וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאיון מקיף והצגת תוכנית עבודה: המירוץ למפכ"לות מגיע לישורת האחרונה

6.10.2018 / 20:48

השר ארדן יזמן השבוע את מפקד מחוז י-ם הלוי, מפקד מחוז ת"א ביתן ואת מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ניצב בדימוס אדרי לפגישות שבסופן הוא עתיד להכריע מי יהיה מחליפו של אלשיך. בין היתר יישאלו המועמדים על תוכניותיהם להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי וחקירת תאונות עבודה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

המירוץ לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא ייכנס השבוע לישורת האחרונה. בכוונת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לקיים בימים רביעי וחמישי מרתון פגישות עם המועמדים, ובכוונת השר לשמוע מהניצבים יורם הלוי, דוד ביתן וניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי על תוכניות העבודה שלהם אם ייבחרו לתפקיד.

בסוף השבוע אמר ארדן כי זימן את המועמדים "לראיונות מקיפים והצגת תוכניות עבודה להורדת הפשיעה והאלימות במגזר הערבי, ‏חקירת תאונות עבודה ואלימות במשפחה. אני מעריך שבשבועיים-שלושה הקרובים, אני אודיע על המועמד שבחרתי למפכ"ל ואביא אותו לאישור הממשלה".

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בשוק מחנה יהודה בירושלים. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
נחשב למועמד בעל ניסיון רב. יורם הלוי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים ניצב הלוי מילא שורת תפקידים בדרגת ניצב, ובהם מפקד יחידת להב 433, ראש אגף סיור ושיטור, מפקד המחוז הדרומי, ובארבע השנים האחרונות פיקד על מחוז ירושלים. הוא בן 55, ואב לשלושה ילדים. גורם במשטרה אמר בעבר על הלוי כי "הוא המועמד עם הניסיון הרב ביותר, ויכול להיות שהוא המתאים ביותר, אבל השר נרתע ממנו בשל העובדה כי מדובר בסוס דוהר שקשה לשלוט עליו ולרסנו. יורם הוא דעתן, ופוליטיקאים לא אוהבים שתחתיהם יש אנשים שיכולים להציג דעות שלעתים יהיו מנוגדות לדעתם. ספק אם ארדן יחליט למנות אותו".

ביתן הוא מפקד מחוז תל אביב, שאת רוב שירותו במשטרה עשה במחוז הדרומי. הוא שימש כמפקד משטרת אשקלון, מפקד מרחב לכיש בתקופת ההתנתקות, ומילא תפקיד באגף המבצעים. לאחר מכן שימש כמפקד המחוז הדרומי של המשטרה ובשנה וחצי האחרונות פיקד על משטרת מחוז תל אביב. ביתן תושב אופקים, נחשב לקצין מוערך מאוד במשטרה. הוא בן 59 ואב לשישה.

עוד באותו נושא

הדעתן, זה שלא עושה צרות, והפייבוריט של השר: המועמדים למפכ"לות

לכתבה המלאה
מרכז השליטה המשודרג של אגף התנועה בבית דגן  מפכ"ל המשטרה רוני אלשך גלעד ארדן. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
כהונת המפכ"ל לא הוארכה. ארדן ואלשיך/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
ניצב דוד ביתן  01/02/2018. ראובן קסטרו
ניצב ביתן/ראובן קסטרו

קצין במשטרה אמר עליו כי הוא "כנראה המועמד המועדף על הפוליטיקאים. מדובר באיש נעים הליכות וצנוע, נאמן לדרג שמעליו - הוא לא אחד כזה שיעשה שטיקים או יביך את הדרג שמעליו, לכן סביר מאוד שהשר יעדיף אותו, משום שהוא מצטייר כאדם נוח וכזה שלא עושה צרות".

ניצב אדרי שימש מפקד מחוז ירושלים. לאחר מכן מונה למפקד מחוז תל אביב, ולפני כמה חודשים מונה למנכ"ל למשרד לביטחון פנים. במשטרה אומרים כי "מדובר בקצין מוכשר מאוד, איש ערכי שיודע לקחת אחריות. אך לצ'יקו יש צלקת אחת והיא תקופת כהונתו כמפקד מחוז ירושלים - העובדה שבמשמרת שלו התרחש הרצח של שירה בנקי במהלך מצעד הגאווה, והכשלים שהתגלו במחוז במהלך המצעד. אומנם בצ'יקו לא נמצא רבב אבל זה היה במשמרת שלו. זה מה שגרם לו בסופו של דבר להפסיד את המפכלות בסבב הקודם. צ'יקו מוערך מאוד על ידי השר לביטחון פנים ויש ביניהם כימיה מדהימה".

"אם מסתכלים על זה מהצד", מוסיף קצין במשטרה, "צ'יקו הוא ההעדפה הראשונה של השר בשל הכימיה וקשרי העבודה ביניהם

ניב משה צ'יקו אדרי 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"צ'יקו הוא ההעדפה הראשונה של השר". אדרי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully