וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הרצח בבית ספר בקרים: "היורה רצה לנקום במורים"

הרשויות ברוסיה חושדות כי היה שותף נוסף לתלמיד שריסס את חבריו ללימודים ורצח 20 בני אדם במסע הירי הקטלני בתולדות המדינה. המניע עדיין לא ברור, אך מכריו סיפרו כי הוא שנא את בית הספר והיה מכונס בתוך עצמו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשל המקומי בחצי האי קרים שבשליטת רוסיה אמר היום (חמישי) כי הרשויות מחפשות אחרי שותפים אפשריים של תלמיד בית הספר שרצח אתמול 20 בני אדם ופצע עוד עשרות לפני שהתאבד.

הרשויות סברו כי מסע הירי, הקטלני ביותר בתולדות רוסיה, היה מעשה ידיו של ולדיסלב רוסליקוב בן ה-18, אך ראש הממשלה סרגיי אקסיונוב אמר לסוכנויות הידיעות ברוסיה כי ייתכן שהיה לו שותף נוסף. לדברי אקסיונוב, הרוצח, ששם קץ לחייו בתום מסע הירי שלו, היה לבדו בבית הספר בעיר הנמל קרץ', אולם ייתכן שהיה מישהו שסייע לו לתכנן את המתקפה.

השתלשלות האירועים כללה דיווחים סותרים. ככל הידוע, היורה עבר מכיתה לכיתה אחרי שהתחיל במעשה הרצח ההמוני שלו בקפיטריה. ככל הנראה, התפוצץ במקום גם מטען, שכלל גם חפצי מתכת. בתחילה דווח כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מדליפת גז. הנפגעים סבלו מפצעי ירי ומפציעות חודרות. מטען נוסף אותר על גופתו של הנער, שנמצאה בשטח בית הספר הטכני.

לקריאה נוספת על הטבח
רוסיה: 19 הרוגים ועשרות פצועים במסע ירי בבית ספר בקרים

היורה בבית הספר בעיר קרץ, קרים, רוסיה, 17 באוקטובר 2018. אתר רשמי
הרשויות מחפשות אחרי שותפים לירי. הרוצח בעת מסע הירי, אתמול/אתר רשמי

המניע של היורה נותר לא ידוע. בתחילה סברו גופי החקירה כי הייתה זו פעולת טרור, אבל בהמשך הוחלפה ההשערה ונאמר כי היה זה מסע ירי, שככל הנראה נבע משנאתו של רוסליקוב לבית הספר.

ברשת RBC המקומית רואיין נער, שהגדיר עצמו כחבר של הרוצח, סיפר כי הוא הבטיח "לנקום" במורים שלו. חברים לכיתה סיפרו שהוא היה מכונס בתוך עצמו, תקשר אך בקושי עם הסביבה והפסיק זה זמן רב להשתמש ברשתות החברתיות.

עוד דווח כי היורה השיג לאחרונה רישיון לאחזקת כלי נשק, אך נציבות זכויות הילד בקרים הטילה ספק בכך. "ככל שאני מבינה זאת, מדובר בחדשות כוזבות", היא צוטטה על ידי האתר גזטה.

הנשיא ולדימיר פוטין, שבזמן המתקפה נועד עם נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי בסוצ'י, אמר "זהו בבירור פשע, נחקור בזהירות את המניע". הרשויות בקרים הודיעו על שלושה ימי אבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות צבא בבית ספר בעיר קרץ', חצי האי קרים, רוסיה, בעקבות מסע ירי, 17 באוקטובר 2018. רויטרס
חיילים ונגמ"שים בדרך לבית הספר, אתמול/רויטרס

הטבח בבית הספר בקרץ' העלה שאלות רבות לגבי הביטחון בבתי הספר ברוסיה. מתחילת השנה, נרשמו לפחות חמש תקיפות בבתי ספר ברחבי המדינה, שבהן נפצעו נערים וילדים.

חצי האי קרים סופח על ידי רוסיה מאוקראינה ב-2014, בעקבות ההפיכה שהפילה את הנשיא הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ'. באותה שנה פתחו בדלנים פרו-רוסים בלחימה במזרח המדינה נגד צבא אוקראינה, וההתקוממות נמשכת בעוצמה נמוכה עוד היום, למרות הסכם הפסקת אש מ-2015.
סיפוח חצי האי הוביל לסנקציות מערביות על מוסקבה ולבידוד בינלאומי, כולל לסילוקה מארגון המדינות המתועשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully