וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה פלסטינים נהרגו בגבול הרצועה, צה"ל תקף עמדות חמאס

26.10.2018 / 23:20

במהלך ההפגנות, שבהן משתתפים כ-16 אלף פלסטינים, תקף חיל האוויר באמצעות מסוקי קרב וכלי טיס שלוש עמדות טרור של חמאס בצפון הרצועה. במקביל, פלסטיני נהרג בעימותים עם צה"ל בצפון רמאללה

צילום: דוצ'

פלסטיני נהרג היום (שישי) מאש צה"ל בעימותים בצפון רמאללה. זאת, במקביל לעימותים המתקיימים גם בגבול רצועת עזה שבהם נהרגו ארבעה מהמפגינים הפלסטינים. מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו היום שלוש עמדות טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה.

בהפגנות בגבול הרצועה השתתפו כ-16 אלף מפגינים בשישה מוקדים שונים, שעשרות מתוכם נפצעו. במהלך ההפגנות, פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה ורימונים, יידו אבנים והבעירו צמיגים. בשני אירועים זוהו חציות של גדר המערכת לזמן קצר. האירועים היו תחת מעקב.

שלושה לוחמי מג"ב נפצעו היום באורח קל במסגרת הפרות סדר שאירעו באזור חרבת נעלין שבשומרון. לפי דוברות מג"ב, במהלך הפרות הסדר, מאות מפגינים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הכוחות. הלוחמים קיבלו טיפול ראשוני במקום ושניים מהם פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים מאיר שבכפר סבא.

חמאס בירך היום את תושבי הרצועה על קיום ההפגנות בעזה. דןבר הארגון, פאזי ברהום, ציין כי חמאס "מאשרים מחדש את המשך ההפגנות למרות הרג וטרור הכיבוש עד להשגת מטרותינו ובראשם סיום המצור".

לקריאה נוספת:
לאחר בחירת ליברמן בכוכבי לרמטכ"ל: שקט בלשכת נתניהו
סיפורן של שש מתנות: יום ההולדת השמח-עצוב של "ביבי המלך"

עימותים ברצועת עזה 16 באוקטובר 2018. רויטרס
עימותים ברצועה,היום/רויטרס

מוקדם יותר היום הגיע שר הביטחון אביגדור ליברמן לסיור בקיבוץ כרם שלום, שם נפגש עם מפקדי צה"ל וקיים שיחה סגורה עם ראשי רשויות ותושבים. ליברמן אמר כי הוא מקווה שסוף השבוע יהיה רגוע, אך הוסיף: "סוף שבוע אחד הוא עדיין לא שינוי. זה רק אומר זאת אינה מחאה עממית - חמאס לגמרי שולט בלהבות. כשהם רוצים להעלות את האלימות הם מעלים וכשהם רוצים להוריד הם מורידים. אף אחד לא מגיע ברגל לגדר, אלא בהסעות מאורגנות על ידי הארגון".

בשבוע האחרון נרשמה מתיחות בין ישראל לפלסטינים. בערב יום רביעי האחרון, רקטה שוגרה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בתגובה, צה"ל תקף שמונה יעדים בשלושה מתחמים צבאיים של חמאס ברצועת עזה. יעדים שהותקפו הם מתחם צבאי בצפון הרצועה, ומחנה אימונים ואתר לייצור ואחסון אמצעי לחימה בדרום הרצועה.

עוד באותו נושא

ליברמן בכרם שלום: "מקווה שסוף השבוע הזה בעזה יהיה רגוע יותר"

לכתבה המלאה
עימותים ברצועת עזה 16 באוקטובר 2018. רויטרס
עימותים ברצועת עזה, היום/רויטרס

ביום שישי שעבר, אירועו הפגנות שקטות בהשוואה לקודמותיה. במסגרת הפרות הסדר, נפצעו שני פלסטינים מאש צה"ל לאחר שניסו לחצות את גדר הגבול לשטח ישראל - כך לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית. בשני מוקדים, בצפון הרצועה ובדרומה, נערכו ניסיונות חבלה בגדר. צה"ל השיב בירי הרתעתי, והפלסטינים נמלטו מהמקום. על פי משרד הבריאות בעזה, כ-130 בני אדם נפצעו מאש צה"ל בסך הכל.

במהלך ההפגנות, הבעירו מפגינים צמיגים ויידו מטענים מאולתרים. בנוסף שוגרו בלוני ועפיפוני תבערה לעבר ישראל. אחר הצהריים תקף כלי טיס של צה"ל חוליה שהפריחה בלוני תבערה לעבר שטח ישראל בדרום הרצועה.

(עדכון ראשון: 15:41)

עימותים ברצועת עזה 16 באוקטובר 2018. רויטרס
עימותים ברצועת עזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully