וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מפלה למרקל: מפלגות הקואליציה איבדו מכוחן בבחירות אזוריות

אחרי הכישלון בבוואריה, השמרנים והסוציאל-דמוקרטים איבדו משמעותית מכוחן גם בבחירות בהסן לטובת הירוקים והימין הקיצוני. מפלגת השמאל רוצה לעשות חושבים וייתכן שהיא תפרוש מהקואליציה ותוביל לנפילת הממשלה

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

שתי מפלגות השלטון של גרמניה ספגו מכה קשה בבחירות במדינת המחוז הסן - כך עולה מהתוצאות שפורסמו אתמול (ראשון). מפלגתה השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל (CDU) ושותפתה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) איבדו 10% מכוחן בהשוואה לבחירות הקודמות, כחלק ממגמת ההיחלשות הכללית שלהן בכל גרמניה שמאיימת על שרידות הקואליציה השברירית.

מנגד, מי שהתחזקו היו מפלגת הירוקים, הנוטה שמאלה, עם 19.5% מהקולות שהביאו לה את המקום השלישי. גם מפלגת הימין הקיצוני, אלטרנטיבה לגרמניה (AfD), המשיכה בהתחזקותה הכלל ארצית ונכנסה לראשונה לפרלמנט האזורי עם 12%.

לקריאה נוספת על המשבר בגרמניה
מכה למרקל: השמרנים איבדו את הרוב בבוואריה, הימין הקיצוני התחזק
"מאוחדים נגד גזענות": כמאה אלף הפגינו בברלין נגד הימין הקיצוני

ראשי הסוציאל-דמוקרטים מגיבים באכזבה לתוצאות הבחירות במדינת הסן, גרמניה, 28 באוקטובר 2018. רויטרס
המפלגה עשויה לפרוש מהממשלה. הסוציאל-דמוקרטים מגיבים באכזבה לתוצאות הבחירות, אתמול/רויטרס

הסוציאל-דמוקרטים נחלו תוצאות גרועות גם בבחירות המחוזיות בבוואריה בתחילת החודש, כמו גם מפלגת האחות של מרקל (CSU). רבים ממצביעיה המסורתיים של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מתנגדים לישיבתה בממשלה הלא טבעית עם השמרנים, במיוחד עם אלו מבוואריה, המובילים קו תקיף נגד הגירה. מרקל, מנגד, מאבדת גובה לטובת הימין הקיצוני בשל מדיניות ההגירה שלה, שבמסגרתה הגיעו לגרמניה יותר ממיליון איש מאז קיץ 2015.

מנהיגת הסוציאל-דמוקרטים אמרה כי התנהלותה הגרועה של הממשלה הפדרלית תרמה "משמעותית" לביצועים הדלים. היא אמרה לכתבים כי מצבה של הממשלה "אינו מתקבל על הדעת" והוסיפה כי יש לערוך בדק בית לפני אמצע הקדנציה בשנה הבאה, שבה תחליט מפלגת השמאל - שרשמה את התוצאה החלשה ביותר של במדינת המחוז המערבית מאז 1946 - אם להמשיך בממשלה הלא יציבה עם הימין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הקנצלרית הגרמנית, אנגלה מרקל, במהלך מסע"ת בעיר איסטנבול, טורקיה 26 באוקטובר 2018. רויטרס
ממשיכה להיחלש. מרקל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully