וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העברת הכספים, מנהיג חמאס מבהיר: "אין הסכם הסדרה עם הכיבוש"

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

9.11.2018 / 17:37

בריאיון לרשת אל-מיאדין הצהיר יחיא סינוואר כי אין כל הסכם להסדרת רגיעה מול ישראל. בגבול הרצועה התאספו כ-10,000 פלסטינים שהחלו בהפרות סדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל, זמן קצר לאחר שהרשויות ברצועה החלו בחלוקת כספי הסיוע הקטאריים

אתר רשמי

"אין כל הסכם הסדרה עם הכיבוש" - כך הצהיר היום (שישי) מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, במהלך ריאיון לרשת אל מיאדין הלבנונית הנחשבת מקורבת לחיזבאללה. דבריו של סינוואר באים בזמן שברצועת עזה מתקיימות כמה הפרות סדר בגבול הרצועה בהשתתפות 10,000 פלסטינים.

במסגרת העימותים השליכו המפגינים שלושה מטענים מאולתרים לעבר הכוחות. שני פלסטינים ניסו לחצות את הגדר אך שבו על עקבותיהם. כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים מדווחים על 37 פצועים במוקדי ההפגנות. במקביל דווח כי צעירים פלסטינים זרקו אבנים על שיירת השגריר הקטארי שעשתה את דרכה לאחד ממחנות המפגינים סמוך לגבול. בעקבות זאת היא שבה על מסלולה ועזבה את המקום.

לקריאה נוספת:
תורים ארוכים ברצועה: הרשויות בעזה החלו בחלוקת הכסף הקטארי
דיווח: אבו מאזן הסכים להבנות הרגיעה עם ישראל אחרי פגישה עם סיסי

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, במהלך מסע"ת בעזה, 28 באוגוסט 2017. AP
"אין הסדר עם הכיבוש". סינוואר/AP

האירועים על גבול הרצועה והתבטאויותיו של סינוואר באים לאחר שהבוקר החלו הרשויות ברצועה בחלוקת כספי הסיוע של קטאר, שימשו לתשלום משכורות לפקידי חמאס וגם לאספקת החשמל לרצועה. זאת במסגרת מאמצי ההסדרה האזוריים בין ישראל לחמאס. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, כמאה אלף משפחות ייהנו מהסיוע הקטארי, בהן גם של פצועים מהפגנות השבועיות לאורך הגדר.

חרף אמירתו של מנהיג חמאס, מוקדם יותר השבוע דיווח העיתון "אל-חייאת" היוצא לאור בלונדון כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הצליח לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקבל את הבנות הרגיעה עם ישראל ובכך לאפשר הסכם הסדרה עם חמאס בעזה. גורמים פלסטיניים המצוטטים בעיתון אמרו כי במהלך פגישתם בשארם א-שייח פירט א-סיסי בפני אבו מאזן את המאמצים המצריים להשגת רגיעה ברצועת עזה ולקידום הפיוס הפנים-פלסטיני. עוד דווח כי יו"ר הרשות הסכים להבנות כדי לאפשר "מרחב נשימה" לתושבי עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
אישה שקיבלה כספי סיוע מקטאר ברצועה, היום/רויטרס

לפי הדיווחים, אבו מאזן הסכים לרגיעה בתנאי שתתבצע בשני שלבים - הראשון בן שבועיים עד שלושה ושני ייארך כשישה חודשים. המקורות מסרו כי ישראל הסכימה להעברה דרך האו"ם של 90 מיליון דולר המיועדים לתשלום משכורות פקידי ממשלת חמאס. ראשי המשלחת המצרים הודיעו לחמאס על הסכמת ישראל לתנאים.

(עדכון ראשון: 16:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully