וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: פוטין מוכן לפשרות עם טראמפ, אך סיפוח קרים לא על הפרק

2.7.2018 / 17:26

דוברו של נשיא רוסיה אמר כי ההשתלטות על חצי האי מאוקראינה לא תהיה חלק מהאג'נדה בפסגה בהלסינקי בעוד כשבועיים, אך יתר הסוגיות פתוחות לשיחות. טראמפ רמז כי הוא עשוי להכיר בסיפוח קרים מ-2014

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

הקרמלין אמר היום (שני) כי חצי האי קרים, שאותו סיפחה רוסיה מאוקראינה ב-2014, הוא חלק בלתי-נפרד מהמדינה ואינו חלק מסדר היום לקראת הפגישה של הנשיא ולדימיר פוטין עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהמשך החודש בהלסינקי. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר לכתבים כי פוטין פתוח להגיע לפשרות עם טראמפ על כל יתר הנושאים שיעלו על הפרק.

סיפוח קרים הוביל לסנקציות מערביות על מוסקבה ועל סילוקה מארגון המדינות המתועשות, אך טראמפ רמז כי וושינגטון עשויה להכיר במהלך כחלק מהסכם עם פוטין. "נצטרך לראות", אמר טראמפ ביום שישי, כשנשאל בנושא.

מקור אחר למחלוקת בין שתי המעצמות הוא קביעת סוכנויות המודיעין האמריקניות ולפיה רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ב-2016 לטובת טראמפ. רוסיה מכחישה זאת על הסף ונשיא ארצות הברית טוען כי החקירה המיוחדת שמנהל התובע רוברט מולר בנוגע לשיתוף פעולה אפשרי בין מוסקבה לקמפיין שלו היא "ציד מכשפות".

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
בדרך לפגישה רשמית ראשונה. טראמפ ופוטין בוויטנאם, נובמבר/AP

היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ג'ון בולטון, אמר כי הוא שוחח עם פוטין על הנושא במהלך ביקורו במוסקבה ביום רביעי האחרון, כולל על פעולות הקשורות לבחירות הקרובות לקונגרס בנובמבר ולמרוץ ב-2016.

בולטון, שארגן את הפגישה הרשמית הראשונה בין שני הנשיאים, אמר אתמול בריאיון לרשת פוקס ניוז כי פוטין אמר "שלא הייתה התערבות בבחירות על ידי המדינה הרוסית" - בשונה מהטענה של מוסקבה ולפיה לא הייתה התערבות בכלל. בחודש שעבר אמר פוטין כי ייתכן ש"האקרים פטריוטים רוסים" אחראים למתקפות סייבר נגד מדינות שיחסיהן עם מוסקבה מתוחים.

מבקריו של הנשיא חוששים כי הוא עלול לעשות ויתורים גדולים מדי במהלך הפגישה שלו עם פוטין, שאותו שיבח בעבר כמנהיג חזק. אחרי פגישתם הקצרה בנובמבר האחרון בוויטנאם, ספג טראמפ ביקורת על כך שאמר שהוא מאמין להכחשותיו של פוטין בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully