וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחו יהלומים במיליונים: בנו ואחיו של איש עסקים בכיר נעצרו

5.11.2018 / 8:00

המשטרה עצרה שישה מעורבים שעל פי החשד קשרו קשר, תכננו והוציאו לפועל במשך כמה שנים הברחת יהלומים בשווי מיליוני שקלים למדינת ישראל. בין המשטרה הודיעה כי בכוונת היחידות החוקרות לבצע מעצרים נוספים של חשודים בארץ ובחו"ל

אילוסטרציה יהלומים. ShutterStock
יהלומים/ShutterStock

שישה חשודים נעצרו הבוקר (שני) לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בהברחת יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מיליוני שקלים. על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, קשרו קשר, תכננו, והוציאו לפועל במשך כמה שנים את הברחת היהלומים, בניגוד לחוק ומבלי לדווח לרשויות המוסמכות. בין העצורים - בנו ואחיו של איש עסקים בכיר.

על פי ההודעה, החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ורשות המיסים בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה, "במסגרת הלחימה הסדורה נגד תופעות של פשיעה כלכלית חמורה". העבירות המיוחסות לחשודים הן הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות.

היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433, יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המסים פתחו בחקירה גלויה לאחר תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה. המשטרה הודיעה כי בכוונת היחידות החוקרות לבצע מעצרים נוספים של חשודים בארץ ובחו"ל. צו איסור פרסום הוטל על חלק מפרטי החקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
המלחמה בחצבת: מבצע חיסונים נרחב והגבלת כניסה בבתי חולים
"אני לא אשרוד": ברחוב האיראני חוששים מהחרפת הסנקציות של ארה"ב
בניו של חאשוקג'י מדברים לראשונה: "מקווים שלא כאב לו יותר מדי"

"אין למרשנו קשר לפרשה"

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את אחד החשודים יחד עם עו"ד קרן ברקוביץ, מסר כי "מדובר בחשדות ראשוניים שאנו בטוחים כי יופרכו בהמשך. למרשנו אין קשר לפרשה". עורך הדין הוסיף כי החשוד עבד עם איש העסקים הבכיר "לפני למעלה משש שנים ואין כל ראיה שקושרת אותו לחשד בפלילים. אנו מקווים כי החקירה תסתיים במהרה וכך יוכל מרשנו להוכיח שאין לו שום קשר לפרשה ולחשדות".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully