וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם העיר תוכל לצאת מהשחיתות? רמת גן יוצאת לבחירות

25.10.2018 / 21:51

רמת גן מזוהה עם אחד ממקרי השחיתות הקשים בשלטון המקומי בתחום הנדל"ן, לפיהם ראש העיר המיתולוגי, צבי בר, הורשע בקבלת שוחד בהיקף של 1.8 מיליון שקלים. שישה מתמודדים לראשות העיר, מתוכם חמישה לקחו היום חלק באירוע של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS

צילום: ניב אהרונסון

בעוד חמישה ימים תושבי רמת גן ילכו לקלפיות כדי לבחור מבין שישה מועמדים המתמודדים לראשות העיר. בין המועמדים ראש העיר הנוכחי ישראלי זינגר, סגן ראש העיר אביהוא בן משה, חבר המועצה ליעד אילני, גלעד שריר וצבי שירין וכרמל שאמה הכהן, שכיהן כשגריר ישראל ב-OECD. מועמדים אלו השתתפו הערב (חמישי) בכנס של התנועה לאיכות השלטון ואתר וואלה! NEWS "לא מצביעים שחיתות".

למרות הבטחתו של ראש העיר זינגר להגיע לאירוע ולדבר על חזונו ועל האופן בו יילחם בשחיתות, הוא בחר שלא להגיע. נוסף לכך, עיריית רמת גן הערימה קשיים רבים לקיום האירוע במרחב הציבורי, שהצליח לצאת לבסוף לפועל בהתערבות וואלה!NEWS.

רמת גן מזוהה עם אחד ממקרי השחיתות הקשים בשלטון המקומי בתחום הנדל"ן, לפיהם ראש העיר המיתולוגי צבי בר הורשע בקבלת שוחד בהיקף של 1.8 מיליון שקלים במיזמי נדל"ן בעיר. הוא הורשע על מאסר של חמש וחצי שנים, אך בשל גילו המבוגר מאסרו הופחת לשלוש שנות מאסר בלבד, ונקנס ב-800 אלף שקלים.

לקריאה נוספת:
לראשונה: בג"ץ הורה לשב"כ לחשוף הנחיות פנימיות בנוגע לשימוש בכוח בחקירות
סעודיה שוב משנה גרסה: הרצח של העיתונאי היה מתוכנן

עיריית רמת גן. דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי, מערכת וואלה! NEWS
עיריית רמת גן, 2017/מערכת וואלה! NEWS, דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי
ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
לא הגיע לדבר על המלחמה בשחיתות. ראש העיר ישראל זינגר/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

מי שנלחם לחשוף את מקרי השחיתות האלו היו ישראל זינגר, ראש העיר הנוכחי, וכרמל שאמה, שהיה אז חבר מועצה בעיר. בתום סיום תפקידו של בר, נבחר ישראל זינגר לתפקיד ראש העיר. זינגר בן ה-70 היה מנהל התיכון "בליך" שבעיר, כיהן כמנהל מכללת רעננה ולקח חלק בכמה תפקידים חינוכיים במשרד החינוך וברמת גן. הוא קיבל אות אומץ לקידום תכנים אזרחיים בבתי הספר בעיר.

זמן קצר לאחר בחירתו לתפקיד ראש העיר, זינגר נעצר יחד עם שורה של בכירים בעיריית רמת גן. המשטרה חשדה כי זינגר הבטיח לגורמים בעיר משרות בעירייה ואספקת עבודה לחברות מחוץ לעירייה בתמורה לסיוע בקידום בחירתו לראשות העיר. למרות הרחקתו מהעירייה, זינגר המשיך לקחת חלק בניהול העיר וננזף על כך. בחודש יולי האחרון התיק בעניינו נסגר על ידי הפרקליטות מחוסר ראיות.

מול ישראל זינגר מתמודד בין היתר כרמל שאמה הכהן בן ה-45, שהפסיד לזינגר בבחירות הקודמות, ומשם המשיך לקריירה פרלמנטרית בכנסת ישראל. בכנסת כיהן שאמה כיו"ר ועדת הכלכלה וקיבל על תפקידו אות אביר התנועה לאיכות השלטון. בשבוע שעבר פרסם מבקר המדינה דו"ח נגד כרמל שאמה לפיו בית השנים 2015-2017 קיבל שאמה הכהן מעל 200 אלף שקלים לצורכי אירוח, אך לא דיווח על כך למשרד החוץ, כנדרש על הוצאת הכספים.

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
המועמד כרמל שאמה, השנה/ראובן קסטרו
צבי שירין, מועמד לראשות העיר רמת גן. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
צבי שירין, מועמד לראשות העיר/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

המתמודד אביהוא בן משה, בן 43, המכהן כסגן ראש עיריית רמת גן מזה תשע שנים, נבחר לשמש כחבר מועצה בשנת 2003, בעל ניסיון מוניציפאלי של 14 שנים. במשך 12 שנים עסק בחינוך ובעבודה סוציאלית, במוסדות חינוך בעיר ומחוץ לה.

מתמודד נוסף הוא ליעד אילני בן ה-35, יועצו לשעבר של שר השיכון יואב גלנט וחבר מועצה לשעבר בעירייה אשר ליווה מספר מאבקים חברתיים של תושבי העירייה.

ליעד אלוני, מתמודד לראשות העיר רמת גן, אירוע של התנועה לאיכות השלטון 25 באוקטובר 2018. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
המועמד ליעד אלוני באירוע של התנועה לאיכות השלטון, היום/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

גלעד שריר, בן 41, הוא ראש המטה של "יש עתיד" בעיר, וחבר מועצה בעיר מזה חמש שנים. בתקופתו במועצה, החזיק שריר בתיק הכספים והרווחה בעיר. גלעד הינו עורך דין במקצועו ומנהל בכיר בפירמת הייעוץ "דלויט", מהגדולות בעולם, בה היה שותף לתכנון ויישום העסקאות הגדולות במשק הישראלי בעשור האחרון.

צבי שירין בן ה-65 מתמודד מטעם סיעת "איש חזק לרמת גן נקייה". שירין הוא איש עסקים בתחום תעשיית העץ והמטבחים. זו לא פעם הראשונה בה מתמודד שירין לבחירות לראשות עיריית רמת גן.

(עדכון ראשון: 17:30)

אביהוא בן משה, מתמודד לראשות העיר רמת גן, אירוע של התנועה לאיכות השלטון 25 באוקטובר 2018. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
המועמד אביהוא בן משה באירוע של התנועה לאיכות השלטון, היום/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון
גלעד שריר, מועמד לראשות העיר רמת גן. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
המועמד גלעד שריר/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully