וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בצלם חגי אלעד באו"ם: "איני בוגד"; דני דנון: "משת"פ"

18.10.2018 / 18:24

חגי אלעד התייחס בנאומו למתיחות בין הפלסטינים לישראל, ואמר: "קשה להסביר מה שהפלסטינים עוברים תחת הכיבוש, כמעט שנתיים של כיבוש עברו מהפעם האחרונה שנאמתי, ומאז 370 פלסטינים נהרגו בידי כוחות הביטחון הישראליים, ופלסטינים הרגו 13 ישראלים"

עריכה: ליר שפיגלר

"ישראל מסירה כל מכשול שעלול לעמוד בדרכה. מאמצים מתמשכים להגביל את צעדיהם של ארגונים לזכויות האדם הולכים יד ביד עם ההשוואה השגרתית של ההתנגדות לכיבוש כבגידה". כך אמר היום (חמישי) מנכ"ל בצלם חגי אלעד, בדיון במועצת הביטחון של האו"ם. בדיון בנושא המזרח התיכון, בו השתתף גם שגריר ישראל באו"ם דני דנון, קרא אלעד לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "לא תצליחו להשתיק אותנו".

בתגובה לנאומו, שגריר ישראל באו"ם דני דנון פנה לגלעד בעברית: "אתה אזרח מדינת ישראל שמשרת את אויבנו. חילי צה"ל מגנים עליך ואתה מכפיש אותם. תתבייש לך, משת"פ". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא ואמר "בשעה שחיילינו נערכים להגנה על ביטחון ישראל, מנכ"ל בצלם בוחר לשאת נאום רצוף שקרים באו"ם בניסיון לסייע לאויבי ישראל. התנהלות בצלם היא חרפה שתזכר כאפיזודה קצרה וחולפת בתולדות עמנו".

לקריאה נוספת:
האם שבביתה פגעה רקטה: "הילד אמר לי 'אמא, תודה שהצלת אותי'"
המשפחה נמחקה: כפיר, שירה וגאיה התינוקת נהרגו בתאונה בים המלח
צה"ל מרכז כוחות בעוטף עזה; חמאס מאיים: "טעות לא תיטיב עמכם"

מנכ"ל בצלם, חגי אלעד במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם 18 באוקטובר 2018. מערכת וואלה! NEWS
חגי אלעד באו"ם, היום/מערכת וואלה! NEWS

אלעד אמר עוד בנאומו כי "קשה להסביר את מה שהפלסטינים עוברים תחת הכיבוש. הקושי האמיתי הוא להתמודד עם חוסר סובלנות קשה מדי יום", ציין אלעד והמשיך כי כמעט שנתיים של כיבוש עברו מאז הפעם האחרונה שנאם, כוחות הביטחון הישראליים הרגו 317 פלסטינים, ופלסטינים הרגו 13 ישראלים. ישראל הרסה 294 בתים של פלסטינים וכוחות הביטחון המשיכו לעצור אנשים, בהם קטינים, באופן יומיומי".

"איני בוגד ואיני גיבור", הדגיש אלעד. "הגיבורים האמיתיים הם הפלסטינים שנושאים בנטל הכיבוש; שמתעוררים באמצע הלילה למצוא חיילים פושטים על בתיהם; שיודעים שאם ייהרג בן משפחה, אין כמעט סיכוי שמישהו ייתן על כך את הדין".

עוד הוסיף כי "הבעיה היחידה עם כל זה היא העדר בדל של חוקיות או מוסריות. אולם ככל שהקהילה הבינלאומית תאפשר לתהליך שיטתי ועיקש זה להימשך מבלי שתקים קול צעקה או תנקוט צעדים מעשיים, ישראל תוכל להמשיך לקיים את הסתירה שבדיכוי מיליוני איש בה בעת שהיא ממשיכה להיחשב ל"דמוקרטיה".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
שגריר ישראל באו"ם דני דנון בדיון בעצרת הכללית בהצעת גינוי נגד ישראל בשל שימוש בכוח נגד פלסטינים, 13 ביוני 2018. רויטרס
דני דנון באו"ם, יוני האחרון/רויטרס

לדבריו, בצלם "לא עוסקים בשאלה כמה מדינות צריך כדי להגיע לפתרון'", אלא מתמקדים במימוש זכויות האדם. "אנחנו מתנגדים לכיבוש, כי המציאות כיום נוגדת את כל מה שצודק ונכון, מציאות העומדת בסתירה מוחלטת לחיים בחופש ובכבוד עבור כל 13 מיליון האנשים - ישראלים ופלסטינים - החיים בין הירדן לים. וזהו העתיד אליו אנו שואפים", אמר אלעד.

המנכ"ל פנה אל הקהילה הבינלאומית וקרא לה להגשים את שאיפת ארגונו. לדידו, "גם אם חזון זה נראה כעת רחוק מאוד, ואף הולך ומתרחק אל קו האופק, ביכולתנו להפכו למציאות. מעשים בלתי מתפשרים מצד הקהילה הבינלאומית יכולים להשיג זאת. זוהי האפשרות הריאלית הלא-אלימה היחידה. על העולם להבהיר לישראל כי הוא לא ימשיך לעמוד מנגד ושהוא יפעל נגד ריסוקו המתמשך של העם הפלסטיני".

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הגיבה לנאומו של המנכ"ל, ואמרה כי דיווחו של אלעד היה "חד צדדי".

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בדיון בעצרת הכללית בהצעת גינוי נגד ישראל בשל שימוש בכוח נגד פלסטינים, 13 ביוני 2018. רויטרס
"דיווח חד צדדי". ניקי היילי באו"ם, חודש יוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully