וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הגענו למצב של אין-ברירה בעזה - כל האופציות מוצו"

22.10.2018 / 12:24

שר הביטחון התייחס למתיחות מול רצועת עזה, והבהיר כי "לישראל אין את הלוקסוס לנהל מלחמות של יש-ברירה, אבל הגענו למצב של אין-ברירה". בהמשך תקף את בנט על רקע דחיית פינוי חאן אל אחמר: "תופס טרמפ". על הביקורת נגד צה"ל והרמטכ"ל אמר כי מדובר ב"תופעה בלתי נסבלת"

צילום: באדיבות "כאן", עריכה: יאיר דניאל

"הגענו למצב של אין ברירה. עמדתי ברורה, הגענו לנקודה שצריך לקבל החלטות, מיצינו את כל האופציות", כך אמר היום (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

ליברמן התייחס להפגנות ברצועת עזה, ואמר כי "אין שום מחאה עממית. יש הפעלת אלימות ממוסדת על ידי חמאס. 15,000 איש לא באים לבד ברגל לגדר. הם באים בהסעות מאורגנות, ועל כל אוטובוס חמאס משלם אלפי שקלים", אמר השר שהדגיש - "אני לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. זה לא עובד, ולא יעבוד גם בעתיד. לישראל אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש-ברירה, אבל הגענו למצב של אין-ברירה".

השר דיבר גם על הביקורת נגד מפקדי צה"ל, ואמר כי "התופעה בשנים האחרונות שפוליטיקאים משתלחים בלובשי מדים - בלתי נסבל. אפשר ורצוי לבקר את שר הביטחון, ראש הממשלה והדרג המדיני, אבל התופעה שמשתלחים בלובשי מדים, כשיודעים שהם לא יכולים לענות ולהגיב לטיעונים, היא פגיעה בביטחון המדינה ובכרום המעמד של לובשי המדים".

עוד בוואלה! NEWS:
מטען התפוצץ סמוך לגדר; צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה
צה"ל תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה
צה"ל: ההפגנות בגבול - מהרגועות שהיו בחודשים האחרונים

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בוועדת חוץ וביטחון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
"מיצינו את כל האופציות". ליברמן, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ליברמן עסק גם בהחלטת הקבינט לדחות את פינוי חאן אל-אחמר והאשים את השר נפתלי בנט בניגוח פוליטי, לאחר שהביע התנגדותו למהלך. "לשר בנט עד מוצ"ש לא היה מושג על פינוי חאן אל אחמר", אמר. "הוא מנסה לתפוס טרמפ כמו תמיד. הוא מצטיין בדבר אחד - לנצל כל אירוע ביטחוני לצרכים פוליטיים".

דבריו של ליברמן מגיעים על רקע העימותים בקבינט, בהם שרים תקפו את מדיניות הרמטכ"ל גדי איזנקוט. בשבוע שעבר אמר ליברמן כי "מצער ומקומם ששרים בקבינט עושים פוליטיקה קטנה על גבו של הרמטכ"ל. לא יעלה על הדעת שחברי קבינט יאשימו את הרמטכ"ל במדיניות שהם מתווים. זו חציית קו אדום ופגיעה בביטחון המדינה", כתב השר בטוויטר.

בחברת החדשות פורסם בשבוע שעבר כי במהלך דיון הקבינט חלק מהשרים העלו השגות לגבי מדיניות צה"ל מול ההתפרעויות בגדר הרצועה, ודיברו על אובדן ההרתעה. לפי הדיווח, גם לראש הממשלה בנימין נתניהו היו השגות לגבי תגובת הצבא על הירי לבאר שבע. "במבחן התוצאה מדיניות הפעולה של איזנקוט נכשלה, וגרמה לאירועים להידרדר", טענו חלק מהשרים. עוד דווח כי השרים ישראל כץ ויואב גלנט תקפו את שר הביטחון במהלך הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully