וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 19 הרוגים ועשרות פצועים במסע ירי בבית ספר בקרים

17.10.2018 / 20:17

לפי החשד, תלמיד ירה לכל עבר בבית ספר בעיר הנמל קרץ' ושם קץ לחייו, אחרי שגם פוצץ מטען בקפיטריה. לא ברור אם היו עוד חשודים. "היו גופות של ילדים בכל מקום", אמרה המנהלת. פוטין: "נחקור בזהירות את המניע"

צילום: רויטרס

לפחות 19 בני אדם, רובם נערים, נהרגו ועוד עשרות נפצעו במסע ירי בבית ספר בעיר בחצי האי הקרים - כך מסרו היום (רביעי) הרשויות ברוסיה. היורה, תלמיד בבית ספר בעיר הנמל קרץ', שם קץ לחייו. היורה זוהה כוולדיסלב רוסליקוב, שתועד במצלמות האבטחה של המוסד החינוכי כשהוא נושא רובה ותמונה מטושטשת שלו פורסמה ברשת RT.

המניע לטבח עדיין לא ברור - בתחילה דווח כי היה הרשויות חוקרות זאת כפיגוע טרור, אולם בהמשך עדכנו את זה למסע ירי, המזכיר את אלו המתרחשים תדיר בארצות הברית, אך נדירים ברוסיה. לא ברור אם היו לחמוש שותפים נוספים, כפי שטענה מנהלת בית הספר. "הם עברו בבית ספר והרגו את מי שיכלו. יש גופות של ילדים בכל מקום", אמרה.

עוד נמסר כי מטען, שהוטמן בקפיטריה, התפוצץ עם תחילת מסע הירי וכלל גם חפצי מתכת. בתחילה דווח כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מדליפת גז. הנפגעים סבלו מפצעי ירי ומפציעות חודרות. מטען נוסף אותר על גופתו של הנער, שנמצאה בשטח בית הספר הטכני.

לקריאה נוספת בנושא
הקרמלין: פוטין מוכן לפשרות עם טראמפ, אך סיפוח קרים לא על הפרק
סמל הסיפוח: פוטין חנך גשר שמחבר בין רוסיה לקרים

פינוי פצוע מבית ספר בעיר קרץ', חצי האי קרים, רוסיה, בעקבות מסע ירי, 17 באוקטובר 2018. רויטרס
עשרות פונו לבית חולים. זירת הפיצוץ, היום/רויטרס

בתמונות מהזירה שפורסמו באתר מקומי הראו את חלונות קומת הקרקע מנופצות והריסות מהמבנה בין שתי הקומות היו פזורות מחוצה לו. עדי ראיה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתי ספר וגני ילדים אחרים בעיר פונו לאחר המתקפה.

הקרמלין מסר כי הנשיא ולדימיר פוטין הורה לשירותי הביטחון לחקור את הסיבה לפיצוץ בבית הספר הטכני בעיר הנמל שבמזרח חצי האי. גורם במשמר הלאומי של רוסיה אמר בתחילה כי זו מתקפת טרור, עד שהועדת החקירה של רוסיה, הגוף האחראי על חקירות פליליות, שינתה את הרקע לאירוע.

פוטין, שבזמן המתקפה נועד עם נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי בסוצ'י, אמר "זהו בבירור פשע, נחקור בזהירות את המניע". הוא הכריז על דקת דומיה, בעוד שהרשויות בקרים הודיעו על שלושה ימי אבל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מפת העיר קרץ', חצי האי קרים, רוסיה. עיבוד תמונה
מפת העיר קרץ', חצי האי קרים, רוסיה/עיבוד תמונה

חצי האי קרים סופח על ידי רוסיה מאוקראינה ב-2014, בעקבות ההפיכה שהפילה את הנשיא הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ'. באותה שנה פתחו בדלנים פרו-רוסים בלחימה במזרח המדינה נגד צבא אוקראינה, וההתקוממות נמשכת בעוצמה נמוכה עוד היום, למרות הסכם הפסקת אש מ-2015.

סיפוח חצי האי הוביל לסנקציות מערביות על מוסקבה ולבידוד בינלאומי, כולל לסילוקה מארגון המדינות המתועשות.

(עדכון ראשון: 13:42)

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. רויטרס
הורה לשירותי הביטחון לחקור את האירוע. פוטין בסוצ'י, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully