וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאוחדים נגד גזענות": כמאה אלף הפגינו בברלין נגד הימין הקיצוני

הפגנת הענק בבירת גרמניה אורגנה על ידי ארגוני זכויות אדם, שמחו נגד התחזקות "אלטרנטיבה לגרמניה" בצל משבר המהגרים. "אנחנו לא דואגים לרבים הזקוקים לעזרתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר ממאה אלף איש צעדו אתמול (שבת) בברלין במחאה נגד הימין הקיצוני, שהתחזק בגרמניה בעקבות משבר ההגירה. ארגוני זכויות אדם ארגנו את העצרת והצועדים החזיקו כרזות שבהן נכתב "לא ניתן לפלג אותנו" ו"מאוחדים נגד הגזענות". המארגנים אמרו כי הם הופתעו ממספר המשתתפים והעריכו כי כרבע מיליון לקחו חלק במחאה, אך המשטרה אמרה כי המספרים היו נמוכים בהרבה.

המפגינים צעדו דרך מרכז העיר והגיעו עד לשער ברנדנבורג, הסמוך לפרלמנט. בשנה שעברה נכנסה מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" לבודנסטאג בפעם הראשונה, והפכה למפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה. היא צפויה לרשום תוצאות טובות גם בבחירות המחוזיות בבוואריה היום.

רבים מהמפגינים אמרו כי הם מגנים על זכויות אדם ועל סובלנות, במיוחד ביחס למהגרים. "אני מודאג מכך שאנחנו לא כאן למען אחרים ושאנחנו לא דואגים לרבים אחרים הזקוקים לעזרתנו", אמר אחד מהם. "אף אחד לא הגיע רק כי הוא משועמם".

הפגנה נגד אפליה בברלין, 13 באוקטובר 2018. רויטרס
המארגנים הופתעו מכמות המשתתפים. ההפגנה בברלין, אתמול/רויטרס

בשנים האחרונות התחזק הימין הקיצוני, במיוחד במזרח המדינה, בשל מדיניות ההגירה של הקנצלרית אנגלה מרקל שבמסגרתה הגיעו יותר ממיליון מהגרים למדינה מאז 2015. באוגוסט נרשמו מהומות בעיר קמניץ ובמוקדים אחרים אחרי רצח של אזרח מקומי, שבוצע לפי החשד על ידי מהגרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד אפליה בברלין, 13 באוקטובר 2018. רויטרס
"בנו גשרים, לא חומות". ההפגנה בברלין, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully