וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת השקת ספר המחבל תגיע לכנסת: "בל"ד נותנת במה לרוצח חיילים"

11.11.2018 / 8:34

ח"כ פורר דרש לקיים דיון דחוף בעקבות החלטת בל"ד להשיק את ספר הילדים שכתב וליד דקה, שחטף ורצח את החייל משה תמים. לוואלה! NEWS אמר כי מדובר ב"אירוע שדגל שחור מתנוסס עליו". ארגון "בצלמו" הגיש תלונה לוועדת האתיקה. ח"כ זחאלקה: "מנסים לזכות בפופולריות עם הסתה"

ספר וליד דקה. מערכת וואלה! NEWS
עוסק בסבלו של בן לאסיר ביטחוני בשטחים. הספר שכתב וליד דקה/מערכת וואלה! NEWS

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS על השקת ספר ילדים שכתב המחבל וליד דקה, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) דרש היום (ראשון) לקיים דיון דחוף בכנסת בנושא. בבקשתו, שבה תדון מחר נשיאות הכנסת, טען פורר כי "מפלגת בל"ד משתמשת בכספי מימון המפלגות כדי לתת במה למחבלים". לדיון מתכוונת להגיע גילה תמם, אמו של החייל שנרצח.

האירוע להשקת הספר נקבע להתקיים אמש במסאחה, מועדון-תיאטרון קטן בעיר התחתית של חיפה, ולמרות התנגדות מזכיר בל"ד, ההנהגה הארצית של המפלגה החליטה לערוך אותו בכל מקרה. פורר טען כי "השימוש הציני בכספי משלם המיסים לטובת האדרתו של מחבל אכזר פסולה ומסוכנת. מפלגת בל"ד, הנהנית מכספי מימון המפלגות, נותנת במה לרוצח חיילים על חשבונם של אזרחי ישראל וביניהם גם משפחת החייל שנרצח ועונה".

פורר אמר לוואלה! NEWS כי "מפלגת בל"ד נמצאת תחת חקירה כבר הרבה זמן בעניין מימון מפלגות. המשטרה כבר המליצה להעמיד לדין את ח"כ זחאלקה וזועבי בחשד לזיוף מסמכים לגבי תרומות למפלגה שלכאורה הושגו ממקומות שונים, גם מחו"ל. השימוש של מפלגת בל"ד במימון המפלגות כדי לתמוך בטרוריסטים מהווה עוד עדות למה אסור להרשות למפלגה הזו לרוץ לבחירות לכנסת". הוא הוסיף כי מדובר באירוע "שדגל שחור מתנוסס עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
השריפות בקליפורניה: גופות רבות נמצאו בעיירה שנחרבה; 25 נהרגו
נתניהו על תיק הצוללות: "לא ידעתי, אין אפילו טענה לגביי"
"רוצים לחיות חיים נורמליים": תושבי עוטף עזה הפגינו בכרם שלום

חבר הכנסת עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו. מיכאל פייגין, מערכת וואלה! NEWS
דורש לקיים דיון דחוף. ח"כ פורר/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל פייגין

וליד דקה, יליד בקה אל גרביה בן 57, מוותיקי האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, היה מעורב בשנת 1984 בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם. ההצגה "הזמן המקביל" שמבוססת על כתביו העלתה לכותרות את התיאטרון הערבי-החיפאי "אל מידאן" שהעלה את המחזה על במתו, ומאז גרר קריאות לסגור אותו. לאחרונה כתב דקה ספר ילדים חדש - "סיפור סוד שמן הזית". הספר יצא לאור ברמאללה ועוסק בסבלו של ילד מהשטחים שעושה את דרכו לפגוש את אביו, אסיר ביטחוני בישראל.

בעקבות החלטת הנהגת בל"ד החליטו ארבעה משבעה חברי מזכירות הסניף החיפאי של המפלגה להתפטר מתפקידיהם. באירוע השתתפו גם ח"כ ג'מאל זחאלקה, ח"כ חנין זועבי וח"כ ניבין אבו רחמון. "אף אחד מהנהגת בל"ד לא דיבר כי פשוט לא היינו בין הדוברים לפי התוכנית מלכתחילה", אומר ח"כ ג'מאל זחאלקה לוואלה!NEWS. "פורר הוא אחד מאויבי הדמוקרטיה וזכויות האדם. יוזמתו היא קנטרנית ובאה מהעולם של פשיזם וגזענות וקיצוניות לאומית. הוא ומפלגתו מנסים לזכות בפופולריות באמצעות הסתה זולה ובזויה".

עוד באותו נושא

"אסור לוותר": ספר הילדים שכתב המחבל ממשיך לעורר סערה

לכתבה המלאה
חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
"אסור לוותר". ח"כ זחאלקה/ערן גילווארג

אירוע השקה דומה שנועד להתקיים בחודש שעבר במתנ"ס בבקה אל-גרבייה, בוטל אף הוא בשל הלחץ על החברה למתנ"סים ובהתערבות שר הפנים אריה דרעי ושרת התרבות מירי רגב. בעקבות הפרסום התברר גם לשלטונות הכלא כי דקה פירסם את הספר ללא אישור השב"ס. האסיר נשפט בדין משמעתי בכלא מגידו ונשללו ממנו פריווילגיות שונות.

"אמנם מדובר רק בספר ילדים אבל חשבתי שנכון לעשות אירוע מאוזן, שתצא ממנו קריאה לפיוס ושלום", אמר המזכיר המתפטר שחאדה לוואלה!NEWS. "אם מביאים את הכאב הפלסטיני ומשפחות רוצות באמצעות האירוע לכבד את יקיריהן, אז צריך להביא גם את קולן של המשפחות השכולות הישראליות". שחאדה הסביר שהמארגנים והמשפחה לא הסכימו לכך ואמרו שאין זמן לארגן את זה. "כשזה לא התאפשר ביטלנו את האירוע והוריתי למחוק אותו מהפייסבוק. כשההנהגה הפוליטית במפלגה החליטה לקיים אותו בכל זאת, אז התפטרתי".

מקרה נוסף אירע יום לפני פתיחת פסטיבל "הסיפור החיפאי" בעיר בשבוע שעבר, בו הודיע המשרד לפיתוח הפריפריה למארגנים, כי לא יעביר את המימון לו התחייב, זאת לאחר פנייה של ארגון "בצלמו". הבוקר הגיש מנכ"ל "בצלמו", שי גליק, תלונה לוועדת האתיקה בגין תמיכה פומבית בדקה: "מה חושב הציבור כשהוא רואה חברנ כנסת מארגנים ומשתתפים באירוע המהלל מחבל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully