וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא בוטח בכל אחד בבית הלבן": טראמפ בראיון ל-"60 דקות"

15.10.2018 / 3:00

בראיון נרחב לתכנית 60 דקות התייחס הנשיא לאישור מועמדו לעליון ואמר: "זה יהיה פקטור בבחירות אמצע הקדנציה". הוא אמר כי שינויי האקלים "אינם מעשייה" אך הטיל ספק בממצאים כי מעשי ידי אדם קשורים לכך. על פוטין: "אני חושב שאני קשוח כלפיו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, העניק הלילה (שני) ראיון נרחב לתכנית "60 דקות" ברשת CBS ובה התייחס למינוי השופט קבנאו, להתערבות הרוסית בבחירות, ולתחלופת בכירי הממשל שלו.

טראמפ נשאל מדוע חיקה את כריסטין בלייזי פורד, שהתלוננה כי שופט בית המשפט העליון ברט קבנאו תקף אותה מינית בעת שהשניים היו תלמידי תיכון, והשיב: "אם לא הייתי עושה את הנאום הזה, לא היינו מנצחים. זה נראה שפורד לא יודעת דבר על המקרה והיא מנסה להרוס חיים של אדם", הוסיף טראמפ "לא עשיתי ממנה צחוק, אני חושב שהתייחסתי אליה בכבוד ורק אמרתי שהיא לא יודעת את השנה והמקום. היחס שהשופט קבנאו זכה לו הפך לפקטור משמעותי בבחירות אמצע הקדנציה. ניצחנו, זה לא משנה".

בשבועות האחרונים פגעו בארצות הברית שני הוריקנים משמעותיים: "פלורנס" ו-"מייקל". הנשיא טראמפ נשאל האם כעת הוא מאמין ששינויי האקלים הם דבר אמיתי ונמנע מתשובה חד משמעית: "משהו קרה, משהו משתנה, זה לא מעשיה, אבל אומר זאת כך: אני לא רוצה לאבד מיליארדי דולרים ומקומות עבודה". כשנשאל על ידי המראיינת, לסלי סטוהל, מה לגבי המדענים שמצביעים על התחממות כדור הארץ, אמר הנשיא: "תצטרכי להראות לי את המדענים, כי גם להם יש אג'נדה פוליטית".

עוד בוואלה! NEWS:
מלך סעודיה וארדואן שוחחו על היעלמות העיתונאי: "יחסינו חזקים"
מכה למרקל: השמרנים איבדו את הרוב בבוואריה, הימין הקיצוני התחזק
אישה בת 36 נורתה למוות בדירה; החשוד ברצח: בעלה השוטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושופט בית המשפט העליון ברט קבנאו בטקס השבעתו בבית הלבן 9 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
"פקטור משמעותי בבחירות אמצע הקדנציה", טראמפ וקבנאו בהשבעתו/רויטרס, רויטרס

בנוגע לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, שעל פי דיווחים נרצח על ידי צוות מתנקשים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, אמר טראמפ כי "אף אחד לא יודע עדיין מה קרה, אבל נברר". לדבריו, "אנחנו נכעס מאוד אם זה המקרה. הם מכחישים זאת בתוקף. האם זה יכול להיות הם? כן, בהחלט". כשנשאל האם ישקול להטיל סנקציות על מכירת ציוד צבאי לסעודיה כפי שדורשת קבוצת סנאטורים משתי המפלגות, נשמע טראמפ מסויג: "תלוי מה הן הסנקציות. הסעודים מזמינים מאיתנו ציוד. סין רוסיה וארצות הברית רצו לספק להם ציוד, ואנחנו נבחרנו. אני לא רוצה לפגוע בעבודות של בואינג, לוקהייד וחברות אחרות. יש עוד דרכים להעניש". עם זאת, הוא הבהיר: "הרבה מונח על הכף, ואולי תופתעי שאני אומר זאת, אבל במיוחד לאור זה שמדובר בעיתונאי - נגיע לחקר האמת ויהיה עונש חמור".

טראמפ סיפר על יחסיו עם שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, וחזר על דבריו כי "אני אוהב אותו ואני חושב שהוא אוהב אותי". כשהמראיינת שאלה אותו מדוע הוא משבח אדם שכולא אנשים במחנות ריכוז ומוציא להורג מתנגדי משטר, אמר הנשיא: "כמובן שאני יודע את כל הדברים האלה, אני לא תינוק. אני מסתדר אתו. יש לי כימיה טובה אתו. תסתכלי על האיומים שהם השמיעו בעבר, אין יותר איומים".

עוד באותו נושא

טראמפ: "שר ההגנה עשוי לעזוב, הוא סוג של דמוקרט"

לכתבה המלאה
יורש העצר הסעודי בפגישתו עם נשיא ארה"ב: "מחויבים להיפטר מאיומים העומדים בפנינו". רויטרס
"אף אחד לא יודע מה קרה, אבל נכעס מאד אם זה המקרה". טראמפ ובן סלמאן/רויטרס

בהמשך שאלה סטוהל את טראמפ "מדוע לא אמרת מילה רעה על פוטין בפומבי?", והוא חלק על דבריה: "אני חושב שאני קשוח מאוד כלפיו. הייתה לנו פגישה קשה אך טובה". הוא הוסיף: "אני נתתי נשקים לאוקראינה, אובמה שלח להם שמיכות וכריות. הוא נתן לרוסיה לקחת את חצי האי קרים". סטוהל שאלה את טראמפ על פעולות המיוחסות לרוסיה כמו הרעלת מרגלים, והנשיא השיב: "כנראה שהוא מעורב בזה, אבל זה לא בארץ שלנו. ברור שהם לא צריכים לעשות את זה". בנוגע לשאלה האם הוא מאמין שרוסיה התערבה בבחירות, אמר טראמפ: "כן, הם התערבו אבל גם סין התערבה".

טראמפ הביע שוב את חוסר שביעות הרצון שלו משר המשפטים ג'ף סשנס ואמר: "נראה מה יהיה איתו אחרי הבחירות, אני מאוכזב שהוא פסל את עצמו" (מטיפול בחקירת ההתערבות הרוסית, ע"נ). כשנשאל האם הוא מוכן להתחייב שלא לסיים את החקירה של רוברט מולר השיב טראמפ: "אני לא מתחייב שלא אעשה זאת, אבל אין לי כוונה כזו. החקירה לא הוגנת".

התובע הכללי של אמריקה ג'ף סשנז במהלך מסע"ת וושינגטון, ארה"ב 15 בדצמבר 2017. רויטרס
"מאוכזב שהוא פסל את עצמו". סשנס/רויטרס

הוא אמר כי שר ההגנה, ג'יימס מטיס, הוא "סוג של דמוקרט" ואמר כי יש סיכוי שהוא יעזוב את הממשל בקרוב, אך הוסיף שהיחסים ביניהם טובים. בהמשך התייחס טראמפ לחילופי הצוות התכופים בבית הלבן: "כן, יהיו עוד אנשים שילכו. יש אנשים שאני לא מתלהב מהם בקבינט שלי. אני לא בוטח בכולם בבית הלבן, אהיה איתך כנה, וושינגטון זה מקום אכזרי. תמיד חשבתי שהאנשים הכי קשוחים הם אנשי הנדל"ן במנהטן, אבל הם ילדים. העולם הפוליטי הוא הכי אכזרי שיש. זה עולם מלא שקרים והונאה. אתה עושה דיל עם מישהו וזה כמו לעשות דיל עם השולחן הזה כאן".

בנושא שינויי האקלים הצהיר הנשיא כי לתחושתו משהו קורה. "משהו משתנה, וזה ישתנה בחזרה בעתיד. אני לא חושב שזו מתיחה, אני חושב שככל הנראה יש הבדל. עם זאת אני לא יודע אם זה מעשה ידי-אדם", הצהיר. "אני אומר זאת - אני לא חושב לתת מיליארדים של דולרים. אני לא רוצה לאבד מיליוני מקומות עבודה. אני לא רוצה לשים מכשול".

כשנשאל האם בתום כמעט שנתיים של כהונה יש משהו שהוא מצטער עליו, ענה טראמפ: "חשבתי שהתקשורת תתחיל לכבד אותי. אני מצטער על כך שהם לא מכבדים אותי. לא ידעתי כמה התקשורת לא הוגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully