וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההשלכות יהיו קשות": משרד החינוך עצר את התכנית למניעת אובדנות

24.10.2018 / 10:20

משרד החינוך עצר את פעילות התכנית הלאומית למניעת אובדנות לשנת הלימודים הנוכחית, בעקבות אי העברת תקצוב לאגף השירות הפסיכולוגי. "ידועות לנו ההשלכות של מהלך זה על טיפול התלמידים הנמצאים בסיכון", מסרו באגף

ND - לפי נתוני משרד הבריאות, שיעורי ההתאבדות נמצאים בירידה. מערכת וואלה! NEWS
"יההשלכות הקשות של מהלך זה על איתור וטיפול בתלמידים ידועות"/מערכת וואלה! NEWS

אגף השירות הפסיכולוגי הייעוצי במשרד החינוך (שפ"י) הורה שלשום (שני) להקפיא ולעצור את פעילות התכנית הלאומית למניעת אובדנות בשנת הלימודים הנוכחית וזאת בעקבות אי העברת תקצוב מצד משרד הבריאות לשנת 2018.

מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך חנה שדמי, שלחה בחודש שעבר מכתב לפסיכולוגים המחוזיים, למפקחים ולמנהלים מטעם השפ"י בתכנית הלאומית למניעת אובדנות, ובו נמסר כי הפעילות להערכת סיכון וטיפול בשנת הלימודים תשע"ט מוקפאת.

במכתב הסבירה שדמי על השלבים שהביאו להקפאת התכנית וכתבה כי בשנת 2018 משרד הבריאות לא העביר תקציב למשרד החינוך למרות הבטחה שניתנה מספר פעמים על ידי מנהלת היחידה למניעת אובדנות במשרד הבריאות. בנוסף להבטחה, התקיים בנושא גם דיון בוועדה בכנסת.

מאחר והתוכנית כבר החלה בספטמבר 2017, הוחלט בשירות הפסיכולוגי להמשיך להפעיל את התוכנית חרף אי העברת הכספים ולא להפסיקה, וזאת תוך תקצוב מימון ביניים בהלוואה מתקציבים פנימיים של השירות כדי להמשיך להפעיל את התכנית לאורך שנת הלימודים תשע"ח.

עוד בוואלה!NEWS:
אחרי חשיפת וואלה! NEWS: נתניהו בולם את "חוק החסינות"
אימונים נגד חטיפות וקרב בשטח צפוף: סופם של מטוסי הקומנדו
הפילוג החרדי שישפיע על הבחירות: הישורת האחרונה בקרב על ראשות י-ם

שד: אבא הרג את בנו החולה - והתאבד יחד עם אשתו בערד, 23 במאי 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"עובדים מתוך אחריות לילדים ונוער בסיכון אובדני"/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

על פי המכתב, באוקטובר אשתקד התקיימה שיחה בין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, נציגי שפ"י ונציגי אגפי התקציבים במשרד החינוך והבריאות. בשיחה הוצע להעביר למשרד החינוך שלושה מיליון שקלים בלבד במקום 6 מיליון שקלים ששפ"י כבר מימן לשנת 2018, בהלוואה מתקציבים פנימיים. על פי שדמי סכום זה אינו מספיק כדי לממן את הסכומים שהוצאו בפועל ובוודאי שאינו מספיק לממן את תחילתה של שנת 2019 תשע"ט.

בתוך כך הורתה שדמי להקפיא את קבוצות ההדרכה, להפסיק הערכות סיכון ולא להתחיל טיפולים חדשים עד שלא יתברר כי נמצא תקציב לשנת 2019 שיאפשר את הפעלת שנת תשע"ט. "ידועות לנו ההשלכות הקשות של מהלך זה על איתור וטיפול בתלמידים הנמצאים בסיכון לאובדנות וכן על משבר האמון שייווצר ברשויות", כתבה שדמי.

בהודעת פרידה ששלחה הפסיכולוגית ענת שחר מטעם צוות הרכזים למדריכים ולרכזים שלקחו חלק בתכנית, נכתב: "אתם יצאתם איתנו למסע, מתוך הכרת הצורך והאחריות לעבודה עם ילדים ונוער בסיכון אובדני. ברור לנו שפיניתן זמן וחשיבה יקרים גם לשנה הקרובה וההחלטה של משרד החינוך משאירה אתכם ואותנו במציאות לא ברורה לגבי המשך השנה. אני רוצה להודות לכם על שותפות הדרך, החברות והעבודה המקצועית החשובה שעשיתם".

תגובת משרד הבריאות: "התכנית הלאומית למניעת אובדנות מנוהלת באופן ישיר תחת לשכת המשנה למנהל הכללי במשרד הבריאות. המשרד מבצע בחינה כוללת של התהליכים המתרחשים ביחידה. במקביל מבוצעת בדיקה מקיפה של ביקורת הפנים במשרד כולל סוגיית התקציב. הנהלת המשרד רואה בצמצום האובדנות יעד חשוב ופועלת לקידומו באמצעות רביזיה כוללת בתכנית ובהתאם לממצאי הביקור. באשר לתקציב התוכנית המשרד פועל להגדיל את התקציב במימון הפעולות שמתבצעות במשרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully