וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחריות לרצח בנקי": המכתב של פצועי מצעד הגאווה בי-ם נגד אדרי

פצועי פשע השנאה במצעד הגאווה בירושלים, שאירע בזמן שכיהן המועמד למפכ"ל משה אדרי כמפקד המחוז, שלחו מכתב לוועדה למינוי בכירים. "לא ייתכן שקצין שכישלונו היה חמור וצורם כל כך, והביא באופן ישיר להירצחה של שירה בנקי, יקבל לידיו את הפיקוד על המשטרה", כתבו

עריכת וידאו:ניר חן

פצועי מצעד הגאווה בירושלים ב-2015, בו נרצחה הנערה שירה בנקי, פנו הערב (רביעי) ליו"ר הוועדה למינוי בכירים בקריאה שלא לאשר את מינוי של ניצב (בדימוס) צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל. אדרי כיהן כמפקד מחוז ירושלים בעת הרצח ונרשמה לו הערה פיקודית נוכח אחריותו לאי-מניעת דקירות משתתפי המצעד.

נפגעי הפיגוע שלחו מכתב ליו"ר וועדת גולדברג למינוי בכירים השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג ולחברי הוועדה ובו כתבו: "אנו סבורים כי לא ייתכן שקצין שכישלונו הפיקודי היה חמור וצורם כל כך, והביא באופן ישיר להירצחה של שירה בנקי בת ה-15, יקבל לידיו את הפיקוד על משטרת ישראל כולה".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הזהיר את הדמוקרטים: "לא אקבל מצב של חקירה נגדי"
נתניהו: "נגד שיח פוגעני או שוביניסטי שלא מכבד את הכנסת"
פיצול פנים-חרדי ומבצע "הקש בדלת": בדרך לסיבוב שני בירושלים

שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. דף הפייסבוק, צילום מסך
שירה בנקי, שנרצחה בפיגוע במצעד הגאווה ב-2015/צילום מסך, דף הפייסבוק
ניצב משה אדרי 12 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"כישלון חמור וצורם". אדרי/ראובן קסטרו

חתומי המכתב ירדן נוי, יעל בלקין, נעם איל, שגיב סטקולשצ'יק, נגה כהן וכפיר גיל הוסיפו כי "אחריותו האישית והישירה של ניצב אדרי למחדל המשטרתי עולה פעם אחר פעם מתוך תוצרי ועדת הבדיקה שמונתה לאחר האירוע על ידי מ"מ המפכ"ל". לדבריהם, "אדרי בהחלטה תמוהה קבע כי הפיקוד על המצעד יהיה בידי מפקדי המרחבים הכפופים אליו, וזאת בניגוד לשנים קודמות בהן המצעד בירושלים, אשר ידוע לכל בתור אירוע בעל פוטנציאל חיכוך גבוה, נוהל תחת פיקודו של מפקד המחוז".

עוד כתבו כי "לפי תוצרי ועדת הבדיקה אדרי לא שעה להתנגדותם של מפקדי המרחבים, והסיר את אחריותו כמפקד האירוע, תוך זלזול באופי האירוע ובגודלו, כפי שמסרו מספר קצינים בעדותם לוועדה".

שליסל במצעד הגאווה, 2015. AP
סיים לרצות עשר שנות מאסר. שליסל, מצעד הגאווה ב-2015/AP

ישי שליסל, הרוצח בפשע השנאה, הורשע כבר ב-2006 בניסיון רצח לאחר שדקר שלושה צועדים במצעד הגאווה שנערך בקיץ באותה שנה. הוא נידון לעשר שנות מאסר והשתחרר חודש לפני המצעד השנתי ב-2015. בבוקר האירוע הוא תקף בסכין את המשתתפים ופצע שישה, בהם בנקי שמתה מפצעיה בבית החולים.

הפצועים ציינו בהתאם לעולה מחומרי הוועדה כי "על אף שהעביר את הפיקוד על האירוע למפקדי המרחבים, אדרי לא הנחה את היחידות הרלוונטיות לעבוד מול מפקדי המרחבים, וכך לא היה כל מעקב או טיפול באיומים חריגים דוגמת שליסל.
זאת, על אף ששמו של שליסל הועלה במפורש בפני אדרי, תוך ציון שזה השתחרר מהכלא מספר שבועות בלבד קודם לכן".

במסגרת ועדת הבדיקה נשאל אדרי האם הייתה התייחסות כלשהי ללקחי הדקירה באותו מצעד ב-2005, ועל כך השיב אדרי "לא הלכו לי עשר שנים אחורה". לסיכום קראו הפצועים לאזרחים נוספים להשמיע את מחאתם על המינוי המיועד, ואף ביקשו להופיע בפני הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully