וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השיחות עם צפון קוריאה: ארה"ב והדרום ביטלו עוד תרגיל צבאי

19.10.2018 / 18:18

הפנטגון מסר כי שר ההגנה מאטיס ומקבילו הדרום קוריאני החליטו שלא לקיים תרגיל הגנה אווירית שתוכנן לדצמבר הקרוב. זאת כחלק מהמאמצים הדיפלומטיים מול פיונגיאנג

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: מתן חדד

ארצות הברית וקוריאה הדרומית הודיעו על השעיית תרגיל הגנה אווירית גדול שהיה אמור להתקיים - כך הודיע היום (שישי) צבא ארצות הברית. זאת כדי לתת למאמצים הדיפלומטיים מול קוריאה הצפונית "כל הזדמנות כדי להימשך". הפנטגון הסביר כי ההחלטה להשעות את התרגיל "Vigilant Ace", שאמור להיערך בדצמבר, התקבלה על ידי שר ההגנה ג'יימס מאטיס ומקבילו. הם נפגשו במהלך היום בסינגפור.

"שני השרים מחויבים לשנות את תרגילי האימונים כדי להבטיח את מוכנות הכוחות שלנו", מסרה דוברת הפנטגון דנה ווייט. "הם הבטיחו להמשיך בתיאום הקרוב ולבחון תרגילים עתידיים". היא הוסיפה כי מאטיס שוחח על כך גם עם מקבילו היפני.

בסינגפור התקיימה גם הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ביוני האחרון. לאחר הפגישה, הודיע טראמפ לראשונה על השעיית התמרונים הגדולים עם סיאול לפרק זמן בלתי-מוגדר, כשהוא תפס בהפתעה גורמים אמריקניים שלא היו מודעים לצעד הדרמטי שאותו דרשה פיונגיאנג זה זמן רב.

לקריאה נוספת בנושא
פומפאו אחרי הפגישה עם קים: יש התקדמות עם צפון קוריאה
בכיר בדרום קוריאה: לצפון קוריאה יש עד 60 פצצות גרעין

תרגיל של צבא ארה"ב וצבא דרום קוריאה במחוז יונג'ין, 29 באוגוסט 2017. רויטרס
תרגיל של צבא ארה"ב ודרום קוריאה בשנה שעברה/רויטרס

בשנה שעברה, תרגיל Vigilant Ace כלל 230 כלי טיס וכ-12 אלף חיילים אמריקנים. הוא מצטרף לתרגיל השנתי "Ulchi Freedom Guardian", שלא התקיים באוגוסט האחרון כפי שתוכנן.

"אם נמשיך להשעות תמרונים גדולים, מוכנות הצבא שלנו תתחיל להישחק", הזהיר אברהם דנמרק, לשעבר סגן יועץ שר ההגנה למזרח אסיה תחת ממשלו של ברק אובמה. הוא אמר כי השעיית התרגילים למשך יותר משנה תוביל לאתגרים גדולים למוכנות וליכולות הצבא.

לדבריו, לתמרונים יש חשיבות עליונה עם כניסתו לתפקיד של מפקד הכוחות האמריקניים בקוריאה הדרומית, גנרל רוברט אברמס. האחרון אמר בשימועו בחודש שעבר כי זהו "סיכון שקול", אך הבהיר באותה נשימה כי הוא גרם ל"גריעה קלה" במוכנות הצבא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קים ג'ונג און ומון ג'ה אין בפסגה בפיוניאנג. רויטרס, רויטרס
מאמין לקים. נשיא הדרום ומנהיג הצפון בפסגה בפיונגיאנג בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

כחלק מהמהלכים הדיפלומטיים לפתרון משבר הגרעין בחצי האי, קים גם נפגש עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין שלוש פעמים מתחילת השנה. מון סבור כי קים רציני בכוונותיו לפרק את הארסנל הגרעיני שלו, אולם גורמי מודיעין אמריקניים מטילים בכך ספק.

באופן פומבי, וושינגטון וסיאול מתעקשות כי הן משדרות על אותו גל ביחס לפיונגיאנג. עם זאת, מאחורי הקלעים יש סימנים הולכים וגדלים למחלוקות בין בעלות הברית בעוד שהדרום והצפון ממשיכים בתכניותיהם להפיג את המתיחות הצבאית ולשקם את היחסים הכלכליים.

"ארצות הברית ממשיכה לעשות ויתורים גדולים וקוריאה הצפונית ממשיכה לגרור את התהליך הדיפלומטי לפירוז גרעיני", אמר דנמרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully