וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד נמשך: כוחות הביטחון עצרו חשודים בסיוע לבריחת המחבל מברקן

26.10.2018 / 9:09

כשלושה שבועות לאחר שרצח את זיו חג'בי וקים לבנגרונד יחזקאל בפיגוע במפעל בברקן, המחבל טרם נלכד. בפעילות בטול כרם נעצרו כמה חשודים שסייעו לבריחתו, לאחר שסייען נוסף נעצר מוקדם יותר השבוע. בפיקוד מרכז הקימו כוח משימה ייעודי ללכידתו

עריכה: איתי עמרם

כוחות הביטחון עצרו הלילה (שישי) סמוך לטול כרם כמה חשודים בסיוע לבריחת המחבל אשרף נעאלווה, שביצע את הפיגוע בברקן בו נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרונד יחזקאל. שלשום נעצר סייען נוסף של המחבל.

השבוע הקים פיקוד המרכז כוח משימה ייעודי ללכידתו של נעאלווה, המורכב בין היתר מלוחמי יחידות עילית, מסתערבים מיחידת דובדבן, חיילי מג"ב וגורמי מודיעין. במסגרת הפעולות ללכידתו המחבל בן ה-23 מהכפר שוויכה שבאזור טול כרם, נחקרו ותושאלו בני משפחתו, חברים ושכניו, וכן כל מי שבא עמו במגע בימים הקודמים לפיגוע. כמו כן, סרק צה"ל בשבועות האחרונים מערות, אזורים חקלאיים, בתים נטושים ואף ערך פשיטות על מבנים חשודים, כולל מפעלים בהם היה קיים חשש כי הסתתר שם המחבל הנמלט. במקביל הוקמו מחסומי פתע סביב הכפר שוויכה ובטול כרם.

עוד בוואלה! NEWS:
הרשעה חדשה או זיכוי על חוט השערה: כל התרחישים בפרשת ראדה
דיווח: המשלחת המצרית גיבשה הבנות בין ישראל לפלסטינים
חזרה לשגרה: מזג האוויר יהיה מעונן והגשמים יפסקו בהדרגה

קים יחזקאל שנרצחה בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
החיפושים אחר המחבל נמשכים. קים לבנגרונד יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS, .
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצח במקום עבודתו. זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .

במערכת הביטחון מתעקשים כי מדובר במפגע בודד קלאסי, כזה שלקח החלטה עצמאית לבצע פיגוע ולא כמי שנתמך על ידי תשתית טרור ממוסדת או יצא לרצוח יהודים במסגרת מבחן קבלה לזרוע הצבאית של חמאס. הוא אמנם הזכיר כמה פעמים במכתב ההתאבדות שלו שנותר במפעל, שבו החל לעבוד לפני כשלושה חודשים - את הרצון להפוך ל"שאהיד" אך עד כה לא אותרה זיקה בין הפעולה לבין ארגון טרור, או מניע ברור וישיר אחר, למעט מצבם של הפלסטינים.

כמו כן, לא אותר עד כה בחקירה שום מניע אישי ולא כל כוונה מיוחדת לנקום באחד העובדים. במערכת הביטחון מעריכים כי שילוב של בעיה אישית ומערכת הסתה הם אלו שהביאו אותו לרכוש נשק, לתכנן בקפידה את הפיגוע ולבצע אותו במקום עבודתו.

הפיגוע התרחש לפני כשלושה שבועות במפעל אלון שאזור התעשייה ברקן הסמוך לאריאל. המחבל עלה אל קומת המשרדים כשהוא חמוש ברובה מסוג "גוסטב", וירה למוות בשני עובדי המפעל. הוא ירה בעובדת נוספת שנפצעה באורך בינוני, ששוחררה זמן קצר לאחר מכן מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully