וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא חרם מאורגן": רק חבר אופוזיציה אחד השתתף בישיבה לזכר גנדי

16.10.2018 / 22:44

האופוזיציה החרימה את הישיבה המיוחדת במליאת הכנסת במלאת 17 שנה לרצח השר לשעבר רחבעם זאבי, ורק ח"כ איתן ברושי הגיע מהאופוזיציה. גם בקרב חברי הקואליציה נרשמה נוכחות דלה, כאשר הגיעו 24 חברי כנסת בלבד. יו"ר הכנסת: "יש בעיה עם החומר האנושי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרם

האופוזיציה החרימה היום (שלישי) את הישיבה המיוחדת במליאת הכנסת במלאת 17 שנה לרצח השר לשעבר רחבעם זאבי. בישיבה השתתף רק ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) ו-24 חברי כנסת מהקואליציה. ההחרמה באה ברקע הטענות שצצו לאחר מותו על כך שהטריד מינית נשים רבות. באופוזיציה אמרו כי "לא מדובר בחרם מאורגן".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין קטע את נאומו, והתייחס לאי נוכחותם של חברי הכנסת. "יש בעיה עם החומר האנושי", הוא אמר. "כיהנתי פה לצד גנדי. גם היריבים המרים היו חברים טובים שלו. לא יודע מה עובר עלינו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את הגעתו לישיבה לטובת הלוויית פרקליטו, עו"ד יעקב וינרוט.

לקריאה נוספת:
"אדם גדול ומשפטן שלא היה כמותו": יעקב וינרוט הובא למנוחות
פרסום ראשון: הצעת החוק של ח"כ בני בגין לתיקון חוק הלאום
כגודל אצבע: נתפסו טלפונים מיניאטוריים שנועדו לשימוש אסירים

ישיבה מיוחדת של הכנסת לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי) בכנסת ישראל, ירושלים. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
ישיבה לזכרו של גנדי, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

"גנדי נלחם את מלחמתה של הארץ ואהב אותה כל חייו", אמר אדלשטיין. "רוחו, רוח אהבת הארץ והרעות- עודנה אתנו ותהיה צרורה תמיד בנצח ישראל. רחבעם זאבי היה איש שחותמו אמת, דעתו הייתה לו כמו מבצר. מרגע שגיבש אותה לא נסג ממנה, והתכונה הזו הותירה אותו פעמים רבים בדעת מיעוט ואף דעת יחיד.

"הוא נלחם את מלחמתה של הארץ בשדה הקרב ובשדה הפרלמנטרי. רוחו של גנדי, רוח אהבת הארץ רוח המסירות והרעות - עודנה אתנו. היא מורשתו וזכרונו שיהיו צרורים תמיד בנצח ישראל", הוסיף יו"ר הכנסת.

עוד באותו נושא

"פרויקט יומרני שפוגע בנוסעים": התקלות הבלתי פוסקות ברכבת לירושלים

לכתבה המלאה
אורי אריאל, סופה לנדבר, עודד פורר ואיוב קרא בישיבה מיוחדת של הכנסת לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי) בכנסת ישראל, ירושלים. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
חברי כנסת עומדים לזכרו של גנדי, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

שר התיירות יריב לוין מילא את מקומו של ראש הממשלה ונאם בישיבה המיוחדת. הוא אמר כי "גנדי פעל, כמנהיג ציבור, לבסס את מעמדם של הסמלים הלאומיים: הדגל, ההמנון, השפה העברית, המורשת התרבותית - כל אלה הטעינו אותו ואותנו באנרגיות ב??ל?ת?י-מ?ת?כ??לו?ת. הוא הבין את המשמעות ההיסטורית של תקומת עמנו בנחלת האבות, והוא התגייס למנוע כל פגיעה באופייה היהודי של המדינה.

לוין הוסיף ש"אין בכלל ספק שגנדי - לו? היה אתנו היום - היה תומך נלהב בחוק-יסוד: 'הלאום'. זהו הישג בולט ביותר של הכנסת הנוכחית. חשיבותו תעמוד לדורות. חוק הלאום הוא הוכחה נוספת לצדקת דרכו של גנדי, ולכך שמי שביקש ליטול את חייו ובדרך זו למחוק את משנתו, נחל כישלון חרוץ".

רחבעם זאבי. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
נרצח ב-17 באוקטובר 2001 על ידי שלושה מתנקשים פלסטינים. רחבעם זאבי/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

הבולטת ביותר בהיעדרותה בישיבה הייתה ח"כ ציפי לבני שמכהנת כראשת האופוזיציה והייתה אמורה לדבר בה, כפי שנהגו כל קודמיה בתפקיד. בסביבתה אמרו כי "היא נפגשה בזמן הישיבה עם סגן ראש ממשלת סינגפור והעדיפה והחליטה לקיים אותה".

זאבי, מקים תנועת "מולדת" ומי שהיה שר התיירות בממשלת שרון, נרצח ב-17 באוקטובר 2001 על ידי שלושה מתנקשים פלסטינים מתנועת החזית העממית בפתח חדרו במלון "הייאט" שבירושלים. בשנים האחרונות התעוררה סערה סביב הנצחת מורשתו, זאת בעקבות טענות של נשים ששודרו בתחקיר "עובדה", לפיהן הותקפו מינית על ידו, ועל כך שקיים קשרים עם גורמים עבריינים. משפחתו של גנדי הכחישה את המיוחס לו, אך הטענות העלו קולות מתנגדים לתקצוב פעילויות ההנצחה מטעם המדינה.

אורי אריאל בישיבה מיוחדת של הכנסת לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי) בכנסת ישראל, ירושלים. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
אורי אריאל ויואל אדלשטיין בישיבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully