וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

''לא מצביעים שחיתות'': המתמודדים המפתיעים שסירבו לחתום בת"א

18.10.2018 / 19:16

המרוץ לראשות העיר התחמם עם אירוע התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS; מי מהמתמודדים סירבו לחתום על האמנה, מי הודה כי יש לו חברים בעלי ממון ומי נתבע על לשון הרע?

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

בעוד פחות משבועיים ילכו תושבי תל אביב לקלפיות ויבחרו מבין ארבעה מתמודדים את ראש העיר הבא של עירם. שניים מהם השתתפו היום (חמישי) בכנס ''לא מצביעים שחיתות'' של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS.

ניתן היה לצפות כי עם כהונתו היציבה של רון חולדאי מזה 20 שנה, המרוץ לעיריית תל אביב יהיה מנומנם. אלא שלאחר הגילוי כי ח''כ סתיו שפיר בחנה את אפשרותה להתמודד, נטרפו הקלפים; סגנו של רון חולדאי, אסף זמיר, הפתיע את כולם והודיע על התמודדותו במטרה להקדים את הודעתה של סתיו. מיד אחריו, הודיע השחקן והתסריטאי אסף הראל גם הוא על מועמדותו לתפקיד, ובנוסף אליו מתמודד נתן אל נתן מסיעת ש''ס.

עוד בוואלה! NEWS:
"נפלה רקטה בבית ויש שם ילדים": שיחת מד"א על פגיעת הטיל בבאר שבע
פצוע הפיגוע בכניסה לשכם משחזר: "המחבל רכן מעליי ודקר אותי בפנים"
איראן אפשרה בצעד נדיר לנשים לצפות בכדורגל. התובע הכללי מבטיח: לא יקרה שוב

כל הקלפים נטרפו

תל אביב ממותגת כעיר ליברלית, שוחרת שוויון ושקיפות. בפועל, דובריו של חולדאי התחמקו מלשתף פעולה עם קמפיין ''לא מצביעים שחיתות'' שנערך בשיתוף עם התנועה לאיכות השלטון ו-וואלה! NEWS, במסגרת המאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי. אחרי מספר ניסיונות התחמקות, הודיעו דובריו באופן רשמי, כי חולדאי לא ישתתף באירוע ''לא מצביעים שחיתות'' בתל אביב, ואף כי אין בכוונתן לשלוח נציג אחר מטעם סיעת תל אביב1, סיעתו של רון חולדאי.

יחד עם זאת, יש לציין כי בלי קשר לתנועה לאיכות השלטון, חולדאי אימץ לקראת הבחירות הקרובות מדיניות בה הוא לא מתראיין לתקשורת ואף ''מתעלם'' מריצת סגנו, אסף זמיר, והודיע כי לא ישתתף בשום פאנל או אירוע בו ישתתף זמיר. גם נתן אל נתן מסיעת ש''ס הודיע כי אין בכוונתו להשתתף באירוע.

מפוצלת: אסף זמיר ורון חולדאי. עיבוד תמונה
מתעלמים. סגן ראש העיר אסף זמיר וראש העיר רון חולדאי/עיבוד תמונה

המתמודדים שכן משתתפים היום באירוע הם אסף זמיר ואסף הראל. זמיר בן ה-38, מתמודד לראשות העיר מסיעת רוב העיר, אשר פונה בעיקר לקהל הצעיר של תל אביב. בקדנציות האחרונות כיהן זמיר כסגן ראש העיר והחזיק בתיק החינוך. הוא נחשב למי שהיה עושה דברו ותמך בו בכל תכניותיו.

אסף הראל בתל אביב במהלך צילומי התוכנית החדשה שלו, נובמבר 2016. ראובן קסטרו
"הציבור צריך לדעת כל מה שקורה בעיר". אסף הראל ב-2016/ראובן קסטרו

המועמד אסף הראל אמר במהלך הכנס כי "אני לא יודע אם עיריית תל אביב מושחתת או לא. אם אני צריך לנחש אני מנחש שיש שם שחיתות איפשהו. כשאנשים לא יודעים מה קורה, כשהציבור לא חשוף והדברים לא נעשים לאור השמש זה פתח לשחיתות". לטענו, "הציבור צריך לדעת כל מה שקורה בעיר מההתחלה עד הסוף גם אם זה כובל את ידי המתכנן. ברור שלמתכנן יותר קל לקבל את הנתונים, הוא מדבר עם היזמים ועם כולם. אבל העירייה צריכה קודם כל לפתוח את כל הפרויקטים בעיר. לדבריו, "צריך לשנות את הגישה לכזו שחושפת את הכול לציבור: כל החוזים, התוכניות והתכנונים העירוניים".

עוד הוסיף הראל כי "אם לא אבחר ואהיה באופוזיציה, במשך חמש שנים נריב ונפעל לקידום האג'נדה האלטרנטיבית שאנחנו מאמינים בה. אני קורא לכולם לחשוף את הצהרות ההון שלהם. אני חושב שכל ראש עיר צריך".

כיכר אתרים תל אביב. ראובן קסטרו
''מוכרים את העיר''. כיכר אתרים, תל אביב/ראובן קסטרו

בימים אלו מעסיקה את תושבי צפון העיר סוגיית הבנייה המחודשת של כיכר אתרים. לפי תכנוני העירייה, על חורבות הכיכר צפויים להיבנות מגדלים שיחסמו את קו האופק של התושבים. כצפוי, לתכנית השאפתנית ישנם מתנגדים רבים, ביניהם תושבים, פעילי איכות הסביבה ופעילים חברתיים שטענתם היא כי חולדאי ותומכיו ''מוכרים'' את העיר לטובת קבלנים. זמיר הוא חבר בוועדת התכנון ובנייה שדנה בתכנית.

הפרויקט המתוכנן בכיכר אתרים מעורר חשד בנוגע למתמודד הצעיר, משום קרבתו לשותף והמנהל של החברת הקבלנית האמונה על הפרויקט, חברו הטוב מימי התיכון, אריאל רוטר. לשאלת וואלה! NEWS האם תושבי תל אביב צריכים לחשוש מניגוד עניינים על רקע היות חברו הטוב לאחד יזמי הפרויקט, השיב זמיר כי כפי שחולדאי בעל חברים בעלי ממון, כך גם הוא ועל כן אינו לוקח חלק באותן הישיבות הדנות בכיכר אתרים.

תביעת לשון הרע

אסף הראל בן 46, שחקן ותסריטאי, שביום בהיר אחד הודיע כי הוא קופץ לזירה המוניציפלית. חסר ניסיון פוליטי, לדבריו הוא מכיר את העיר תל אביב על בעיותיה ואף לטענתו, טוב יותר מזמיר וחולדאי יחד. הראל חבר לרשימה המשותפת בתל אביב וכן לשולה רשת מתנועת הפמיניסטיות המזרחית ''אחותי''. אחת הסוגיות אותן הראל מקדם, כחלק מרכזי במצע שלו, היא קידום שכונות דרום תל אביב והטמעת הפליטים בחברה הישראלית ובתל אביב בכלל.

חרף חבירתו של הראל לתנועת פמיניסטיות מזרחיות בתל אביב, בשנת 2005 קבע מי שהיה שופט בית משפט השלום בירושלים קנס את הראל ב-120 אלף שקלים ודרש ממנו התנצלות מידית, וזאת במסגרת תביעת לשון הרע מטעם ח''כ לשעבר רוחמה אברהם. הראל נתבע בגין התבטאויותיו בהם כינה אותה ''כלבה'', ''מוצצת אבל לא בולעת'', ו''היפופוטם עם חציל בתחת''.

הקומיקאי אסף הראל הודיע בפייסבוק: "שם קץ לשמועות - רץ לראשות עיריית תל אביב". אתר רשמי
רץ עם הפמניסטיות. אסף הראל/אתר רשמי

מועמדים למועצה נוספים הצפויים לקחת חלק באירוע ''לא מצביעים שחיתות'' הינם: מעיין בודנשטיין, מרשימת הלו רשימת הנשים של תל אביב, חיים גורן יו''ר סיעת מאמינים, ראובן לדיאנס'י מחילונים ירוקים, מיטל להבי מסיעת מרצ, שלמה מסלוואי מסיעת זך, יאיר צברי ממאוחדים בתל אביב, יותם שמיר מסיעת מקומי בתל אביב.

באירוע שיתקיים היום, יציגו המתמודדים את תפיסתם בנושא טוהר המידות והשקיפות השלטונית ברשויות המקומיות. כחלק מהאמנה עליהם הם חותמים, המתמודדים מתחייבים להצטרף למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון הציבור. עוד מתחייבים המתמודדים, לאמץ עקרונות ליישום המאבק בשחיתות, לפעול במלוא העוצמה למיגורה, ולהימנע מקבלת טובות הנאה וממינויים פוליטיים.

(עדכון ראשון 17:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully