וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכיבישוף האל סלבדורי שנרצח על ידי יחידות המוות הוכרז כקדוש

בטקס בוותיקן הכריז האפיפיור על קדושתו של אוסקר רומרו, שהוביל את המחאה נגד המשטר בארצו ונרצח על ידי חיילים ב-1980. גם האפיפיור פאולוס ה-6 הוכנס לרשימה, על רפורמות שערך בכנסייה הקתולית

אישה לובשת חולצה של ארכיבישוף אוסקר רומרו בטקס הכתרתו לקדוש בוותיקן, 14 באוקטובר 2018. רויטרס
אישה לובשת חולצה עם תמונתו של רומרו בטקס בוותיקן, היום/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס הכריז היום (ראשון) על ארכיבישוף מאל סלבדור שנרצח על ידי חיילים כקדוש במהלך טקס בוותיקן, וכן על האפיפיור פול ה-6, שאחראי לרפורמות בכנסייה הקתולית בשנות ה-60.

הארכיבישוף אוסקר רומרו, שחוסל על ידי חיילים במהלך תפילה שנשא ב-1980, היה אחד ממובילי מחנה השלום במדינה שבמרכז אמריקה ונחשב למגן זכויות העניים ברחבי אמריקה הלטינית. הקתולים ביבשת קראו זה זמן רב להפוך את איש הדת האל סלבדורי לקדוש.

עוד ידיעות מהעולם
יריבו של פוטין שוחרר מהכלא - ולעג על מחדלי הריגול והחלל
כולם יפונו: ממשלת איטליה הכריזה מלחמה על עיירת מהגרים

האפיפיור פרנציסקוס בטקס על הכרזת קדושים בקריית הוותיקן, 14 באוקטובר 2018. רויטרס
שיבח את השניים על אומץ לבם. האפיפיור, היום/רויטרס

מותו על ידי כוחות המשטר הימני, שנתמך על ידי ארצות הברית שחששה מעליית השמאל, החריף את הלחימה שנמשכה 12 שנה וגבתה את חייהם של 75 אלף איש. רבים עדיין זועמים על כך שרוצחיו מעולם לא הועמדו לדין בשל חנינה כללית שניתנה ב-1992. מנגד, גורמים בימין הקיצוני באל סלבדור מתעבים אותו ומתארים אותו כ"לוחם גרילה בגלימה".

"חוק האלוהים שאוסר עליכם להרוג חייב להיות קודם לכל הוראה אנושית להרוג", אמר בנאומו האחרון נגד יחידות המוות של הצבא, שעינו ורצחו לוחמי גרילה מהשמאל. "זה הזמן שלכם להשיב את מצפונכם. אני מפציר בכם, מתחנן בפניכם ומורה לכם בשם אלוהים: עצרו את הדיכוי". הוא גם ביקר את המהפכנים השמאלניים ואת כל מי שהיה אחראי לפגיע באזרחים.

האפיפיור הארגנטיני, הראשון מאמריקה הלטינית, שיבח את רומרו ואת פאולוס ה-6 על כך שהפגינו אומץ בתקופה קשה והקדישו את חייהם לצדק חברתי ולמען המדוכאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully