וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: סבור שאלוף אביב כוכבי הוא המועמד הראוי לרמטכ"ל הבא

ראש הממשלה הביע תמיכה במועמדותו של אלוף כוכבי לרמטכ"ל. בסביבתו מתחו ביקורת על החלטת ליברמן להודיע על המלצתו במקביל לביקור החשאי שקיים ראש הממשלה בעומאן: "ניסיון לא ראוי לייצר מצג שווא של מחלוקת". המועמד המוביל לסגן הרמטכ"ל - אלוף אייל זמיר

צילום: באדיבות "כאן", עריכה: ניב מעוז

אחרי שחזר מביקור חשאי בעומאן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום (שישי) תמיכה במינויו של אלוף אביב כוכבי לרמטכ"לות. בהודעת לשכתו של נתניהו נמסר כי הוא "סבור שאלוף אביב כוכבי הוא המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מועמדותו תובא לממשלה לאחר אישור ועדת גולדברג".

גורם בסביבת נתניהו אמר כי "הבחירה של כוכבי מגיעה על רקע העובדה שכוכבי הוא המועמד המנוסה ביותר ולאחר ששר הביטחון ירד מהבחירה הראשונה שלו באלוף ניצן אלון, וכן ההבנה שאייל זמיר לא צבר מספיק ניסיון, לכן סביר שימונה לסגן הרמטכ"ל הבא".

לקריאה נוספת בנושא:
בחירת סגן והקמת כוורת לניהול הלשכה: המשימות הקרובות של הרמטכ"ל כוכבי
צייר לי שדה קרב: דרכו של אלוף כוכבי אל התפקיד הבכיר בצה"ל | פרופיל
ליברמן בחר: הרמטכ"ל הבא של צה"ל הוא אלוף אביב כוכבי

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בחתימה על ההסכם הקואליציוני, מאי 2016. יותם רונן
נתניהו וליברמן/יותם רונן

בשבועות האחרונים דווח על מחלוקת בין נתניהו וליברמן בעניין זהות הרמטכ"ל, לאור ההערכה כי נתניהו ביקש למנות את האלוף אייל זמיר, ששימש בעבר כמזכיר צבאי של ראש הממשלה, לתפקיד.

לפי החוק, שר הביטחון אינו מחויב להתייעץ עם ראש הממשלה על זהות הרמטכ"ל, אלא להביא המלצה בפני הממשלה על מועמד יחיד, אך הנוהג המקובל הוא שההליך נעשה בהתייעצות בין השניים. גם במינוי הרמטכל איזנקוט, שעליו הופקד שר הביטחון הקודם משה יעלון, היה עיכוב - וגם הוא היה באחריות נתניהו, שדרש לראיין בעצמו את כל המועמדים לפני המינוי ואחר כך עיכב את תשובתו. עם זאת, בסופו של דבר ההחלטה על מינוי איזנקוט התקבלה במשותף על ידי נתניהו ויעלון, ובהודעה שפורסמה אז על המינוי הודגשה המילה "בעצה אחת".

בנוסח ההודעה שליברמן פירסם היום נמסר כי הוא "עדכן" ראש הממשלה, אך בסביבת נתניהו הביעו זעם על תזמון ההודעה של ליברמן בזמן שנתניהו בביקור חשאי בעומאן. לדברי גורם בסביבת נתניהו, אכן היתה מחלוקת בין השניים - ליברמן ביקש למנות את ניצן אלון לתפקיד ואילו נתניהו רצה במינויו של אייל זמיר, אך כוכבי הוסכם על שניהם כמועמד פשרה. ההחלטה של ליברמן לפרסם את דבר המינוי כשנתניהו לא זמין להגיב יצרה "מצג שווא של מחלוקת" וכי מדובר ב"סיבוב פוליטי לא ראוי".

עוד באותו נושא

ליברמן בחר: הרמטכ"ל הבא של צה"ל הוא אלוף אביב כוכבי

לכתבה המלאה
האלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי בטקס "ממדים ללימודים" ב4 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
כוכבי/ראובן קסטרו

בסביבתו של שר הביטחון בירכו על מינוי ומסרו שהוא ניהל תהליך "סדור, עקבי ודיסקרטי, מתחילתו ועד סופו, והגדיר מבעוד מועד ארבעה מועמדים. הבחירה בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, הייתה טבעית ומתבקשת. כל השאר זה בדיות והמצאות". אמרו בסביבת ליברמן כי "סגן הרמטכ"ל הבא יבחר לאחר מינויו של אלוף כוכבי לרמטכ"ל, בהתייעצות בינו לבין שר הביטחון, כמקובל מאז ומעולם".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגש היום עם כוכבי ובירך אותו על בחירתו כמיועד להחליף אותו בתפקיד. הרמטכ"ל הוסיף כי כוכבי הוא קצין מצטיין בעל ניסיון קרבי ומבצעי רחב היקף בגזרות השונות ששירת בשורה של תפקידי פיקוד, שטח ומטה בהם הצטיין לאורך השנים ואשר הכשירו אותו לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צה"ל. מוקדם יותר שוחח עם האלופים יאיר גולן, ניצן אלון ואייל זמיר והודה להם על ההתמודדות הראויה.

גם שר האוצר משה כחלון בירך על המינוי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "צה"ל ומדינת ישראל יופקדו בידיים טובות ומקצועיות".

אל המינוי החדש התייחסה גם שגרירת הברית באו"ם לשעבר, ניקי היילי, שצייצה מחדש ציוץ של המשלחת האמריקאית באו"ם שמברך את כוכבי על מינויו וקובע כי "צה"ל בידיים טובות".

(עדכון ראשון: 5:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully