וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוביי האישה שנספתה בשריפה בת"א: "המשטרה הייתה יכולה למנוע את הרצח"

משפחתה של רינה חלבי, שנהרגה לאחר ששריפה פרצה בדירתה, תוקפת את התנהלות המשטרה. לטענתם השוטרים ידעו שהחשוד הסתובב בקרבת הדירה, זאת לאחר שהכה את אחיה של חלבי והאחרון דיווח למוקד. במשטרה מבהירים כי לא מדובר בהצתה: "ניסיון מופרך להכפיש את הארגון"

רינה חלבי. מערכת וואלה! NEWS
"הרצח יכל להימנע". רינה חלבי/מערכת וואלה! NEWS

משפחת רינה חלבי, בת ה-65 שנהרגה בתחילת השבוע בשריפה שפרצה בביתה בתל אביב האשימה היום (רביעי) את התנהלות המשטרה שידעה כי אדם שהסתכסך עם המשפחה מסתובב בקרבת ביתה. "אני יודע שיש חשוד במוות שלה בשם יעיש מלכי", אמר אחיה של האישה שנהרגה, מרדכי חלבי. לדבריהם, למלכי הייתה תקרית בחמישי האחרון עם אח של הנרצחת והיא הזמינה משטרה שצילמה את הפגיעה הפיזית באחיה. "אמרו לי להגיש תלונה במשטרה בלי ללכת לשם. הם לא עושים כלום, טוב שהם לא מבקשים מאדם שמת לבוא להתלונן", הוסיף חלבי.

חלבי סיפר כי אחותו נולדה בכרם התימנים, במקום בו נהרגה, עבדה בחברת ביטוח ובבנק לאומי עד שחלתה ושהתה בהוסטל במסגרתו היא עבדה במפעל שיקומי וזכתה כעובדת מצטיינת. "זה מאוד קשה. אם המשטרה הייתה עוצרת אותו באותו יום של התקרית זה היה נמנע", הוסיף חלבי. משפחתה אומרת כי כנראה שרצו לפגוע באח ובטעות פגעו באחות. "אי אפשר לדעת, הרבה פרטים ידועים למשטרה. העבירה עצמה מחייבת מעצר, מה גם שיש לו עבר עשיר בתחום של אלימות", הוסיפו.

עוד קראה המשפחה לבדוק למה המשטרה לא עצרה את אותו אדם שפגע באח, זאת לאחר שראו את הפציעות. "זה לא דבר פנימי שלא רואים - זה דבר שמחייב מעצר מיידי", הוסיף חלבי. "אני מאוד כועס, מחר זה יכול לקרות למישהו אחר דבר דומה וצריך לדעת לטפל בזה. לא תמיד צריך להגיע לתחנת משטרה, יש דברים שרואים בעיניים, יש גם את ההקלטה שלנו עם מוקד המשטרה וברגע שבן אדם מתלונן אז אם צריך השלמות אפשר לעשות את זה אחרי שעוצרים את האשם". אחיה מרדכי הוסיף, "כבר לפני יותר משנה אחי הגיש נגדו תלונה במשטרה על אלימות, הוא נעצר ושוחרר אחרי יום יומיים של מעצר ובעברו הוא הכה מישהו עם פטיש בראש".


עוד בוואלה! NEWS
נתניהו: "שר בכיר לשעבר בליכוד רקח תרגיל חתרני להדחתי"
מערכת הביטחון מאשרת: כשל במערכת גרם לשיגור הרקטות לבאר שבע ולגוש דן
התמונות חושפות: סוריה מקדמת את פריסת מערכת S-300

בת 62 נספתה בשריפה בשוק הכרמל בתל אביב - 22 באוקטובר 2018. דוברות כיבוי והצלה, דוברות כב"ה
הדירה שנשרפה בתל אביב, השבוע/דוברות כב"ה, דוברות כיבוי והצלה

המשטרה הביאה אתמול את יעיש מלכי לבית המשפט השלום בתל אביב להארכת מעצר. חוקר המשטרה רב סמל יוני הירשהורן טען כי מלכי חשוד בהצתת המבנה אך גורם בכיר במשטרת תל אביב אמר כי ככל הנראה לא מדובר בהצתה.

בשעות האחרונות חוקרי המשטרה בפיקודו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן, החלו לזגזג בגרסאות באשר לנסיבות המקרה. אתמול טענה המשטרה כי על פי הכבאים בשטח נראה כי מדובר בהצתה, ואילו הערב משנה משטרת תל אביב את גרסתה וטוענת כי לא נתקבלה חוות דעת של חוקר דליקות והממצאים הראשוניים בזירה לא מצביעים על הצתה. "קביעה סופית בעניין תהיה רק לאחר השלמת ממצאי דוח חוקר השריפות, כרגע הכיוון הוא שככל הנראה לא הייתה הצתה", לדבריהם.

במשטרה טוענים כי "בניגוד לנטען, מבירור שנערך עולה כי לא התקבלה במשטרה כל תלונה או דיווח על איומים בהקשר זה והשיחה היחידה הייתה על אדם שנגח בראשו של אחר".
לדבריהם, מיד עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה לאחר ששוטרים ערכו סריקות בניסיון לאתר את החשוד. "השוטרים גבו פרטים מהמתלונן וגם בפניהם, הוא לא ציין דבר וחצי דבר אודות איומים או כוונות מצד החשוד, אלא דיווח על תקיפה נקודתית בלבד".

עוד מוסיפים במשטרה כי על אף שהוצע לחלבי להגיע לתחנת המשטרה כדי למסור תלונה הוא בחר שלא להגיע ובכל מקרה כבר אז פתחו בחקירה ובוצעו מגוון פעולות בניסיון לאתרו.
"אנו משתתפים בצערה של המשפחה, אולם מצרים על הניסיון המופרך להכפיש את המשטרה ולהטיל בפעילותה המקצועית דופי ביחס לאירוע טראגי זה", הוסיפו.

  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully