וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס יצא להמראה - ללא אישור: האסון האווירי שנמנע ברגע האחרון בנתב"ג

7.11.2018 / 10:23

המטוס של חברת "איזיג'ט" החל בנסיעה בטרם קיבל הודעה ממגדל הפיקוח. האירוע התרחש בזמן שמטוס אחר אמור היה לנחות במסלול המצטלב עם אותו המטוס. "פקח טיסה זיהה ומנע אירוע בטיחותי", נמסר

איזי ג'ט איזיג'ט. יח"צ אור אלוני, מערכת וואלה! NEWS
לא קיבל אישור ממגדל הפיקוח. מטוס "איזיג'ט"/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ אור אלוני

בזכות ערנותו של פקח טיסה נמנע אסון כבד בנתב"ג: מטוס נוסעים של חברת "איזיג'ט" הבריטית החל בנסיעה לקראת המראה, לפני שקיבל אישור ממגדל הפיקוח. הבוקר (רביעי) נמסר מרשות שדות התעופה שהמטוס החל בנסיעה סמוך לשעה 19:30 אתמול, בדרכו לניס שבצרפת. באותו הזמן מטוס אחר החל בנחיתה במסלול המצטלב עמו.

עובד רשות שדות התעופה שהבחין במתרחש, מנע התנגשות בין שני המטוסים. "פקח הטיסה שזיהה זאת הורה מידית למטוס 'איזיג'ט' לעצור את ההמראה ובכך מנע אירוע בטיחותי", נמסר.

במרץ פגע מטוס של חברת "גרמניה איירליינס" במטוס של "אל על". המטוס הגרמני נדחף אחורנית לעבר מטוס "אל על" ופגע בזנבו. למרות עוצמת הפגיעה, לא היו נפגעים. כחודשיים לפני כן, הוסט ממסלולו ברגע האחרון מטוס של חברת שילוח המטענים "פדקס" כדי למנוע התנגשות עם מטוס של הכוח הרב-לאומי שהמריא משדה דב בניגוד להוראות. הפקח הצבאי בשדה דב מסר את הוראות העזיבה לטייס, שהתעלם מהן וטיפס לגובה שחרג מהמותר. הוא התקרב יתר על המידה למטוס של "פדקס", שעמד לנחות בנמל התעופה בן גוריון מאתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully