וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית מסוכנת: מצנח ממונע חדר לבסיס צה"ל והתקרב למטוס קרב

12.10.2018 / 13:20

המצנח נכנס ללא תיאום למרחב האווירי של בסיס צה"ל במרכז הארץ. צה"ל ושרות התעופה האווירית יבדקו את התקרית הביטחותית. "נפעל למיגור הסכנה הבטיחותית בטיסה שבוצעה בניגוד לחוק הטיס ובניגוד לנהלים", נמסר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקרית מסוכנת. מטוסי קרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצנח ממונע התקרב באופן מסוכן למטוס קרב לאחר שחדר ללא תאום לבסיס צה"ל במרכז הארץ. כך נמסר היום (שישי) מדובר צה"ל. התקרית ארעה שלשום לאחר שהמצנח נכנס ללא תאום לשטח האווירי של הבסיס. "צה"ל יפעל בשילוב כוחות עם רשות התעופה האווירית למיגור הסכנה הבטיחותית שבטיסה המבוצעת בניגוד לחוק הטיס ובניגוד לנהלי פרסום המידע התעופתי במדינת ישראל, אמר דובר צה"ל.

עוד נמסר כי "צה"ל קורא לכל מי שמשתמש במרחב האווירי לטוס על-פי חוקי פרסום המידע התעופתי, באזורים המותרים לטיסה בלבד ולהימנע מסכנת חיים ומסיכון מטוסים צבאיים ואזרחים".

עוד בוואלה! NEWS:
- בין הפלילי לפופולרי יושב מלך: שרשרת החסינות של נתניהו
- "מבקש גזר דין מוות": הוארך מעצר החשוד ברצח אשתו בנתניה
- משחקי חתול ועכבר: חמאס ינסה להגביר את האש - למרות המחיר שישלם

מטוס קרב אמריקאי מדגם F-22 בתצוגה בבריטניה, 2010. Sang Tan, AP
"יש להימנע מסכנת חיים". מטוס קרב F-22/AP, Sang Tan

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין הורה על שורת שינויים באימונים של יחידת העילית "שלדג" שבהם מתבצעת גלישה ממסוקים - כך נודע לפני כשבוע וחצי לוואלה! NEWS. השינויים התקבלו בעקבות אירוע שהתרחש באימון של היחידה לפני כחצי שנה, אז לוחם מילואים ביחידה נפל מגובה של כחמישה מטרים לאחר שהכבל שהשתלשל מהמסוק נקרע. הלוחם נפצע באורח קל בלבד.

אלוף נורקין הורה מיד לאחר האירוע על הקמת ועדת בין-זרועית שתחקור את נפילתו של הלוחם. ועדת החקירה שכללה כמה מומחים הגישה לפני כשבוע וחצי את ממצאיה למפקד חיל האוויר ובעקבותיהם קבע נורקין כי "אימון גלישה שנחשב אימון ברמת סיכון גבוהה, התקיים ללא מעטפת הבטיחות המתאימה ולא ברמה המקצועית הנדרשת".

נורקין הנחה לבצע כמה השלמות בתחקיר על מנת להסיק מסקנות ברורות יותר שיוטמעו בתהליך ההכשרה החדש לפני החזרת האימונים בתחום. עוד התברר כי מפקד חיל האוויר קיבל מספר החלטות ובהן התאמת מעטפת הבטיחות לאימון, תיקון הליקויים בהכשרה, בתחזוקת הציוד ובפקודות. בנוסף להחלטות אלה, הוא הורה על המשך עצירת האימונים בצה"ל במתארי גלישה ממסוקים עד להשלמת מטלות ועדת החקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • מצנח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully