וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר שעות חשמל לתושבי הרצועה: קטאר החלה להעביר דלק לעזה

9.10.2018 / 16:30

בהתאם לצעדים שאושרו על ידי המדינות התורמות לרשות הפלסטינית להקלת המשבר ההומניטרי, קטאר החלה בהעברת דלק לתחנת הכוח בעזה. משלוח ראשון כבר עבר בכרם שלום וגורם דיפלומטי אמר לוואלה! NEWS כי "אם זה יעבור חלק - נכניס עוד חמש משאיות"

עריכה: ליר שפיגלר

קטאר החלה להעביר דלק לרצועת עזה כדי לחדש את פעילות תחנת הכוח בה - כך הודיע היום (שלישי) גורם רשמי באו"ם. העברת הדלק, שאותה אישר גורם דיפלומטי בשיחה עם וואלה! NEWS, החלה הבוקר עם הגעתה של משאית ראשונה לתחנת הדלק ברצועת עזה, והמטרה היא לאפשר בהמשך את כניסתן של חמש משאיות דלק נוספות, במידה והרשות הפלסטינית תאפשר למשאית הראשונה להיכנס למתחם תחנת הכוח ולהזרים דלק לרצועה.

לדברי הגורם, מדובר בדלק שנרכש מחברה ישראלית במימון קטארי ואחת מסוכנויות האו"ם אחראית על הרכישה וההעברה של הדלק לרצועה. לאור משבר הדלק והאנרגיה ברצועת עזה שנמשך מזה חודשים, הגורם הדגיש כי "הקלה במשבר הדלק יכולה לתרום משמעותית להקלה הומניטרית על אוכלוסיית עזה ולסייע בחזרה ליציבות והורדת המתיחות".

עזה סובלת מזה שנים ממחסור קבוע בחשמל ואנרגיה ותוכניות ארוכות טווח לפתרון המשבר אינן מתקדמות בשל המחלוקות הפוליטיות. החשמל בעזה מגיע משלושה מקורות: מתחנת כוח במרכז רצועה, ומקווי אספקה מישראל וממצרים. אולם, בשל סנקציות של הרשות הפלסטינית ושיבוש של קווי האספקה, יש מזה חודשים משבר אנרגיה חמור שמחריף את המשבר ההומניטרי. כיום, כמות הדלק ברצועה מספיקה לארבע שעות אספקת חשמל ביום, שלאחריהן 16 שעות ניתוק והחשכה. בעקבות העברת הדלק הקטארי ההערכה היא כי מספר שעות החשמל יעלה בהדרגה עד שבע ושמונה.

עוד בוואלה! NEWS:
הנרצח מיפו: בנו של הסמל של שוק הכרמל, "אינעל העולם"
נגיד בנק ישראל הבא: פרופ' אמיר ירון, חוקר ומרצה בארה"ב
ארגוני פשיעה שלחו מסר מהכלא לקצינה: פרטים חדשים על המטען ברכב

מעבר כרם שלום - אייטם למגזין, 2 באפריל 2018. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
משאיות במעבר כרם שלום/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

העברת הדלק במימון הקטארי היא אחד הצעדים שהוצגו בכינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית בסוף החודש שעבר בניו יורק. בכינוס השנתי, שבו השתתפו גם נציגים בכירים מישראל והרשות הפלסטינית, האו"ם הציג שורה של צעדי חירום להקלה על המשבר ההומניטרי ברצועה והצעדים אושרו על ידי הפורום. לדברי הגורם הדיפלומטי, גם ראש הממשלה ראמי חמדאללה ושר האוצר שוכרי בשארה - השתתפו בפורום והסכימו לכך, אך הוא הוסיף שהיום בבוקר הרשות הפלסטינית הקשתה על מעבר המשאיות עם הדלק בכרם שלום.

ג'יימי מקגולדריק, מתאם פעולות הומניטריות מטעם האו"ם, אמר כי העברת הדלק תאפשר הזרמת חשמל של עוד כמה שעות לשני מיליון תושבי הרצועה, שבמרבית שעות היממה נותרים מנותקים. הגורם הדיפלומטי אמר לוואלה! NEWS כי "בסופו של דבר היעד הוא להגיע לשבע עד שמונה שעות חשמל ברצועה במקום שלוש עד ארבע שעות היום".

הוא טען כי "הבוקר הפלסטינים ניסו להקשות על כניסת המשאיות, אבל משאית אחת כבר עברה בכרם שלום ונמצאת כעת בתחנת הכוח בעזה". בשלב זה, לדברי הגורם הדיפלומטי, "מחכים לראות שהרשות הפלסטינית תיתן לה להתחיל להעביר את הדלק. אם זה יעבור חלק - נכניס עוד חמש משאיות לרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully