וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור באוסטרליה: מחבל הרג שוטר והצית משאית עם מכלי גז במלבורן

התוקף, יליד סומליה, נורה לאחר שהעלה באש משאית, התעמת עם שוטרים ודקר אחד מהם למוות בסכין. הוא נעצר, אך מת בבית החולים. המשטרה הגדירה זאת אירוע טרור. דאעש קיבל אחריות

רויטרס

אדם הצית היום (שישי) משאית עמוסה במכלי גז ודקר שלושה בני אדם, שאחד מהם נהרג, במרכז העיר מלבורן שבאוסטרליה. שני הפצועים הנוספים פונו לבית החולים. התוקף נורה על ידי המשטרה לאחר שהתעמת עם שוטרים ברחוב הומה אדם. הוא נעצר ופונה לבית החולים, שם מת מפצעיו. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע, מבלי לספק הוכחות לכך.

המשטרה מסרה כי היא חוקרת את התקרית כאירוע טרור, כשעדי ראייה סיפרו כי המחבל, יליד סומליה, צעק "אללה אכבר", לפני שתקף את השוטר. מכלי הגז לא התפוצצו והאש כובתה בתוך כעשר דקות, לאחר שהתוקף נורה. המשטרה הוסיפה כי היא הוזעקה לזירת הדקירה בשל דיווח שקיבלה על רכב שעולה באש ברחוב בורק בעיר. שמות הקורבנות, כולם גברים, טרם פורסמו.

המשטרה הבהירה כי לא נשקף עוד איום לציבור, אך היא תגביר את הבטחה באירועים גדולים שיתקיימו בסוף השבוע. לאחר הפיגוע, נשלחו מסרוני אזהרה לטלפונים הסלולריים של התושבים והמשטרה סגרה את מרכז העיר לכמה שעות. זירת הפיגוע תישאר סגורה עד מחר.

זירת הפיגוע במלבורן, אוסטרליה. רויטרס
גופת ההרוג בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

מפקד משטרת מדינת ויקטוריה, גרהאם אשטון, אמר: "אנחנו מנסים להבין אם כלי הרכב עלה באש ואז הוא יצא ממנו או שהוא יצא ממנו ואז כלי הרכב עלה בלהבות". הוא אמר כי המחבל היה מוכר למשטרה ולשירותי המודיעין בשל קשריו המשפחתיים. על האפשרות שהוא ביקר בסוריה לאחרונה, השיב מפקד המשטרה: "זה משהו שנוכל לדון בו יותר מחר".

ראש ממשלת מדינת ויקטוריה, דניאל אנדרוז, גינה את הפיגוע: "זה דבר נורא ומרושע שקרה בעיר שלנו".

עוד באותו נושא

טבח בארה"ב: 12 הרוגים בירי בבר באזור לוס אנג'לס; היורה מת

לכתבה המלאה

תיעוד מהדקירה

סרטונים מהזירה שהועלו ברשתות החברתיות תיעדו את רגעי הכאוס. המחבל נראה מנופף בסכין לעבר שני שוטרים, בעוד שהמשאית עולה באש מאחוריו. לאחר מכן, אחד השוטרים ירה בו והוא התמוטט כשהוא אחז בחזהו. בסרטון אחר נראו שניים מהדקורים שרועים על הקרקע ומדממים. "עוברי אורח צעקו 'רק תירו בו, תירו בו'", סיפר עד ראיה לרשת ABC המקומית.

"כשהם יצאו מהרכב, הם התעמתו עם גבר המנופף בסכין ומאיים עליהם", אמר דייויד קלייטון, גורם בכיר במשטרה, במהלך מסיבת עיתונאים שכונסה מוקדם יותר. "באותו הזמן, אנשים שחלפו ברחוב דיווחו על כך שאנשי ציבור נדקרו", אמר קלייטון. מקום האירוע פונה, ונבדק על ידי יחידת החבלנים של כוחות הביטחון.

זירת הפיגוע במלבורן, אוסטרליה. רויטרס
כוחות כיבוי בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

אוסטרליה נמצאת בכוננות גבוהה מאז המצור שהוטל על בית קפה בסידני ב-2014, שבמהלכו נהרגו שני בני ערובה עד שכוחות הביטחון השתלטו על המחבל, שהושפע מדאעש, בתום 17 שעות. מאז הגבירה אוסטרליה את הכוננות וסיכלה מתקפות טרור רבות, כולל פיגוע במלבורן בערב חג המולד ב-2016.

(עדכון ראשון: 11:03)

זירת הפיגוע במלבורן, אוסטרליה. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully