וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמן הממתן עזב: בעולם מופתעים - ומודאגים מהתפטרות היילי

בגרדיאן דווח כי דיפלומטים בארגון לא היו מוכנים לפרישה של השגרירה, וצפו שהיא תסתער על הבחירות ולא תעזוב את החיים הציבוריים. היא איבדה מכוחה בחודשים האחרונים, מול פומפאו ובולטון הנציים, שדחקו אותה הצדה

צילום" רויטרס, עריכה: ניב מעוז

דיפלומטים באו"ם הופתעו מהתפטרותה של ניקי היילי מתפקידה כשגרירה של ארצות הברית - כך דיווח היום (רביעי) הגרדיאן הבריטי, שציטט גורמים דיפלומטיים בארגון. מעטים מהם סברו כי היא תשלים ארבע שנים בפקיד, מאחר שהם ראו בה פוליטיקאית המשתמש במעמדה כדי לשפר את תדמיתה ולמשוך זמן כל עוד זה מרשת את שאיפותיה לנשיאות.

עם זאת, היילי הבהירה אתמול לצדו של הנשיא דונלד טראמפ כי אין לה כוונתה להתמודד לנשיאות ב-2020 אלא לתמוך בקמפיין שלו. היא לא הסבירה את החלטתה, אך טראמפ הביע תקווה שהיא תשוב לממשלו בשלב כלשהו. לדבריו, היא אמרה לו כבר לפני חצי שנה שהיא מתכננת לקחת "פסק זמן".

"חשבתי שהיא תלך אחרי שנתיים, אבל למה שהיא תעשה זאת לפני בחירות האמצע?", אמר דיפלומט בכיר. הוא העלה את הסברה כי היילי מתמקדת במושב בסאנט מטם מדינת קרוליינה הדרומית, בהנחה שהסנאטור לינדזי גרהאם ימונה על ידי טראמפ לתפקיד בממשל, ייתכן שלתובע הכללי.

לקריאה נוספת על פרישת היילי
חולצת את העקבים: התפטרות השגרירה הלא דיפלומטית שנאבקה עבור ישראל
רוצה פסק זמן: שגרירת ארה"ב באו"ם היילי התפטרה מתפקידה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והשגרירה באו"ם ניקי היילי במסיבת עיתונאים עקב התפטרותה 9 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
טראמפ והיילי, אתמול/רויטרס, רויטרס

הדיפלומט הבכיר גם ציין את האפשרות שפרישתה של השגרירה נובעת מהקריאות לפתוח בחקירה על שימושה במטוסים פרטיים במימון איש עסקים מקרוליינה הדרומית בשנה שעברה, אך הביע ספק שהטענות מבוססות מספיק כדי לגרום לה לעזוב.

עזיבתה צפויה להדאיג את בעלות בריתה של ארצות הברית באו"ם. על אף הרטוריקה התקיפה שלה נגד רוסיה, סוריה, איראן, קוריאה הצפונית והפלסטינים, היא הצליחה לשכנע את הנשיא כי האו"ם הוא מוסד חיוני למימוש האינטרסים האמריקניים. ואולם, בתקופה האחרונה היא נדחקה הצדה עם הגעתם של מייק פומפאו וג'ון בולטון, שר החוץ והיועץ לביטחון לאומי בהתאמה.

תחת קודמו של פומפאו, רקס טילרסון, להיילי הייתה יד חופשית והיא נתפסה כשרת החוץ בפועל לאור ההיתקלויות בין טילרסון לטראמפ. פומפאו, בניגוד אליו, הפך במהרה לדובר מדיניות החוץ של הנשיא וחשיבותה של היילי פחתה. במקביל, בולטון, שהיה בעצמו שגריר באו"ם בעבר, התכתש עם היילי כשהיא ניסתה להגן על הארגון. בנוסף לכך, היילי כשלה גם במאמציה מול היועץ סטיבן מילר, שגיבש את מדיניות ההגירה הקשוחה של הממשל.

לפי דיווחים שונים, פומפאו ובולטון כלל לא עודכנו בהחלטתה של היילי לעזוב, אם כי טראמפ טוען שעדכן את כל אנשי הממשל על כך. לדבריו, יש חמישה מועמדים אפשריים לאיוש התפקיד. זו לא תהיה בתו איוונקה טראמפ, שהבהירה כי היא איננה מעוניינת בתפקיד אחרי שאביה רמז כי תהיה בחירה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully