וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מאבק נגד האוצר: הושג הסכם עבור גמלאי כוחות הביטחון

לאחר שנה שבה גמלאי המשטרה והשב"ס דרשו מהממשלה להצמיד את תנאיהם לתנאי גמלאי צה"ל, הושג מתווה שבמסגרתו הוחלט על תוספת לתשלום שהם מקבלים. ארדן: "הסכם היסטורי שהוביל לתיקון עוול אדיר''

צילום: לביא נאור, דוברת מחאת גימלאי כוחות הביטחון

שר האוצר משה כחלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וסגן שר האוצר איציק כהן הסכימו היום (שלישי) על מתווה לפתרון בעיית הפנסיה של גמלאי המשטרה ושירות בתי הסוהר. הערב התקיימה פגישה במשטרת נתניה בהשתתפות שר האוצר וסגן השר, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ראש אגף כוח אדם ניצב גילה גזיאל ומנכ"ל המשרד לבטחון פנים צ'יקו אדרי. לאחר הפגישה אושרה תכנית מתן תוספת אי ביטחון תעסוקתי לכלל השוטרים, הסוהרים והגמלאים הזכאים.

התכנית הושגה לאחר שגמלאי כוחות הביטחון קיימו מאבק עיקש שנמשך למעלה משנה, בשל אי מימוש הסכם הצמדת תנאיהם לתנאי גמלאי משרד הביטחון. במסגרת המאבק, קיימו משמרות מחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה, יצאו לכבישי הארץ וחסמו דרכי תנועה, ואף חסמו את הכניסה למשרד ראש הממשלה, ומנעו כניסת שרים לישיבת הממשלה. במאבקם תבעו את מימוש ההחלטה שהובטחה להם למעלה מעשור על ידי הממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
"ילד חולה מדביק עשרה": כך הפכה החצבת ממחלה נכחדת - למכת מדינה
כגודל אצבע: נתפסו טלפונים מיניאטוריים שנועדו לשימוש אסירים
טראמפ שוחח עם יורש העצר הסעודי: "הוא מכחיש כל קשר להיעלמות העיתונאי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגישה הערב בהשתתפות שר האוצר ומפכ"ל המשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנת הגימלאים בכניסה למשרד רוה"מ, 5 בספטמבר 2018. יניר קוזין, מערכת וואלה! NEWS
מאבק השוטרים/מערכת וואלה! NEWS, יניר קוזין

במסגרת ההחלטה הושגה מלוא התוספת המשולמת בצה''ל. לדברי ארדן, "מדובר בהסכם היסטורי שמהווה תיקון עוול אדיר. ההסכם מביא להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לתנאי משרתי הקבע''. עוד הוסיף השר כי "השוטרים והסוהרים נמצאים כיום בקדמת המאבק היומיומי לביטחון אזרחי ישראל''.

התכנית שסוכמה כוללת, בין היתר, תשלום חלק מהתוספת כבר בינואר 2019 לגמלאים ולשוטרים והסוהרים הפעילים, בשתי פעימות. בנוסף לכך, הוחלט כי תוך כשנה, כבר ב-2020 כל הסוהרים והשוטרים יקבלו בשכרם את תוספת השכר המלאה לשכר השוטף. כך גם הוחלט על הקמת מנגנון הלוואות בסבסוד המדינה ובאמצעות המערכת הבנקאית, אשר יאפשרו לגמלאים לקבל את התשלומים רטרואקטיביים בהקדם על מנת שלא ישלמו ריבית.

גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
"השוטרים והסוהרים נמצאים בקדמת המאבק היומיומי לביטחון אזרחי ישראל''. גלעד ארדן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully