וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לפני הביקור בפיטסבורג: "היורה אמר שאני מקורב מדי לישראל"

עמרי נחמיאס, פיטסבורג

30.10.2018 / 10:02

בראיון לפוקס ניוז ערב הגעתו לעיר נשאל הנשיא כיצד הרגיש כשקישרו אותו לאנטישמיות. "אני זה שהעביר את השגרירות לירושלים. על כך שהוא מגדיר עצמו "לאומן" אמר: "אני גאה בארץ הזו, אין לכך קונוטציה אחרת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי לבקר היום (שלישי) בקהילה היהודית בפיטסבורג, שבה 11 מחבריה נרצחו ביום שבת האחרון בבית הכנסת עץ חיים בשכונת סקווירל היל. "אני מתכוון להביע כבוד לקרבנות, ולבקר פצועים בבתי חולים", הוא אמר בראיון שהעניק הלילה לפוקס ניוז. "אני מצפה לזה. הייתי עושה זאת קודם, אבל לא רציתי להפריע".

כשנשאל על כך שבחר שלא "להוריד את הטון" בעצרות הבחירות שלו בשבוע האחרון, השיב הנשיא: "הייתה עצרת, חשבתי לבטל אותה והבנתי שבכך זה הופך את אותם אנשים (מטמין הפצצות מפלורידה והיורה מפיטסבורג - ע"נ) ליותר מדי חשובים אתם אתה מבטל בגללם אירוע. וברגע שעושים עצרת, עצרות בחירות נועדו להיות כיפיות. וככה זה צריך להיות. הציעו לי להוריד את הטון והקהל אמר 'אל תוריד את הטון'. הייתה לי עצרת נהדרת באילנוי. ככה זה צריך להיות, צריך להמשיך עם החיים, אי אפשר לתת לאנשים האלה להפריע לחיים יותר ממה שהם כבר הפריעו".

עוד בוואלה! NEWS
קרב צמוד בערים הגדולות | המדריך המלא לבחירות ברשויות המקומיות
"צאו להצביע": הנשיא ריבלין בטור מיוחד ליום הבחירות המקומיות
תחזית יום השבתון: בהיר, יבש - וחם מהרגיל לעונה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך עצרת תמיכה באילינוי, ארה"ב 27 באוקטובר 2018. רויטרס
לא מוריד את הטון. טראמפ/רויטרס

המראיינת, לורה אינגרהאם, שאלה את הנשיא: "המילה לאומן מקושרת על ידי השמאל לאנטישמיות, שנאה ואפילו אלימות. האם אתה רוצה להבהיר למה אתה מתכוון כשאתה מגדיר את עצמך לאומן?". טראמפ השיב כי אין לו צורך בכך: "לא, אני לא צריך להבהיר. אני אוהב את המדינה, אני נלחם למען המדינה. אני מבחין בין גלובליסטים ובין לאומנים. אני מעדיף לדאוג למדינה שלנו".

עוד הוסיף הנשיא כי "במשך שנים, המנהיגים שלנו היו מוטרדים מהעולם יותר ממה שהם היו מוטרדים לגבי ארצות הברית. אני גאה בארץ הזו, אני קורא לזה לאומנות ואני לא רואה לזה שום קונוטציה אחרת". לדבריו, "בעולם הפוליטיקלי-קורקט עושים מזה עניין גדול, אני לא גלובליסט. אכפת לי מהעולם, אבל בראש ובראשונה צריך לטפל במדינה שלנו - אחרת לא תהיה לנו מדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג פנסילבניה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
בית הכנסת ''עץ החיים'', פיטסבורג/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

בהמשך, שאלה אינגרהאם את הנשיא כיצד הוא מרגיש לגבי קישורו לאנטישמיות, למרות שיש לו נכדים יהודים ובת יהודייה, טראמפ השיב: "זה עתה קיבלתי פרס מראש הממשלה נתניהו על העברת השגרירות לירושלים. כמה נשיאים אמרו שיעשו זאת ולא העבירו?" בהמשך הוסיף: "האדם הנורא שירה, הוא לא היה אוהד טראמפ, כי הוא אמר שאני קרוב מדי לישראל. זה היה ההיגיון שלו".

מתחם השגרירות האמריקנית, ירושלים, 2 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מתחם שגרירות ארה''ב החדש בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בהמשך, התייחס הנשיא גם לסיזר סאוק ששלח בשבוע שעבר למעלה מ-12 פצצות לבכירים דמוקרטים בארצות הברית. הוא נשאל מה תגובתו לכך שסאיוק הזדהה כתומך שלו והשיב: "הוא היה חולה נפש במשך הרבה זמן. לברני סדנרס היה תומך שירה בחבר הקונגרס סטיב סקאליס. אף אחד לא האשים אותו על זה. אותי שמו בכותרת של ה'וושינגטון פוסט' וקישרו את השם שלי עם מטמין הפצצות. לא עשו את זה עם ברני סנדרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully