וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כינה את ח"כ זועבי "מחבלת" וסרב להתנצל: ועדת האתיקה נזפה בליברמן

17.10.2018 / 16:00

הוועדה החליטה לנזוף בשר הביטחון בעקבות תלונה שהגישה נגדו ח"כ חנין זועבי. בהחלטתה שבה הוועדה על עמדתה העקרונית, לפיה אין מקום לביטויים מסוג זה בשיח הציבורי הלגיטימי המופנים באופן אישי כלפי נבחרי ציבור על ידי עמיתיהם

תמונות סטילס של אביגדור ליברמן וואלה טוק יעקב אילון 27.4.17. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
סרב לחזור בו מהתבטאותו. ליברמן באולפן וואלה,2017/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (רביעי) להטיל על שר הביטחון אביגדור ליברמן נזיפה בעקבות תלונה שהגישה נגדו חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת). זאת לאחר שבחודש יוני האחרון כינה אותה בחשבון הטוויטר שלו "מחבלת", וסרב לחזור בו מהתבטאותו. בהחלטתה שבה הוועדה על עמדתה העקרונית, לפיה אין מקום לביטויים מסוג זה בשיח הציבורי הלגיטימי לביטויים מסוג זה המופנים באופן אישי כלפי נבחרי ציבור על ידי עמיתיהם.

זועבי טענה בפני הוועדה כי "השימוש בהתבטאות זו נעשה לצורך ניגוח פוליטי ויש בו משום הסתה נגד חברי הכנסת הערבים בכלל ונגדה במיוחד".

לקריאה נוספת:
לקוי ראייה, מכור לספורט: חיים נהרג בתאונת דרכים ליד דימונה
רקטות נפלו בבית בבאר שבע ומול גוש דן; הרוג בתקיפות צה"ל בעזה

הפוסט של ליברמן נגד זועבי

בהחלטתה כתבה ועדת האתיקה כי היא "מייחסת חשיבות רבה לחופש הביטוי של חברי הכנסת והשרים", ואולם במקרה זה סברו חברי הוועדה כי הכינוי "עולה עד כדי עבירה אתית". לאור כך שהשר ליברמן לא הסכים לחזור בו מהתבטאותו - הוועדה החליטה להטיל עליו נזיפה.

ליברמן טרם הגיב להחלטה, אך חבר מפלגתו, ח"כ עודד פורר, אמר כי "בזמן ששר הביטחון עסוק בשמירה על ביטחון ישראל מפני החברים של זועבי מרצועת עזה ששולחים מחבלים להתעמת על הגדר, יורים רקטות ומקבלים גיבוי מזועבי שניסתה להתסיס את השטח גם בתוך ישראל וביהודה ושומרון, מצאה ועדת האתיקה זמן לנזוף בו על כך שתיאר את המציאות באופן ברור. אני קורא לחברי הכנסת שעוד לא חתמו על יוזמת ההדחה שאני מוביל נגד חברת הכנסת זועבי להצטרף באופן מיידי".

עוד באותו נושא

עדיין "משעמם"? הרקטות מעזה הצילו את נתניהו מהפיהוק

לכתבה המלאה
חנין זועבי בדיון בעניין פסילתה בבית המשפט העליון, דצמבר 2012. בן קלמר
"מעשיו יובילו לדיון בבית הדין בהאג". חנין זועבי בבית משפט, 2012/בן קלמר

ח"כ זועבי הסתייגה מההחלטה של ועדת האתיקה, ואמרה כי "גזענים תומכי האפרטהייד, הטרנספר והירי על אוכלוסייה אזרחית מקבלים רק נזיפה ודווקא אלה המתריעים ונאבקים נגד רצח ומצור והפצצות על אוכלוסייה אזרחית, זוכים להרחקה, השתקה ורצח אופי. מעשיו של ליברמן לא יובילו אותו לדיון בוועדת האתיקה של הכנסת, אלא לדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, כי שם דנים בפשעי המלחמה אותם הוא מבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully