וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מצוד של שעות: נעצר המחבל שביצע את הפיגוע בשומרון

שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל עצרו את המחבל שדקר חייל מילואים בכיכר החטיבה המרחבית שומרון ופצע אותו באורח בינוני. החשוד, בן 19 תושב ג'מאעין הועבר לחקירת שב"כ. כוחות הביטחון ממשיכים במאמצים ללכידת המחבל שרצח שניים בתחילת השבוע. צפו בתיעוד תפיסת המחבל

צילום: דובר צה"ל

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בכניסה לשכם נעצר הערב (חמישי) על ידי כוחות של צה"ל, שב"כ והימ"מ (היחידה משטרתית המיוחדת). המחבל, צעיר בן 19 מהכפר ג'מאעין שבאזור שכם, גרם לפציעת שני בני אדם בפיגוע שאירע היום בצהריים. הוא הועבר לחקירת שב"כ ובמהלך מעצרו לא היו נפגעים מקרב הלוחמים.

במהלך האירוע, שהתרחש בצומת החטיבה המרכזית "שומרון" שבכניסה לשכם, המחבל הסתער לעבר חייל מילואים כבן 30 כשבידו סכין, דקר אותו ופצע אותו באורח בינוני. עד ראייה שנכח במקום סיפר על האירוע כי "המחבל הגיע מהכביש עם סכין ענקית. התחלתי לרוץ ושמעתי יריות".

חייל צה"ל ניסה לירות לעבר המחבל, שנמלט מהמקום. עוברת אורח, צעירה בת 26 מאלון מורה ששהתה במקום עם משפחתה, נפצעה באורח קל מרסיסי הירי.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ארה"ב וטורקיה חתמו על הסכם לשחרור הכומר האמריקני
בגלל תאונת אימונים בארה"ב: חיל האוויר מקרקע את מטוסי ה-F-35
אחרי שפרש מצה"ל: תת-אלוף מדרכי כהנא ימונה לתפקיד בכיר במל"ל

מעצר המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בכניסה לשכם בשומרון - 12/10/18. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תפיסת המחבל על ידי כוחות הביטחון, אמש/דובר צה"ל, דובר צה"ל

הפצועים פונו לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. הפצועה, ששוחררה מבית החולים, שיחזרה את האירוע וסיפרה כי נשמעו צעקות בטרמפיאדה, הסמוכה למחסום חווארה. "ראינו מישהו נמלט, לא עבר הרבה זמן ואז הרגשתי דימום מהרגל", הוסיפה.

לאחר הפיגוע פתחו כוחות הביטחון במצוד אחר המחבל, שהצטרף לחיפושים אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בברקן בתחילת השבוע. האחרון, אשרף אבו שחה, רצח ביום ראשון את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי במפעל "אלון" באזור התעשייה שבדרום השומרון ונמלט מהמקום.

עוד באותו נושא

לגדוע את "פיגועי ההשראה": המצוד הכפול אחר המחבלים בשומרון

לכתבה המלאה
פיגוע הדקירה בחטמר שומרון , אוקטובר 2018. תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך על לכידת המחבל בחשבון הטוויטר שלו: "עבודה מודיעינית ומבצעית יוצאת דופן הביאה ללכידת המחבל, שעות אחרי הפיגוע שביצע בכיכר חטמ"ר שומרון. כל האמצעים הללו ורבים נוספים חוזרים להתמקד במשימה העיקרית - ללכוד את הרוצח המתועב מברקן. גם החשבון איתו ייסגר במהרה".

תגובת שר הביטחון אביגדור ליברמן:

בעקבות המצוד, וטרם לכידת המחבל, הוחלט הערב במטה הכללי של צה"ל לתגבר בכוחות נוספים את אוגדת יהודה ושומרון במהלך סוף השבוע. במקביל, בפיקוד המרכז עסוקים לא רק בניסיונות לכידת המחבל שנותר חופשי, אלא גם בגדיעת את האווירה האלימה. זאת, בין היתר, באמצעות אזהרת גורמים מסיתים, מעצר פעילי טרור כפי שצה"ל מבצע כמעט מדי לילה, וכן שיח עם גורמים משפיעים על השטח ועל האווירה ברחוב הפלסטיני.\

(עדכון ראשון 23:44)

זירת הפיגוע בכניסה לשכם. מערכת וואלה! NEWS
כתמי הדם בזירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully