וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרסקות באינדונזיה: למטוס היו בעיות במד המהירות בטיסה הקודמת

30.10.2018 / 12:18

הרשויות אמרו כי טיסת JT610, שעליה היו 189 נוסעים, יצאה לדרך על אף בעיות טכניות במטוס הבואינג 737 מקס 8 החדיש. "אנחנו עדיין חוקרים את סיבת התאונה"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

המטוס שהתרסק אתמול באינדונזיה עם 189 נוסעים נתקל בבעיות טכניות בטיסה הקודמת שלו - כך מסרה היום (שלישי) הוועדה הלאומית לבטיחות בדרכים. סגן ראש הוועדה, הריו סטמיקו, אמר במסיבת עיתונאים כי למטוס הבואינג 737 מקס 8 החדיש היו בין היתר בעיות במד המהירות שלו.

"היו בעיות טכניות, אחת מהן אכן הייתה שמד המהירות אינו אמין", אמר על הטיסה הקודמת של המטוס מהאי באלי לג'קרטה ביום ראשון בערב. "הסיבה לתאונה עדיין נחקרת וכולנו עדיין סקרנים לגביה". "אנחנו מבקשים גם מידע על הטייס האחרון שטס מדנפסר לג'קרטה, אבל לא פגשנו את הטכנאי", הוא הוסיף, והתייחס לטכנאי שטיפל במטוס בין שתי הטיסות.

כחלק מהחיפושים אחרי גוף המטוס והקופסאות השחורות שלו, משתמשים הצוותים בכלי שיט בלתי-מאוישים ובציוד סונאר. לפי ההערכות, הסיכוי למציאות שורדים אפסי. המטוס טבע ים ג'אווה, בעומק של כ-30 מטר מצפון-מזרח לג'קרטה.

לקריאה נוספת על האסון האווירי
מזוודות, מושבים - ושרידי גופות: אינדונזיה מחפשת אחרי המטוס שהתרסק

נשיא אינדונזיה סוקר את שברי המטוס שהתרסק בנמל בג'קרטה, 30 באוקטובר 2018. רויטרס
נשיא אינדונזיה סוקר שרידים של המטוס בנמל בג'קרטה, היום/רויטרס

בני המשפחות של נוסעי המטוס מחכים בכליון עיניים לכל בדל מידע על יקיריהם. אשתו של מורטדו קורניאוואן הייתה על המטוס בטיסת עבודה. "איני יכול לחיות בלעדיה", אמר בדמעות. "כשראיתי בטלוויזיה את הדיווח על ההתרסקות, נתקפתי חולשה".

בנם בן ה-24 של לאטאייף נורבנה ויטי סומייאטי היה גם הוא על המטוס, כשבא לבקר את הוריו. "אתמול בלילה דיברנו כולנו על התוכניות שלו ועל החלומות שלו. עכשיו הוא איננו, אנחנו לא מאמינים שהמטוס שלו התרסק - אנחנו רוצים לראות את הגופה שלו, את פניו, את מה שנשאר ממנו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חברי צוות הצלה מסייעים בזירת התרסקות מטוס  נוסעים של חברת "ליון אייר" האינדונזית שהתרסק בלב ים  29 באוקטובר 2018. רויטרס
צוותי החיפוש בוחנים את שרידי המטוס, אתמול/רויטרס

דובר סוכנות החיפוש וההצלה של אינדונזיה, יוסוף לטיף, אמר אתמול כי טיסת JT610 איבדה קשר 13 דקות אחרי ההמראה. הוא הוסיף כי כלי שיט שיצא מנמל של הבירה ראה את המטוס צולל אל המים לעומק של בין 30 ל-40 מטר. על המטוס, שביקש לשוב לנמל בג'קרטה לפני שאבד עמו הקשר, היו לפחות 23 גורמי ממשל ממשרד האוצר.

לדבריו, אותרו בים פריטים כמו אוזניות, חגורות הצלה ונעלי תינוקות במרחק של כמה עשרות מטרים מהמקום שבו אבד הקשר עם המטוס. "אנחנו שם, כלי השיט, המסוקים שלנו חגים מעל המים, כדי לעזור", אמר. "אנחנו מנסים לצלול כדי למצוא את ההריסות".

זאת התאונה הראשונה שבה מעורב מטוס מדגם זה של בואינג, הנחשב לחסכוני יותר בדלק ויכול לשאת עד 210 נוסעים. המטוסים הראשונים נכנסו לשירות בשנה שעברה. החברה האמריקנית מסרה כי היא עוקבת מקרוב אחרי התאונה ומוכנה לעזור בחקירה.

התרסקות מטוס אינדונזיה, 29.10. אי-פי, AP
בני משפחה של נוסעי המטוס, אתמול/AP, אי-פי

לפי נתוני טיסה שפורסמו באתר Flightradar24, המטוס הראה סימנים ראשונים לתקלה שתי דקות לתוך הטיסה, כשהגיע לגובה של 2,000 רגל. אז הוא ירד יותר מ-500 רגל ונטה שמאלה, בטרם עלה שוב לגובה של 5,000 רגל, שבו נותר למשך רוב הזמן שנותר בטרם התרסק. הוא החל להאיץ ברגעיו האחרונים למהירות של 638 קמ"ש לפני שאבד עמו הקשר בגובה של 3,650 רגל. המיקום האחרון שלו נרשם במרחק של כ-15 ק"מ מצפון לקו החוף של אינדונזיה.

התאונה הקטלנית היחידה של חברת "ליון אייר", שהוקמה ב-1999, הייתה ב-2004, כשמטוס מדגם MD-82 התרסק בעת נחיתה בעיר סולו סיטי. 25 מתוך 163 הנוסעים נהרגו. עם זאת, שישה מטוסים אחרים של החברה, כולל אחד שהתרסק באוקיינוס בעת שניסה לנחות באי באלי ב-2013, ניזוקו מעבר לתיקון בשורת תאונות שונות. החברה הוסרה מהרשימה השחורה של האיחוד האירופי רק ביוני 2016.

באפריל הודיעה החברה פרטית כי היא החליטה לרכוש 50 מטוסים מדגם בואינג 737 MAX במחיר של 6.24 מיליארד דולר. היא אחת הלקוחות הגדולות ביותר של החברה האמריקנית בעולם.

זאת מסתמנת כתאונת התעופה השנייה בקטלניותה בהיסטוריה של אינדונזיה, אחרי שזו שאירעה ב-1997, אז מטוס של חברת "גראודה אינדונזיה" התרסק בעיר מידאן ו- 214 איש נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully