וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר נצרת עילית: "אשנה את שם העיר כדי לבדל אותה מנצרת"

5.11.2018 / 20:20

רונן פלוט מעוניין להסיר את "נצרת" משם העיר והסביר כי הסיבה לכך היא הבלבול עם העיר הסמוכה. "התושבים מתקנים ללא הרף את אזרחי ישראל, ומסבירים כי מדובר בשתי ערים נפרדות למרות הסמיכות הגיאוגרפית והשם הדומה"

עריכה: תום זואילי

שמה של נצרת עילית ישונה והשם "נצרת" לא יופיע עוד בשם העיר - כך הודיע רונן פלוט, ראש עיריית נצרת עילית.

פלוט, שהודיע על שינוי השם בסוף השבוע האחרון, הסביר את הצעד בכך ש"אם במשך 62 שנים אזרחי ישראל לא קלטו את ההבדל, אין מנוס אלא להחליף שם. במקום לתקן את כולם כל הזמן, צריך לתקן את הטעות פעם אחת ולתמיד, להעניק לנצרת עילית שם שמבדל אותה מנצרת, שם שיתחבר למהפכת ההתחדשות שמתחוללת בעיר בשנתיים וחצי האחרונות, וימתג אותה בזהות החדשה".

נצרת עילית הוקמה בשנת 1956 ועל פי החלטת ראש הממשלה, דוד בן גוריון, הישוב החדש נקרא אז בשם "קריית נצרת". בהמשך הפך שם היישוב לנצרת עילית. בעיר טוענים כי ב-62 השנים שחלפו מאז, שתי הערים, נצרת ונצרת עילית, סובלות מבלבול בין השמות.

לקריאה נוספת:
ארה"ב פרסמה את רשימת הסנקציות: "איראן לעולם לא תגיע לנשק גרעיני"
יהלומים מרוסיה ובריחה לחו"ל: כך הסתבך לב לבייב בהברחת הענק
"הנקמה בדרך": איש סודם של האחים מוסלי חוסל בלב שכונת התקווה

עיריית נצרת עילית, מרץ 2016. ערן גילווארג
עיריית נצרת עילית/ערן גילווארג

לדברי פלוט, "נצרת היא העיר הערבית הגדולה בישראל ונצרת עילית היא העיר היהודית הגדולה בגליל. אנחנו חיים בשכנות מצוינת אבל מדובר ברשויות נפרדות עם זהות וצביון שונים לחלוטין".

בעירית נצרת עילית אמרו כי "התושבים מתקנים ללא הרף את אזרחי ישראל, בעיקר תושבי המרכז ותל אביב, ומסבירים כי מדובר בשתי ערים נפרדות לחלוטין, למרות הסמיכות הגיאוגרפית והשם הדומה".

לדבריהם, "הבלבול אינו נחלתם של תושבי המרכז בלבד וגם פקידי ממשלה ולעיתים אפילו חברי כנסת ושרים מתבלבלים. כשראש הממשלה היה כאן בטקס החתימה על ההסכם הכוללני, תושבי נצרת עילית שהיו בקהל תיקנו אותו כשקרא להם 'תושבי נצרת'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רונן פלוט, ראש עיריית נצרת עילית. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, ב-2016/ראובן קסטרו

זו אינה הפעם הראשונה שעולה היוזמה לשנות את שם העיר. גם ראש העיריה הקודם, שמעון גפסו, אמר לפני עשר שנים כי ישנה את שמה של נצרת עילית ואף הבטיח כי כי מי שהצעתו תבחר, יזכה בפרס. בין השמות שעלו אז: "תל גור", על שם דוד בן גוריון, "אירוסית", על שם האירוס הנצרתי שהוא סימלה את העיר, "עילית", " צורית", " צופית", "לב הגליל", "שער הגליל", "עיר התקווה", "היצירה" ו-"בת חיים".

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הגיבה ליוזמתו של פלוט: "כמה שנים וכמה מאמץ המדינה הזאת צריכה להשקיע בשביל לבדל את עצמה מילידי הארץ? אם 70 שנה ושכתוב ההיסטוריה לא הספיקו, אז גם שינוי השם של נצרת עלית לא יספיק. מישהו כאן מתנהג כמו חבורת שודדים שכל הזמן מנסה לנתק את הגזילה מהקשר הטבעי שלה".

גם חבר הכנסת יוסף ג'ברין (הרשימה המשותפת) התייחס ליוזמה וציין כי "נצרת עילית הוקמה על קרקעות שהופקעו מהתושבים הערבים, ושטחה הפך לגדול יותר מנצרת. הושקעו בה משאבים רבים על חשבון נצרת שנותרה מאחור בכל מדד חברתי-כלכלי. אני רואה בחיוב את שינוי השם ככל שמטרתו למנוע בלבול, שכן נצרת יש רק אחת והיא נצרת הערבית. מקווה שהשינוי לא יביא להעמקת הפערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully