וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם יפונו: ממשלת איטליה הכריזה מלחמה על עיירת מהגרים

שר הפנים סלביני הורה על פינוי כל המהגרים מריאצ'י, שראש העיר שלה נעצר בחשד שארגן "נישואי נוחות" שיאפשרו למהגרים לעקוף את תקנות ההגירה. מעצרו הוא חלק מהחרפת המדיניות נגד הגירה, אך תומכיו אומרים שהפשע היחיד שלו היה הפגנת חמלה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

שר הפנים של איטליה, מתאו סלביני, הורה על העברת כל המהגרים מהעיירה ריאצ'ה, שבדרום המדינה, שהתפרסמה בזכות קבלת הפנים שלה אליהם. ההוראה של סלביני, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "ליגה" המשמש גם סגן ראש הממשלה, מגיעה לאחר מעצר ראש העיירה בשבוע שעבר, בחשד שארגן "נישואי נוחות" למען מטרות הגירה.

מעצרו של דומניקו לוצ'אנו, שהושם תחת מעצר בית, מגיע ברקע הדיון הציבורי על שילובם של המגרים בחברה. בחודשים שחלפו מאז שהוקמה הממשלה הפופוליסטית ברומא הוקשחה מדיניות ההגירה, בהובלתו של סלביני.

ראש העיר, המכונה מימו, יזם עוד ב-1998 תכנית לא שגרתית כששיכן מהגרים בעיירה הדלילה בתושבים בבתים נטושים והכשיר אותם לעבודה, בתקווה להזניק את הכלכלה קדימה. ההצלחה של המיזם הכניסה אותו אל רשימת 50 המנהיגים הגדולים ביותר בעולם של מגזין "פורצ'ן" ב-2016.

הפגנה נגד גירוש מהגרים בעיירה ריאצ'ה, איטליה, אוקטובר 2018. רויטרס
המהגרים יועברו למקומות אחרים. הפגנה נגד מעצר ראש העיירה, בשבוע שעבר/רויטרס

סלביני ומפלגתו אמרו כי מעצרו מראה כי הממשלה "הכריזה מלחמה על עסקי ההגירה", בעוד שראש העיר אמר כי היא "רוצה להרוס אותנו". הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "איך אפשר לחשוב על להרוס את 'מודל ריאצ'ה', שמתואר כניסיון יוצא דופן על ידי מספר רב של אנשים, פוליטיקאים, אינטלקטואלים ואמנים?".

הוא מואשם בכך שארגן נישואים בין מהגרים כדי לעקוף את התקנות. התביעה מסרה כי היא צותתה לטלפון שלו והקליטה לפחות שיחה אחת שבה הוא ככל הנראה המליץ למהגרת מניגריה להתחתן עם אזרח מקומי כדי שתוכל להישאר במדינה. בנוסף לכך, הוא מואשם שנתן שירותים לפינוי אשפה לשתי חברות ללא הליך מכרז תקין. שתי החברות האלו, לפי דיווח בעיתון "לה רפובליקה", העסיקו את המהגרים כחלק מיוזמה קהילתית.

חלק ממבקרי הממשלה אמרו כי הפשע היחיד של ראש היה שהוא הפגין חמלה אנושית. בימים האחרונים היו הפגנות בעיירה נגד מעצרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש עיירת ריאצ'ה, איטליה, מנופף ממעצר הבית שלו, אוקטובר 2018. רויטרס
נבחר לאחד מ-50 המנהיגים המובילים בעולם. ראש העיירה מנופף ממעצר הבית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully