כשפניהם מול האויב ודונלד טראמפ הפתטי והלא כשיר לא יכל להתגבר אפילו על מזג האוויר כדי לחלוק כבוד לנופלים", כתב בטוויטר.

בן רודס, שהיה סגן היועץ לביטחון לאומי לתקשורת אסטרטגית תחת ממשלו של ברק אובמה, אמר כי ההסבר אינו מתקבל. "עזרתי בתכנון כל מסעותיו של הנשיא אובמה במשך שמונה שנים", כתב בטוויטר. "תמיד יש אפשרות לגשם, תמיד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

נכדו של צ'רצ'יל: טראמפ פתטי ולא כשיר לתפקיד

גורמים בבית הלבן אמרו כי לנוכח שיקולי ביטחון, לא ניתן היה לארגן במהירות שיירה שתוביל את טראמפ לטקס. נסיבות דומות מנעו ממנו לבקר באזור הגבול המפורז בין הקוריאות לפני כשנה. לא ברור מה עשה נשיא ארצות הברית בזמן שלא היה בטקס. לפי הבית הלבן, הוא היה במגורי השגריר האמריקני בפריז. באותו הזמן, הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו "יום הולדת 234 שמח" לחיל הנחתים האמריקני.

לעומת טראמפ, נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נכחו בטקס בקומפיין, מצפון-מזרח לפריז, שם ציינו מאה שנה לחתימה על הסכמי שביתת הנשק במלחמת העולם הראשונה. גם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו לא נרתע ממזג האוויר והיה בטקס לזכרם של חיילים קנדים שנהרגו בשדות הקרב של צפון-מזרח צרפת.

נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בטקס זיכרון לציון 100 שנים למלחמת העולם הראשונה. רויטרס
מרקל ומקרון בטקס זיכרון לחיילי מלחמת העולם הראשונה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully