וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיבוש נשי: 11 ראשות ערים, 6 ממתינות לסיבוב השני בבחירות

1.11.2018 / 7:06

2018 הייתה השנה של הנשים; מתנועות ה"מי טו" וה"Time's Up" האמריקניות, ועד המגמה הברורה של נשים המשתבצות לתפקידי מפתח בולטים. גם בבחירות לרשויות המקומיות, עם קרוב ל-20 רשויות שבראשן אישה, בהן ד"ר עליזה בלוך שגברה על ראש העיר המכהן והפכה לראשת עיריית בית שמש

בווידאו: עינת קליש רותם בבוקר שאחרי בחירתה לראשות העיר חיפה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

11 נשים נבחרו כראשות ערים וראשות מועצות ברחבי הארץ, בהן ד"ר עליזה בלוך שניצחה עם ספירת הקולות שנמשכה אל תוך הלילה (חמישי) על חודם של 500 קולות את משה אבוטבול והפכה לראשת עיריית בית שמש. בקדנציה הקודמת רק שש נשים נבחרו לתפקיד ראשת עיר וראשות מועצה.

בבחירות הללו התמודדו 54 נשים לתפקיד ראשות ערים לצד 665 גברים. מי שהיוותה את סיפור הגדול של הבחירות הללו היא ד"ר עינת קליש רותם שניצחה את ראש העיר המיתולוגי יונה יהב בהפרש גדול של 20% ותהיה למעשה ראשת העיר הראשונה של העיר חיפה. קליש גם עשתה היסטוריה כאשר קיבלה את תמיכת החרדים והדתיים בעיר, ראינו זאת כאשר משה גפני מסיעת דגל התורה התקשר לברכה.

עוד בוואלה! NEWS
נכשל בי-ם, כבש את בית שאן: "הקלף הבטוח" של נתניהו לא הבטיח ניצחון
נתניהו: תומך בפונדקאות ללהט"ב, אך אין לנו הרוב הדרוש לכך בקואליציה
"דלת הבית סגורה, ואין מי שיפתח אותה": משפחת עטר הובאה למנוחות

ND חולדאי זכה לקדנציה נוספת בת"א, קליש-רותם הדיחה את יונה יהב בחיפה ובי-ם הולכים לסיבוב שני בין ליאון לברקוביץ'. אתר רשמי
ראשת העיר חיפה הנכנסת, עינת קליש-רותם. חיפה, אתמול/אתר רשמי

בתום ספירת קולות החיילים, הוכרע הקרב בין ד"ר בלוך לראש העיר המכהן אבוטבול והיא תהיה ראשת העיר של בית שמש. קולות החיילים קבעו את ניצחונה, שהיה בפער של כ-500 קולות בלבד. בחירתה היא מהפכה של ממש בעיר המעורבת והשסועה בין חרדים לחילונים.

בירוחם טל אוחנה התמודדה מול נילי אהרון מהליכוד וניצחה אותה בבחירות עם 50.8 אחוזי תמיכה. מועמדות נוספות שנבחרו לתפקיד ראש העיר הן שושי כחלון-כידור שנצחה בכפר יונה את ראש העיר אפרים דרעי אשר נמצא בתפקיד זה 41 שנים, כחלון כידור שימשה לו לאורך תקופה כאופוזיציה לוחמת וחשפה כיצד השתמש במשאבי העירייה לטובת תעמולת בחירות שביצעה. מועמדות נוספות שניצחו בעריהן, הן רותם ידלין בגזר, ד"ר גלית שאול בעמק חפר שגברה על ראש המועצה המכהן רני עידן, אשרת גני-גונן בדרום השרון, בנתניה ניצחון סוחף של ראש העיר מרים פיירברג למרות עננת החקירות שמלווה אותה, מטי צרפתי- הרכבי ביואב, ליזי דלירצ'ה בגני תקווה וליאת שוחט באור יהודה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עליזה בלוך, המועמדת לראשות עיריית בית שמש 11 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
ניצחה על חודן של 500 קולות. ראשת עיריית בית שמש. עליזה בלוך/נועם מושקוביץ

שש נשים בדרך לסיבוב שני

בהוד השרון התנהל קרב צמוד בו שמונה מועמדים נלחמו על תפקיד ראש העיר; ח"כ לשעבר יפעת קריב (יש עתיד) עלתה לסיבוב שני מול אמיר כוכבי. יעלה מיקליס, ראש עיריית יהוד מונוסון, עלתה לסיבוב שני מול יוסי בן דוד. נשים נוספות שעלו לסיבוב השני הן מיכל ריקין במועצה אזורית גולן, קרן גרין בקדימה-צורן, רותי קלנר-עקרון בטבעון והגר פרי-יער בפרדס חנה-כרכור.

יפעת קריב.
המתמודדת יפעת קריב עלתה לסיבוב השני בהוד השרון

ראש הראשות לקידום מעמד האישה, אווה מדז'יבוז', אמרה על כי " עשר נשים כבר הבטיחו את כהונתן, שש נוספות עלו לסיבוב שני ובבית שמש מתנהל קרב צמוד. אין ספק שהבחירות האלה מסמנות את תחילת עידן השוויון המגדרי". מדז'יבוז' הוסיפה כי "אנחנו עוד רחוקות מתוצאה משביעת רצון, אבל עם סיכוי להתקרב ל-20 רשויות שבראשן עומדות נשים, לעומת שש בפעם הקודמת, ולצד העלייה במספר נבחרות הציבור במועצות, הבשורה היא חיובית מאוד". מדז'יבוז' סיימה ואמרה, "אני רוצה בראש ובראשונה לאחל הצלחה לנבחרות החדשות ולנבחרות שזכו לאמון מחודש, ולהזכיר גם להן וגם לכל הציבור שזו אחריות משותפת של כולנו לדאוג לשוויון מגדרי גם בחיי היומיום של התושבות והתושבים".

דר? גלית שאול, עו?ד, מנכלית מרכז רקמן לקדום מעמד האשה, אוניברסיטת בר אילן 16. שלומי אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
גלית שאול, ראשת מועצת עמק חפר הנכנסת/מערכת וואלה! NEWS, שלומי אמסלם

מארגון שדולת הנשים בישראל נמסר, "מספר השיא של נשים שעמדו במקביל בראש רשויות מקומיות היה נכון לאתמול שש. החל מהיום מספרן כבר עומד על 10 ראשות רשויות ברחבי הארץ, כולל באחת משלוש הערים הגדולות, והתוצאות הסופיות יכריעו בקרוב אם הנתון הזה עוד יגדל. עד היום כיהנו 30 נשים בלבד כראשות רשויות בישראל, וברור שהקשיים הניצבים בפני נשים בדרך לפוליטיקה, הארצית והמקומית גם יחד, הם רבים, הן מבחינת משאבים כלכליים, והן מבחינת היכולת להקדיש את זמנן ומרצן לפעילותן הפוליטית. הגיע הזמן שזה ישתנה, ושנראה נוכחות נשית איכותית גדולה הרבה יותר בפוליטיקה המקומית והארצית, ובכל תחום במשק".

בשדולה הוסיפו כי "עם זאת, לצד ההישגים המשמעותיים של נשים רבות ברחבי הארץ, אי אפשר להתעלם ממחיקתן המקוממת של נשים חרדיות מהמפלגות ומהרשימות החרדיות וממוקדי הכוח וההשפעה בחברה החרדית. שדולת הנשים בישראל תומכת במחאת 'לא נבחרות, לא בוחרות', וקוראת לציבור כולו, ולחברות ונבחרי הציבור בפרט, לפעול לקידום השינוי הדרוש כל כך בתחום זה".

(עדכון ראשון: 31.10, 17:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully