וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: נגיב לכל מתקפה ישראלית בלבנון

מזכ"ל חיזבאללה אמר בנאום ששודר בטלוויזיה הלבנונית כי ארסנל הטילים של הארגון הוא אמצעי הרתעה ששם קץ לאיומי ישראל. "נתניהו לא יכול לשאת את כמות הטילים שבלבנון", אמר. לפני כחודש אמר שר החוץ של לבנון כי ישראל מתכננת "תוקפנות חדשה" נגד ארצו

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נסראללה על תקיפות ישראל בסוריה ב-20 בספטמבר)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר היום (שבת) שארצו תגיב לכל תקיפה ישראלית בלבנון. בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית במדינה אמר נסראללה כי ארסנל הטילים של הארגון הוא אמצעי הרתעה ששם קץ לאיומי ישראל. "נתניהו לא יכול לשאת את כמות הטילים שנמצאים בלבנון", אמר.

עוד הוסיף כי "שום סנקציות או איומים לא יגרמו לנו לוותר על הנשק של ההתנגדות. אם נוותר עליו, משמעות הדבר היא פתיחת הדלת עבור תוקפנות ישראלית, גם אם לא בהכרח מלחמה".

בסוף חודש ספטמבר נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום באו"ם שבו הציג תצלום לוויין שאותו הציג כ"תמונה שווה אלף מילים", בהם נראים אתרי טילים של חיזבאללה. נתניהו גם שיגר מסר לארגון: "ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים, וישראל לא תיתן לכם להתחמק ולעשות את זה".

לקריאה נוספת:
חברים לחוד, עסקים לחוד: הבוסית מכוונת הכי גבוה שיש
מעשרות גידולים נותר רק פחם: תיעוד החממה שהוצתה בנתיב העשרה

חסן נסראללה בנאום לתומכיו בא-נבטיה 10 בנובמבר 2019. רויטרס
נסראללה נואם בביירות ב-2013/רויטרס

בתגובה, אמר שר החוץ של לבנון ג'וברן בסיל כי ישראל מתכננת "תוקפנות חדשה" נגד ארצו. בסיל, שנשא דברים בתדרוך לשגרירים זרים, קרא לקהילה הבינלאומית למנוע מתקפה ישראלית נגד לבנון. גם סגנו של נסראללה, נעים קאסם, הגיב לנאום וכינה אותו "הצגה תקשורתית כושלת". עוד הזהיר כי הארגון מוכן לכל עימות עם ישראל, אך הסתייג מדבריו של סביל ואמר כי הוא לא צופה מתקפה חדשה מצד ישראל.

לאחרונה חשף צה"ל עמדת תצפית של חיזבאללה במרחק קילומטר מגדר המערכת. מדובר בעמדה נוספת בנוסף לחמש עמדות שנחשפו בשנה שעברה שאותן הקים חיזבאללה בגבול במטרה לאסוף מידע על כוחות צה"ל. זאת, בהמשך להערכת גורמי מודיעין בארצות הברית כי איראן העבירה לחיזבאללה מערכה לשיפור דיוק הטילים באופן שמגדיל את האיום על ישראל.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully