וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שניסה למכור נכס לישראלים: הרשות עצרה תושב מזרח ירושלים

התושב עיסאם עקל הוזמן לחקירה ברמאללה לפני שבועיים לאחר שניסה למכור ליהודים נכס בעיר העתיקה. בדיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת דווח כי מצבו קשה. ח"כ קיש: "לא יכול להיות שזה קורה"

העיר העתיקה, ירושלים, 6 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"יש לרשות מהלך של ציידים כנגד מוכרי קרקעות". העיר העתיקה, ירושלים/נועם מושקוביץ

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שני) בעניינו של תושב מזרח ירושלים, עיסאם עקל, המוחזק מזה שבועיים ברשות הפלסטינית לאחר שניסה למכור נכס ליהודים בעיר העתיקה.

על פי דיווחים, זומן עקל לחקירה ברמאללה, מאז הוא מוחזק שם ומצבו קשה. במסגרת הדיון בכנסת נציג המשטרה הבהיר כי מתנהלת חקירה בעניין ונעצרו כמה חשודים. הרקע לכינוס הועדה - סוגיית העברת מבנים ליהודים המעוררת מתיחות וחילופי האשמות בקרב פלסטינים.

עקל מחזיק באזרחות אמריקנית, אולם נציג משרד החוץ אמר בדיון כי עד כה לא נוצר קשר עם נציגים אמריקנים בנושא. מנהלת תנועת זכויות אדם "כחולבן", נוה דרומי, מהמכון לאסטרטגיה ציונית, טענה כי מהמידע שהגיע אליהם - נציגים אמריקנים ביקרו את עקל והוא במצב קשה.

יואב קיש בהרמת כוסית של תנועת הליכוד לכבוד ראש השנה, תל אביב , 6 בספטמבר 2018. ראובן קסטרו
""חייבים לעצור את זה". יור הוועדה, ח"כ יואב קיש/ראובן קסטרו

"היו גם עצורים בנושא והחקירה עוד מתנהלת ומבוצעות פעולות", אמר סגן ניצב גלעד בהט אמר בדיון. "משטרת ירושלים עושה פעילות על מנת למנוע פעילות של הרשות בתוך שטחי ירושלים. ככל שהדברים מובאים לידיעה נעשות פעולות מניעה, כולל מעצרים וחיפושים. במישור הפיזי, מעוכבים ונעצרים אנשים שנחשדים או שיש להם יד בפעילות של הרשות בתוך שטחי ישראל. ובמישור הווירטואלי, אנחנו מנטרים תיקים שיש בהם הסתה".

יו"ר הוועדה יואב קיש אמר כי "יש לרשות מהלך של ציידים כנגד מוכרי קרקעות וזה מתחיל בפעילות אקטיבית בתוך ירושלים. לא יכול להיות שזה קורה. חייבים לעצור את זה ולתפוס את אותם אנשים ולעקור את זה מהשורש. אנחנו מטפלים עכשיו בתסמין ובמעצר, אבל צריך להתמודד עם התופעה".

עוד הוסיף קיש, כי לא ניתן לאפשר פעילות "שפוגעת בריבונות שלנו בתוך ירושלים". לדבריו, יש צורך בחקיקה מתאימה שתאפשר לפתור את הסוגיה.

יועץ שר הביטחון, קובי אלירז, אמר בדיון כי הגיעו אליו כמה פניות בעניין "מאנשים שיצרו קשר או עשו עסקאות בעיקר מערבים פלסטינים, ובצר לי אין להם היום מענה, ככל שהם מתגלים. הצד השני מחפש אותם מאוד. והשוק החופשי פה נעצר". לדבריו, "כוחות הביטחון ידועים לתת גב לסייענים ופחות למי שעושה עסקאות".

בתוך כך, לאחרונה עצרה משטרת ירושלים את מושל ירושלים עדנאן רית' ואת מפקד המודיעין הפלסטיני של אזור ירושלים, ג'יהאד אל?פקיה, בחשד למעורבות באיומים על פלסטינים שמוכרים קרקעות ליהודים. בית המשפט המחוזי שחרר אותם בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully