וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי תמנו שבביתה פגעה רקטה: "הילד אמר 'אמא, תודה שהצלת אותי'"

18.10.2018 / 17:57

מירי תמנו בת ה-39 מבאר שבע מנסה להתמודד עם המציאות החדשה, יום אחרי שביתה נהרס מפגיעת רקטה. "אני לא מרגישה גיבורה. קיבלתי את החיים שלי, ובעיקר את חבורת הקסם בחזרה", אמרה על שלושת ילדיה

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

מירי תמנו בת ה-39 מבאר שבע, שביתה נהרס מפגיעה ישירה של רקטה מרצועת עזה בעת ששהתה בו עם שלושת ילדיה, סיפרה היום (חמישי) על החוויה שעברה. "אני קצת נסערת. קרה לי נס וזה הכי חשוב. צריך להישמע להוראות פיקוד העורף. שמעתי את האזעקה מתוך שינה. חשבתי שזה מתוך חלום, שאולי אני מדמיינת את האזעקה. התעשתי והבנתי שזה שאמתי. רצתי מיד ואמרתי לילדים: 'רוצו מיד למקלט'. מיד אחרי שכולם נכנסו סגרתי את הדלת".

הרקטה גרמה לניפוץ החלונות וקריסת קירות הבית. שני בני אדם בעיר נפצעו מריצה למקלטים וארבעה נוספים נפגעי חרדה. בתגובה לשיגור הרקטה צה"ל תקף מטרות טרור ברצועת עזה והלימודים בעיר בוטלו. בנוסף, לאחר הערכת מצב עם הצבא בוטלו הלימודים גם בעוטף עזה.

פגיעת רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית בבאר שבע, 17 באוקטובר 2018. שי מכלוף
הבית שנפגע, אתמול/שי מכלוף

תמנו סיפרה על רגע הפגיעה הישירה בבית. "עוד לא הנחנו את הישבן על הרצפה ושמענו 'בום' חזק. הבנתי שזה אצלי אבל לא רציתי להגיד לילדים שזה אצלי". לדבריה, "ידידיה התחיל לבכות ואמר 'אימא זה בבית שלנו'. אמרתי לו אז מה? אתם חבורת הקסם שלי ואף אחד לא יפריד בינינו. אמרתי להם להמשיך לשבת. חיכינו כמה דקות. חיבקתי את שלושתם ונישקתי את ראשם".

"ידידיה שאל אותי: 'עכשיו לא יהיה לנו בית?' אמרתי לו שהכול בסדר, אין מה לדאוג. הם בכו, ואמרתי להם שאין טעם לבכות, אנחנו בריאים והכל בסדר", סיפרה.

תמנו ציינה כי לאחר הפגיעה היא ניסתה לפתוח את דלת הממ"ד ולא הצליחה. בנה נהוראי ניסה והצליח. תמנו סיפרה כי לאחר הפתיחה, נהוראי ראה את ההרס שנגרם לבית ואמר לה: "אימא החלון עף, תודה שהצלת אותי". מירי המשיכה ואמרה כי "הבית היה מלא רסיסים ואבנים ולא יכולנו לצאת. הייתי מבולבלת ונסערת. באו בלשים ושלפו אותנו. נכנסתי להיסטריה. הכל היה מעורבב. אמרו לי לצאת, שאין לי טעם להישאר בבית. עדיין לא הבחנתי שזאת מציאות, זה נראה לי כמו חלום".

עוד באותו נושא

האם שהצילה את ילדיה בבאר שבע: "אין לי בית, לא נשאר לי כלום"

לכתבה המלאה
מירי תמנו, שביתה נהרס בעקבות פגיעה ישירה של גראד 18 באוקטובר 2018. מערכת וואלה! NEWS
מירי תמנו, שביתה נהרס/מערכת וואלה! NEWS

"אני לא מרגישה שאני גיבורה. אני חושבת שזו המחויבות שלנו לשמור", ציינה מירי והמשיכה כי "אם לא הייתי סוגרת את הדלת היו אבדות בנפש. כוחות ההצלה באו מהר. הגז דלף. המים זרמו מכל עבר. אסון גדול".

תמנו סיכמה את חווייתה הקשה ואמרה שהיא "רוצה לחשוב שהכל בסדר, שזה יעבור. זה עוד אתגר בחיים. הכי קשה זה שאין לך בית. שאין לך זיכרונות. יש לי בראש צלילים של הילדים שלי בחדרים שהיו יורדים ועולים. הגינה בה היו משחקים.

ההרס בבאר שבע בעקבות נפילה הרקטה 17 אוקטובר 2018. מד"א
נזק שנגרם ברחוב ליד בית משפחת רומנו, אתמול/מד"א

"מעולם לא ביקשתי עזרה", סיפרה רומנו והוסיפה כי "תמיד ניסיתי להסתדר עם הקיים, ופתאום אני מוצפת מכל עבר. זה משהו מטלטל. אתה לא יכול להיות אתה. הפכת להיות מישהו שלא בחרת. זה משהו שאני עדיין מנסה לבנות".

"קיבלתי את החיים שלי ובעיקר את חבורת הקסם בחזרה. אנחנו רוצים לישון בשקט, את השגרה שלנו". מירי תמנו מחפשת כעת דירה חלופית לה ולילדיה, ובינתיים היא שוהה כעת במלון בבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully