וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן אפשרה בצעד נדיר לנשים לצפות בכדורגל. התובע הכללי מבטיח: לא יקרה שוב

מאה נשים הורשו לצפות במשחק של הנבחרת הלאומית בבירה טהראן, אך הבכיר הזהיר כי לא יאפשר זאת שוב. "זה יוביל לחטא", אמר. "אנחנו מדינה מוסלמית"

צילום: רויטרס

התובע הכללי של איראן אמר היום (רביעי) כי הרשויות לא יאפשרו שוב לנשים לצפות במשחקי כדורגל באצטדיונים, מאחר, שלדבריו זה "יגרום לחטא". זאת אחרי שבצעד נדיר, הורשו כמאה נשים לצפות אתמול במשחק של הנבחרת הלאומית מול בוליביה באצטדיון הלאומי בטהראן, צעד נדיר ברפובליקה האסלאמית.

"אני מתנגד לנוכחות נשים באצטדיון אזאדי אתמול", אמר מונתזארי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות השמרנית מהר. "אנחנו מדינה מוסלמית, אנחנו מוסלמים. אנחנו נתמודד מול כל גורם ברשויות שרוצה לאפשר לנשים להיכנס למגרשים תחת כל תירוץ שלא יהיה".

לדברי התובע הכללי, "כשנשים מגיעות למגרש וצופות בגברים חצי ערומים בבגדי ספורט זה מוביל לחטא". הוא הזהיר כי יורה לתובע בטהראן לפעול אם המקרה יחזור על עצמו שוב.

מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, נשים הורחקו ממגרשי הכדורגל מאחר שאנשי הדת טוענים כי יש להגן עליהן מפני "האווירה הגברית" והמראה של גברים במראה ספורטיבי. הם גם הביעו חשש משילוב בין גברים לנשים בעת היציאה מהאצטדיונים.

מחזה יוצא דופן - הרשויות באיראן אישרו לנשים לצפות במשחק כדורגל של הנבחרת הלאומית נגד בוליביה באצטדיון "אזאדי" בטהראן. רויטרס
נשים במשחק של הנבחרת מול בוליביה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully