וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות החדשות במועצת זכויות האדם: אריתריאה, הפיליפינים ובחריין

הארגון של האו"ם זכה פעם נוספת לביקורת מצד ארה"ב וארגוני זכויות אדם, עם בחירתן של מדינות בעלות משטרים דכאניים המפרים בשיטתיות זכויות אדם. "זאת הוכחה נוספת לכך שצדקנו כשפרשנו מהמועצה", אמרה היילי

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

מועצת זכויות האדם של האו"ם בחרה אתמול (שישי) 18 חברות חדשות לשורותיה, בהן גם מדינות שממשלותיהן מואשמות בהפרות חמורות של זכויות אדם. בין הבחירות השנויות במחלוקת היו אריתריאה, אחת המדינות המסוגרות והדכאניות ביותר בעולם, הפיליפינים, שנשיאה רודריגו דוטרטה מנהל מלחמה אכזרית בסוחרי הסמים, בחריין, הכולאת מתנגדי משטר ופעילי אופוזיציה, וקמרון, שצבאה מואשם בביצוע פשעי מלחמה במאבקו בבדלנים.

ביוני פרשה ארצות הברית מהמועצה, בטענה שהיא מפלה לרעה את ישראל ושמה ללעג את סוגיות זכויות האדם. השגרירה באו"ם ניקי היילי אמרה הלילה כי זו "פעם נוספת" שבה מדינות עם יחס גרוע לזכויות אדם מתמודדות ללא תחרות על מקום במועצה.

"חוסר הסטנדרטים ממשיך לפגוע בארגון ומוכיח שוב מדוע ארצות הברית צדקה כשפרשה ממנו מוקדם יותר השנה", אמרה היילי, שתסיים את תפקידה בסוף השנה. "ארצות הברית תמשיך לתמוך בביצוע רפורמות שיהפכו את המועצה לאמינה".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב פורשת ממועצת זכויות האדם של האו"ם: "מוטה נגד ישראל"
5 החלטות נגד ישראל, שתיים נגד סוריה: דיון סוער במועצת זכויות האדם

מייק פומפאו וניקי היילי מודיעים על פרישת ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם. רויטרס, רויטרס
מאשימה את המועצה ברדיפת ישראל. היילי מכריזה על פרישה מהמועצה, יוני/רויטרס, רויטרס

המועצה, שבסיסה בז'נבה, הוקמה ב-2006 כדי להחליף את נציבות זכויות האדם של האו"ם, שספגה ביקורת דומה על כך שבשורותיה חברות מדינות המפרות בצורה בוטה זכויות אדם. המדינות החברות יכולות להיבחר לשתי כהונות רצפות של שלוש שנים. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה לא הייתה תחרות על המקומות הפנויים, כשכל המדינות הסכימו מראש על 18 המועמדות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully