וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום ניתוח מורכב: תאומות סיאמיות בנות שנה וחצי הופרדו בהצלחה

צוות מומחים באוסטרליה ניתח את נימה ודאווה פלדן מבהוטן במשך שש שעות, שבסיומן הופרדו השתיים לשמחת הצוות הרפואי והאם. ניתוחים בודדים להפרדת תיאומים סיאמיים נעשים מדי שנה בעולם

תאומות סיאמיות מבהוטן שנותחו באוסטרליה. אתר רשמי
חלקו כבד אחד. התאומות נימה ודאווה/אתר רשמי

מנתחים באוסטרליה הצליחו להפריד בין תאומות סיאמיות בנות שנה וחצי שהיו מחוברות אחת לשניה בבית החזה שלהן. הניתוח המורכב של נימה ודאווה פלדן נמשך שש שעות וכלל 18 מומחים בשני צוותים, אחד עבור כל ילדה. הן הובאו למלבורן מבהוטן עם אמן בחודש שעבר, אך הרופאים עיכבו את הניתוח בכדי לשפר את תזונתן.

ראש המנתחים ד"ר ג'ו קרמרי אמר כי הניתוח היה מוצלח מאוד וכי מצבן של התאומות טוב מאוד. לדבריו, היה "אושר" רב לספר לאמן של התאומות על הצלחת הניתוח המורכב בבנותיה, שחלקו את אותו הכבד. כ-18 מומחים שחולקו לשתי קבוצות, אחת לכל פעוטה, השתתפו בהליך המורכב בבית החולים המלכותי לילדים במלבורן.

תאומים סיאמיים הם נדירים מאוד - הם נולדים 1 לכל 200 אלף לידות, כשבין 40% ל-60% מהמקרים התאומים מתים בזמן הלידה. מעט מאוד ניתוחים להפרדתם מתבצעים בעולם מדי שנה.

עוד ידיעות מהעולם
טרור באוסטרליה: צעק "אללה אכבר" - ודקר למוות שוטר
שיירת המהגרים נוהרת אל הגבול: טראמפ מקשיח את חוקי ההגירה

ימה ודאווה התפתחו כאשר פניהן זו מול זו, הן יכלו לעמוד, אבל רק ביחד. המנתחים הצליחו להפריד את הכבד שלהן במהלך הניתוח. "היינו בטוחים כל הזמן שנצליח להשיג זאת", אמר קרמרי. "אבל לא ידענו מה נמצא". התאומות לא חלקו מעי, משהו שלפי המנתחים היה בלתי ידוע לפני תחילת הניתוח.

שתי התאומות גדלו כשפניהן זו מול זו. הן יכלו לעמוד, אך רק ביחד. הן הגיעו לטיפול באוסטרליה בסיוע ארגון הצדקה המקומי "קרן הילדים". אליזבת לודג', פעילה בארגון, אמרה כי האם הרגישה "קצת מפוחדת", אבל הייתה "רגועה בצורה יוצאת דופן" לפני תחילת הניתוח. מדינת ויקטוריה הציעה לכסות את עלות הניתוח בסך כ-350 אלף דולר אוסטרליים (כרבע מיליון דולר אמריקני).

המשפחה צפויה לחזור לבהוטן, ממלכה בהרי ההימלאיה ואחת המדינות העניות ביותר בעולם, לאחר שהתאומות יתאוששו. "יהיו אתגרים בשתי היממות הקרובות, כפי שקורה בכל ניתוח, אבל אנחנו די בטוחים שהן יהיו בסדר", אמר קרמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully