וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אם האלימות בעזה לא תיפסק - לא תחודש אספקת דלק לרצועה

13.10.2018 / 18:25

אחרי ההפגנות הנרחבות אתמול, במהלכן חדרו 20 פלסטינים לשטח ישראל, איים שר הביטחון שלא לחדש את אספקת הדלק והגז לרצועת עזה, "כל עוד לא תיפסק האלימות באופן מוחלט, כולל שיגורי בלונים"

צילום: שי מכלוף עריכה: ליר שפיגלר

"כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול היישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועה עזה". כך כתב הערב (שבת) שר הביטחון אביגדור ליברמן בעמוד הטוויטר שלו, אחרי ההפגנות אתמול בגבול הרצועה.

במקביל, התקריות על הגדר ממשיכות ובשעות האחרונות זוהו מספר מקרי חצייה של גדר המערכת ברצועה. מצה"ל נמסר כי בכלל האירועים החשודים היו במעקב מרגע חצייתם, וחזרו מיד לשטח הרצועה. בנוסף, נעצר חשוד שחצה את גדר בצפון הרצועה, ללא נשק, והועבר לתחקור כוחות הביטחון.


שבעה פלסטינים נהרגו בהפגנות בגבול רצועת עזה אתמול, כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני. בנוסף אליהם, 192 פלסטינים נפצעו, מתוכם 140 מירי, והועברו לבתי החולים ברצועה. 45 מבין הפצועים הם ילדים. שלושה מההרוגים הם מחבלים שחצו את גדר המערכת והתקרבו אל עמדת צה"ל.

במהלך האירוע חוליית מחבלים הניחה מטען חבלה על גדר הביטחון בחסות העשן שהקשה על שדה הראייה. בעקבות הפיצוץ נפער חור גדול שאפשר ליותר מ-20 פלסטינים לחדור לשטח ישראל. כוח צה"ל ביצע ירי באוויר כדי להרחיק את המחבלים, שחזרו ברובם לשטח הפלסטיני. שלושה מהם רצו לעבר עמדת צלפי צה"ל, שירו לעברם כשהם במרחק עשרות מטרים בלבד. שלושה מתו ויתר הפלסטינים הצליחו לגרור את הגופות בחזרה לשטח הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
שבעה הרוגים בהפגנות בעזה; צה"ל חיסל מחבלים שחצו את הגדר
פעילות ביטחונית בעוטף עזה; כיפת ברזל הופעלה בשל זיהוי שגוי
המתיחות בעזה: צה"ל מתגבר כוחות בגבול; סוללות כיפת ברזל נפרסו

עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
הפגנות אתמול בגבול הרצועה/רויטרס
שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בעוטף עזה - 24 אוגוסט 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן בסיור בעוטף עזה, לפני כשבועיים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בהפגנות השתתפו כ-15 אלף פלסטינים בכמה מוקדים. בצה"ל אמרו כי המתפרעים השליכו מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה, הבעירו צמיגים ומיידים אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת וכי "הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

בדובר צה"ל התייחסו להפרות הסדר האלימות ומסרו כי "ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל הפרות סדר אלימות ולנסות לבצע פיגועי טרור כנגד ישראל בחסותן. צה"ל לא יאפשר להפוך את מרחב הגדר למרחב אלימות ולחימה תת- ועל-קרקעי, וימשיך לפעול על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

עשן בעוטף עזה בעקבות ההפגנות המתקיימות סמוך לגדר הגבול 12 אוקטובר 2018. שי מכלוף
עשן בעוטף עזה בעקבות ההפגנות האלימות ברצועה, אתמול/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully