וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין "משעמם"? הרקטות מעזה הצילו את נתניהו מהפיהוק

17.10.2018 / 10:05

רק אתמול התלונן ראש הממשלה על חוסר העניין שעוררה בו תושבת קריית שמונה שהפריעה להשתבחותו העצמית בנאומו. הרקטות שהתעופפו הלילה בשמי ישראל, עוררו אותו ופתחו את מושב החורף האמיתי של החיים - זה שאינו חמוץ או מגניב, אלא אפוף הרס וחרדה

צילום: יניר יגנה, תיעוד מבצעי מד"א

רק אתמול, בקריית שמונה, התלונן בנימין נתניהו על שיעמום. "לא מעניינת", פסל ראש הממשלה את תושבת העיר שהפריעה להשתבחותו העצמית. לא מעניינת, משמע ממחזרת, לא מחדשת, כמו עובדי מעונו ששכנעו את בית הדין לעבודה שרעייתו התעמרה בהם.

והנה, מהשמיים, שמי עזה, הצילו אותו מהפיהוק. עוד טרם נעמדו בצמתים מחלקי הצבע האדום של יומונו "ישראל היום", התומך הבוקר (רביעי) במתינות היחסית של נתניהו לעומת הלוחמנות הקבועה של נפתלי בנט וההד המחודש של אביגדור ליברמן (החמוש במזכיר צבאי רענן, תת-אלוף עופר וינטר), ובאר שבע ספגה רקטה. סדר היום התהפך.

ראשי ממשלה קודמים, מלוי אשכול ויצחק רבין ועד לשכן מחוות שקמים, היו מתייצבים עם שחר בזירה, מי במסוק ומי ברכב, כדי ללמוד, להבין, לחוש, להמחיש - לא להפגין - מנהיגות. מה יותר מתבקש מהעברת מיקומו של דיון הקבינט למטה פיקוד הדרום בעיר?

הסלמה בדרום - כל העדכונים:
האם שהצילה את ילדיה בבאר שבע: "רועדת ומפחדת, חשבתי שזה חלום"
חמאס מגנה את ירי הרקטות: ניסיון להרוס את המאמצים המצריים
צה"ל: חמאס אחראי על ירי הרקטות; מנהרת טרור הותקפה

פגיעת רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית בבאר שבע, 17 באוקטובר 2018. רויטרס
הבית שנפגע מרקטה בבאר שבע, הבוקר/רויטרס

הרקטה בבאר שבע פתחה את מושב החורף האמיתי, של החיים, זה שאינו חמוץ או מגניב, אלא אפוף הרס וחרדה, ולא רק בישובים הסמוכים לגבול. העשור המופלא של נתניהו מתאפיין בקיפאון מדיני מוחלט, שבהכרח נשבר מעת לעת בחיכוכים צבאיים. זאת גם צמיחה כלכלית המונחת על אדנים כוזבים, כי ישראל אינה מצליחה להתקיים בלי נדבה אמריקנית בסך ארבעה מיליארד דולר לשנה. האיזונים הפנימיים בתקציב המדינה יתמוטטו אם למערכת הביטחון יוקצו עוד 15 מיליארד שקלים לשנה ממקורות עצמיים.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, משתמש בכסף גם כקנס, לא רק כפרס. תלמידו הנאמן הוא אבו מאזן. טראמפ מעניש את הרשות הפלסטינית ואבו מאזן - את עזה. ליחיא סינוואר, החוליה השלישית באותו חד גדיא, אין כסף לשלול מישראל. הוא קונה בלונים, מנהרות ורקטות.

עוד באותו נושא

נתניהו לאישה שביקרה אותו באירוע: "את לא מעניינת, את משעממת"

לכתבה המלאה
"תביאי דברים מעניינים" - נתניהו נזף בתושבת ק"ש שמחתה על היעדר התשתיות הרפואיות: "את משעממת אותנו". שלומי גבאי
השיעמום עבר? נתניהו בקריית שמונה, אתמול/שלומי גבאי

כמו בסבבים האלימים הקודמים, המטרה העיקרית של חמאס היא השגת הסדרה - נכונות הדדית לדו-קיום מציאותי. כשיש שקט, אין תמריץ לתשלום מחיר בעד המשך השקט. מכאן המעגליות של שקט, תסיסה, הסלמה, דעיכת האש, שקט וחוזר חלילה.

בחמאס רוצים לשתות קפה עם ישראל. לא כדי לכרות שלום, רק לסולחה קצרה בנקמת הדם השבטית, כמסורת האזור. כשהקומקום רותח ואין קפה לשפוך עליו את המים, הם ניתזים עד באר שבע.

תמונת סיום

השאלה הבסיסית, כששוקלים אם לצאת למערכה צבאית, אינה מה היה האירוע שחולל את ההחלטה, אלא איך תיראה תמונת הסיום והתקופה שלאחריו. לרוב, אכזבת היום האחרון משכיחה את תרועות היום הראשון.

בעוד חודשיים וחצי אמור רב-אלוף גדי איזנקוט לפשוט את מדיו, ועדיין לא מונה הרמטכ"ל הבא. חפיפה אפשרית גם בשמונה-תשעה שבועות, אך לא תחת אש. מבצע בעזה עכשיו פירושו, על אפו וחמתו של איזנקוט, הודעה לרב-נגד יצחק טאיטו להשהות את זימון משמר הכבוד לטקס חילופי הרמטכ"ל בקריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully