וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: יש לפסול את החלטת אקוניס שלא למנות פרופ' אמיתי

המדינה קוראת לפסול את החלטת השר אקוניס בפסילת מועמדותה של חוקרת המוח פרופ' יעל אמיתי מתפקיד הנגידה בקרן מחקר גרמנית-ישראלית. היועמ"ש טען כי שיקולו היחיד של השר נובע מחתימתה של אמיתי על עצומה המתנגדת לשירות ביו"ש. אקוניס: "היא אינה ראויה לייצג את ישראל"

היועץ המשפטי לממשלה בטקס פרישתו של אליקים רובינשטיין 13 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
קורא לפסול את החלטתו של השר אקוניס. היועמ"ש אביחי מנדלבליט./נועם מושקוביץ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן קוראים לבג"ץ לפסול את החלטתו של שר המדע אופיר אקוניס שלא למנות את פרופ' יעל אמיתי לנגידה במועצת הנגידים של קרן גרמניה-ישראל למחקר ולפיתוח מדעי. כך עולה מתגובת המדינה שהוגשה היום (שלישי) לבג"ץ.

שר המדע החליט שלא למנות את פרופ' אמיתי, הנחשבת לאחת מהחוקרות המובילות בתחום מדעי המוח, לוועדה מדעית ישראלית-גרמנית משום שחתמה ב-2005 על עצומה התומכת בסירוב שירות בשטחים. אקוניס ציין שחתימתה של אמיתי על העצומה היא הטעם היחיד להחלטתו שלא לאשר את מינויה.

בתגובת המדינה נאמר, כי "עמדת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה היא שהחלטת השר חורגת ממתחם הסבירות ואינה ניתנת להגנה מבחינה משפטית, ולפיכך יש מקום בנסיבות העניין להוצאת צו על-תנאי בעתירה". זאת בטענה ששיקולו היחידי של השר הוא עניין חתימתה של אמיתי על העצומה מבלי לאזן מול שיקולים רלוונטיים אחרים. עמדת המדינה הובאה בפני השר אקוניס, אולם הוא נותר בהחלטתו שלא למנות את פרופ' אמיתי.

לקריאה נוספת בנושא:
החוקרת שנמנע מינויה בשל תמיכתה בסרבנות: "אקוניס חיפש כותרות"

אופיר אקוניס בוואלה טוק 8 במאי 2017. ראובן קסטרו
נותר בהחלטתו. שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס./ראובן קסטרו

עוד נכתב בעמדת המדינה כי "להחלטה שלא לאשר את המינוי אך ורק בשל אותה חתימה על עצומה מלפני 13 שנה עלול להיוודע אפקט מצננן על מימושו של חופש הביטוי - בוודאי בעידן שבו התבטאויות 'נשמרות' לנצח וקיימות באינטרנט וניתנות לאיתור על נקלה - באופן שעלול להרתיע אנשים מפני ביטויים, כולל ביטויים בעניינים פוליטיים או בעניינים שנויים במחלוקת, מחשש שאלה ישמשו נגדם בעתיד לבוא כאשר יהיו מועמדים לתפקידים כאלה ואחרים".

לשכתו של שר המדע אופיר אקוניס הגיבה להחלטת היועמ"ש בעניין פרופ' יעל אמיתי ומסרה, "תמיכה בסרבנות שירות בצה"ל, היא שחורגת מתחום הסבירות. פרופ' אמיתי, שמתעקשת שלא לחזור מקריאתה לסרבנות ושטענה ש"אינה מייצגת את המדינה", לא ראויה לייצג את ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully