וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל דיווחים על רגיעה עם ישראל: פלסטיני נהרג מאש צה"ל ברצועה

8.11.2018 / 18:00

הפלסטיני, תושב רפיח, נהרג כאשר צה"ל זיהה שלושה חשודים המתקרבים לגדר הגבול ליד יישוב רעים. בוצע ירי הרחקה, אשר בעקבותיו נהרג אחד החשודים.מוקדם יותר היום עיתון "אל-חיאת" פרסם כי נשיא מצרים שכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית לקבל את הבנות הרגיעה עם ישראל

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע היום (חמישי) כי תושב רפיח נהרג מירי כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. הפלסטיני נהרג
כשצה"ל זיהה שלושה חשודים בעודם מתקרבים לגדר הגבול ליד היישוב רעים. הכוחות ביצעו ירי שבעקבותיו נהרג אחד החשודים.

התקרית על גבול הרצועה התרחשה על רקע הדיווחים בעיתון "אל-חיאת", לפיהם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הצליח לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקבל את הבנות הרגיעה עם ישראל.

גורמים פלסטיניים המצוטטים בעיתון אמרו כי במהלך פגישתם בשארם א-שייח פירט סיסי בפני אבו מאזן את המאמצים המצריים להשגת רגיעה ברצועת עזה ולקידום הפיוס הפנים פלסטיני. עוד דווח כי יו"ר הרשות הסכים להבנות כדי לאפשר "מרחב נשימה" לתושבי עזה.

לקריאה נוספת:
שקד על זילבר: אין רדיפה פוליטית; כל אחד צריך לדעת את תפקידו
אח"י שוחד: היום השחור של חיל הים - ושל אנשי סודו של נתניהו

הפגנות אלימות ברצועת עזה 28.9.2018. רויטרס
עימותים ברצועת עזה בחודש ספטמבר/רויטרס

לפי הדיווחים, אבו מאזן הסכים לרגיעה בתנאי שתתבצע בשני שלבים - הראשון בן שבועיים עד שלושה ושני ייארך כשישה חודשים. המקורות מסרו כי ישראל הסכימה להעברה דרך האו"ם של 90 מיליון דולר המיועדים לתשלום משכורות פקידי ממשלת חמאס. ראשי המשלחת המצרית הודיעו לחמאס על הסכמת ישראל לתנאים.

ביום שישי האחרון, כ-5,000 פלסטינים השתתפו בהפגנות סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. הפרות הסדר האלימות התרכזו בחמישה מוקדים בצפון ובדרום הרצועה לאורך הגדר. המפגינים הבעירו צמיגים, השליכו מטעני חבלה מאולתרים וזרקו רימוני רסס ומיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל שנמצאים סמוך לאזור. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 32 בני אדם נפצעו, מתוכם שבעה מירי חי.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully