וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ראשות עיר: הנשים כבשו גם את המועצות; וכמה בעיר שלכם?

9.11.2018 / 8:09

בבחירות לחברי המועצות נרשם גידול של 100 נשים לעומת הבחירות הקודמות. מנכ"לית הרשות לקידום האישה עדיין לא חוגגת: "פחות מ-17% מייצגות אוכלוסייה של 51%. עלינו להמשיך ולפעול להגדלת הייצוג היחסי ולקידום שוויון מגדרי"

בווידאו: עינת קליש רותם בבוקר שאחרי בחירתה לראשות העיר חיפה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

בחירתן של 11 נשים כראשות ערים וראשות מועצות ברחבי הארץ אמנם מרגשת רבים, אך עשויה להקטין את העובדה כי ניתוח הנתונים של משרד הפנים מעיד על כך שבבחירות לחברי המועצות נרשם גידול של 100 נשים לעומת הבחירות הקודמות.

בבחירות 2018 נבחרו 426 חברות מועצה לעומת 327 שכיהנו במועצות שנבחרו בבחירות הקודמות בשנת 2013. למרות הגידול המרשים בכמות, הייצוג הנשי גדל ב-3.1% בלבד. מ-13.5% ב-2013 ל-16.6% זאת בשל הגידול הכללי במספר חברות וחברי המועצה בכל רחבי הארץ.

היישובים קריית טבעון ואבן יהודה הם היחידים בהם נבחר רוב נשי במועצה. בקריית טבעון נבחרו שבע נשים לעומת שישה גברים ובאבן יהודה נבחרו שש נשים לעומת חמישה גברים. ביישובים פרדסיה, להבים, הר אדר ואלפי מנשה קיים הרכב של חמישה גברים לעומת ארבע נשים.

לקריאה נוספת:
חיזוק מפתיע במרוץ בירושלים: אורלי לוי אבקסיס תומכת בברקוביץ'
פרשת הצוללות: ראיות לתיווך לשוחד נגד מקורבו של נתניהו עו"ד שמרון

קלפיות. ראובן קסטרו
קלפי בבחירות 2018/ראובן קסטרו

שיאניות הייצוג הנשי במספרים מוחלטים הן באר שבע ותל אביב - עם עשר חברות מועצה, כשבבאר שבע יש 27 חברי מועצה, ובתל אביב 31. חיפה, ראשון לציון ובת ים יתהדרו בתשע חברות מועצה כל אחת ורמת גן בשמונה.

גם במגזר הערבי נרשמה עלייה בכמות הנשים, כאשר נבחרו 19 נשים לעומת עשר שנבחרו בבחירות הקודמות. בנצרת נבחרו שלוש נשים, וכן נבחרו נשים מהמגזר הערבי גם בחיפה, בלוד ובמועצות אעבלין, ג'דיידה מכר, ג'ש, דייר אל אסד, דייר חנא, טמרה, כעביה-חביש-חג'אג'רה, כפר קנא, מג'ד אל כרום, מג'ד אל שאמס, מגאר, עוספיא, עראבה וראמה.

ב-68 יישובים לא תכהן ולו אישה אחת במועצה, בהם בני ברק, אום אל פאחם, אלעד, בית"ר עילית, חצור הגלילית, יבניאל, יסוד המעלה, טירה, מודיעין עילית, סכנין, עמנואל, רהט ושפרעם. ב-23 יישובים תכהן חברת מועצה אחת בלבד, בהם יבנה, אור עקיבא, צפת, קריית מלאכי, קריית ארבע, נתיבות ובית שאן. במגזר החרדי טרם נבחרה אישה לחברת מועצה.

עוד באותו נושא

כיבוש נשי: 11 ראשות ערים, 6 ממתינות לסיבוב השני בבחירות

לכתבה המלאה
בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
שיאנית יחד עם באר שבע. עיריית תל אביב/ראובן קסטרו

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אמרה כי "גידול של 100 נבחרות ציבור הוא בשורה חשובה. יחד עם 11 ראשות רשויות נבחרות ושש שמתמודדות בשבוע הבא בסיבוב השני. מדובר במהפכה של ממש. השבוע נפתחה דלת ל-426 נשים להמשיך ולהתקדם בעשייה בזירה הציבורית ולבסס תשתית לקראת מערכת הבחירות הבאה". מדז'יבוז' הסתייגה ואמרה ש"עם זאת, עלינו לבחון גם את שאלת הייצוג שנותר דל ולא שוויוני. פחות מ-17% מייצגות אוכלוסייה של 51%. עלינו להמשיך ולפעול להגדלת הייצוג היחסי ולקידום שוויון מגדרי".

המנכ"לית קראה לראשי הסיעות בכל רחבי הארץ, בהן הבאה בתור ברשימה למועצה היא אישה, "לפעול להנהגת רוטציה במהלך הקדנציה על מנת לאפשר ליותר נשים לכהן במועצת העיר ולהגדיל את סיכוייהן להיבחר בפעם הבאה. זה הדבר הנכון לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully