וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדלייה נשיאותית ונאום בכנס: הבית הלבן מתחזק את הקשר עם אדלסון

11.11.2018 / 23:50

לדברי גורמים ישראלים הנמצאים בקשר עם ממשל טראמפ, בבית הלבן מחפשים דרכים "להכיר תודה" לאדלסון על תמיכתו בטראמפ וברפובליקנים בבחירות האמצע. בנוסף להענקת מדליה נשיאותית לרעייתו מרים, סגן הנשיא פנס צפוי לנאום בכנס הוועד היהודי האמריקני, מיסודו של אדלסון

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: טראמפ מדבר על בחירות אמצע הקדנציה)

הקשר הפוליטי החזק בין נשיא ארהב דונלד טראמפ והמיליארדר היהודי אמריקני שלדון אדלסון הולך ומתחזק: אחרי שאדלסון תרם למעלה מ-110 מיליון דולר לקמפיין בחירות האמצע של המפלגה הרפובליקנית, בבית הלבן בוחנים כעת דרכים להכיר להכיר לו תודה ולעשות לו כבוד. לוואלה! NEWS נודע כי סגן הנשיא מייק פנס צפוי להגיע לנאום בכנס השנתי של הוועד הישראלי האמריקני, ארגון בייסודו ומימונו של אדלסון, שיתקיים במיאמי בסוף החודש.

בנוסף, הבית הלבן הודיע בסוף השבוע, כי הוא מתכוון להעניק לרעייתו של אדלסון, מרים, את מדליית החירות הנשיאותית- אות הכבוד המוענק בטקס מכובד בבית הלבן על תרומה לחברה.

עוד בוואלה! NEWS:
תקרית בעומק הרצועה: 6 פלסטינים נהרגו; חמאס: חשפנו כוח מיוחד של צה"ל
בעקבות ההסלמה בדרום: אין לימודים ביישובי עוטף עזה
דיווח: סעודיה פנתה לאנשי עסקים כדי לחסל בכירים איראנים

שלדון אדלסון. ראובן קסטרו
שלדון ומרים אדלסון/ראובן קסטרו

אדלסון, מו''ל 'ישראל היום' ואחד האנשים העשירים בארה''ב, הפך בשנים האחרונות לאחד התורמים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית, ובמיוחד של הנשיא טראמפ. בעבר, הוא היה גם אחד התורמים הגדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואחד ממקורביו המוכרים. אך מאז פרוץ פרשת 2000, אז נחשפו המגעים החשאיים שנתניהו ניהל עם המתחרה הגדול של ישראל היום - מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, היחסים בין השניים הצטננו. במקביל, הקשרים עם טראמפ רק הלכו והתהדקו. הוא נחשב לכוח מניע מרכזי מאחורי המדיניות הפרו ישראלית של ממשל טראמפ ובמיוחד מאחורי ההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים והפרישה מהסכם הגרעין עם איראן.

אחרי שמימן את טראמפ ב-2016, אדלסון גם היה המממן העיקרי של המאמץ הרפובליקני לשמור על הרוב בקונגרס בבחירות האמצע בשבוע שעבר, וביום הבחירות הוא אף בילה עם הנשיא בזמן התוצאות. התוצאות היו מעורבות עבור טראמפ ואדלסון יחדיו: הרפובליקנים שמרו על הרוב בסנאט אך איבדו את הרוב בבית הנבחרים; בנוואדה, מדינת הבית של איל ההימורים מלאס וגאס, הסנאטור הרפובליקני המכהן נאלץ לפנות את מקומו לטובת מועמדת דמוקרטית, יהודיה, בשם ג'קי רוזן. בפלורידה, לעומת זאת, אדלסון וטראמפ נחלו ניצחונות גם במירוץ למושל וגם במירוץ לסנאט.

מפגן כוח בעולם הפוליטיקה היהודי-אמריקני

"אחרי התרומה הנדיבה של אדלסון בבחירות האמצע הבית הלבן מעונין להשיב במחווה נדיבה משל עצמו ולעשות לו כבוד", כך אמרו לוואלה!NEWS גורמים ישראלים שנמצאים בקשר עם אנשי טראמפ. בסוף השבוע הבית הלבן הודיע, כי הוחלט להעניק את מדליית החירות הנשיאותית לרעייתו של אדלסון, מרים, על תרומתה ופעילותה במאבק נגד סמים והתמכרויות.

כמו כן, לדברי הגורמים, סגן הנשיא מייק פנס צפוי להגיע לכנס השנתי של הוועד הישראלי-אמריקני במיאמי בסוף החודש. מדובר בארגון שאותו ייסד אדלסון ב-2007, שנועד לייצג את הקהילות הישראליות בארהב, ועורך מדי שנה כנס גדול, במתכונת דומה לזו של ועידת אייפא"ק, הלובי הפרו הישראלי הגדול בוושינגטון.

בין הנואמים בכנס השנה במיאמי ניתן למצוא את יור הכנסת יולי אדלשטיין, שרת המשפטים איילת שקד, יור הסוכנות יצחק הרצוג, שגריר ישראל בארהב רון דרמר, הקונסול בניו יורק דני דיין, וחברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים. אם אכן הנשיא או סגן הנשיא יגיעו לכנס כנואמים המרכזיים, זה יהיה מפגן כוח משמעותי עבור הארגון ושדרוג למעמדו בעולם הפוליטיקה היהודי-אמריקני, בעיקר במאבקי יוקרה בינו ובין אייפא''ק. בנוסף, בכנס צפוי להשתתף גם נציג בכיר מהמפלגה הדמוקרטית וכן איש העסקים הישראלי האמריקני חיים סבן, אחד התורמים הגדולים של המפלגה הדמוקרטית.

מהבית הלבן לא נמסרה תגובה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מסע"ת בתגובה לתוצאות הבחירות  7 בנובמבר 2018. רויטרס
קשריו הפוליטיים עם אדלסון מתהדקים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully