וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי קייטרינג, בלי זמרים ובלי מחליף ידוע: מסיבת הפרידה העצובה של אלשיך

22.10.2018 / 19:57

ראש הממשלה כבר קיבל הזמנה למסיבת הפרידה מהמפכ"ל, שדרש שתהייה צנועה מזו שנערכה עם פרישת קודמו, ובמהלכה ייעשה שימוש רק במשאביים מתוך הארגון. בינתיים, כחודש לקראת סיום תפקידו, עדיין לא נמצא מחליף לאלשיך

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

למרות המתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מפכ"ל המשטרה וצמרת הארגון, האחרון הוזמן למסיבת הפרידה הרשמית מהמפכ"ל רוני אלשיך שתיערך ב-29 בנובמבר במכללת המשטרה בבית שמש.

בניגוד לאירוע הפרישה מהמפכ"ל הקודם יוחנן דנינו, שעורר ביקורת נוקבת בשל עלותו, הנחה אלשיך כי מסיבת הפרידה ממנו תהיה צנועה ותכלול רק משאבים פנימיים של המשטרה. אלשיך דרש שלא יוזמנו שירותי הסעדה חיצוניים וקבע כי לא ישתתפו אמנים, אלא רק מקהלת המשטרה ותזמורת המשטרה.

"רוני הוא איש צנוע והוא בכלל לא רצה שיעשו לו מסיבת פרידה. נדרשנו להסביר לו כי בשל מעמדו ובשל המסורת המשטרתית חייבים לקיים לו מסיבת פרידה ממלכתית", העיד גורם בכיר במשטרה. "המפכ"ל הסכים בסופו של דבר אבל דרש שהאירוע יהיה רק על בסיס משאבי המשטרה ללא אמנים או ספקים חיצוניים ודרש שלא ירכשו עבורו מתנות יקרות ערך".

לקריאה נוספת:
ריאיון מקיף והצגת תוכנית עבודה: המירוץ למפכ"לות מגיע לישורת האחרונה
הדעתן, זה שלא עושה צרות, והפייבוריט של השר: המועמדים למפכ"לות

רוני אלשיך 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
בלי אמנים ובלי קייטרינג. המפכ"ל אלשיך/ראובן קסטרו

השבוע החל המפכ"ל בסיורי פרידה מיחידות המשטרה השונות. בין היתר הוא ביקר ביחידת התביעות המשטרתית ונפרד מאנשיה וכן באגף התכנון. בהמשך הוא צפוי לפקוד את שאר יחידות המשטרה. למרות שסיבוב הפרידה כבר יצא לדרך, עומדות בפני המפכ"ל שתי משימות משמעותיות בחודש הקרוב: הבחירות המקומיות ופינוי חאן אל-אחמר.

המפכ"ל צפוי לסיים את תפקידו בעוד כחודש, אולם עדיין לא ברור מי יחליף אותו. גורמים בכירים במשטרה אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי קיימת אפשרות ריאלית כי המפכ"ל יסיים בראשון לדצמבר את כהונתו מבלי שיהיה מחליף. "השר ארדן צריך להחליט על מי ימליץ בפני הממשלה", אמר בכיר במשטרה. "אחרי בחירת המועמד על ידי הממשלה מחויב המועמד להגיע לבחינת הוועדה למינוי בכירים ורק לאחר אישורה, ובתנאי שלא יוגש בג"ץ נגד המינוי, ניתן יהיה למנות את המפכ"ל הבא. אבל לפי לוח הזמנים שנראה עכשיו קשה לראות איך כל זה קורה בזמן כל כך קצר ואיך בדיוק יינתן זמן למפכ"ל הנכנס להיחפף בידי המפכ"ל היוצא".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
"כנראה מתקשה להחליט". השר לביטחון פנים גלעד ארדן/ראובן קסטרו

אלשיך דרש שלא יוזמנו למסיבתו שירותי הסעדה חיצוניים וקבע כי לא ישתתפו אמנים, אלא רק מקהלת המשטרה ותזמורת המשטרה. " רוני הוא איש צנוע והוא בכלל לא רצה שיעשו לו מסיבת פרידה. נדרשנו להסביר לו כי בשל מעמדו ובשל המסורת המשטרתית חייבים לקיים לו מסיבת פרידה ממלכתית", העיד גורם בכיר במשטרה. "המפכ"ל הסכים בסופו של דבר אבל דרש שהאירוע יהיה רק על בסיס משאבי המשטרה ללא אמנים או ספקים חיצוניים ודרש שלא ירכשו עבורו מתנות יקרות ערך".

בינתיים, במשטרה מעריכים כי לאחר שאחד המועמדים, ניצב דוד ביתן, שעל פי הפרסום של החברת החדשות נצפה מסיע את הרב איפרגן לקבר רחל, פחתו סיכוייו להיבחר. "הוא כבר לא יכול להיות מפכ"ל", אמר גורם בכיר. "במיוחד לנוכח ההנחיה אחרי פרשת ניצב ארביב והאיסור על הקצונה הבכירה של המשטרה להתחכך עם עולם הרבנות והחצרות. הוא עשה טעות שברור שארדן לא יכול לעבור עליה לסדר היום ובוודאי לא למנותו למפכ"ל הבא של המשטרה.

לדברי גורם המקורב לניצב ביתן, מי שעומד מאחורי הפרסום של תמונתו עם הרב הוא גורם במחוז ירושלים שכן יממה לפני הגעתו לקבר רחל התקשר הניצב למחוז וביקש להסדיר לו חנייה במקום. דוד ביתן הסביר כי הוא אדם דתי שנסע ללא מדים ברכב שלא היה מסומן חיצונית ככלי רכב משטרתי ובסך הכל לקח טרמפ את הרב איפרגן לאירוע בקבר רחל ולא מעבר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully